Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Hemma..

Sjukskriven, inga lyft at all, inga matkassar o inge dammsuga. Absolut inget jobb.

Prematura sammandragningar, risk för prematurfödsel.. så står de i väldigt korta ord på pappret :)

28 feb går den ut, men hon sa åt mig o söka HP från då och de skulle inte alls vara några problem me mitt arbete och med mina problem. Hm, jaja.

Hon kom knappt åt tappen.. kanske den va väldigt bakåtvänd? Eller? Skulle be min andra läkare göra VUL på fre iallafall, o blev de värre innan så förlossningen direkt.

Hon sa även att 4 april kan bli aktuellt o sätta igång.. hjälp de känns snart! Och så sa hon "Undrar om du går sålänge.."

• needtobreathe
    Happi;

Kolla inlägget ovanför! ;) Ska ta upp de me min andra läkare på fre, ang ADHD'n. Idag blev de sjukskrivning pga SD.. står utförligre ovanför som sagt! ;D

Ska ba äta, kommer om 30!
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-01-18 19:13:57 följande:
    Sofy: Gött och Grattis till sjukskrivning...eller? Svårt att veta nu när du är rastlös. Frågade du något om det eller tar du det med din andra läk?

Har funderat på vad du ska göra? ...Hög musik i öronen och ut och gå Får du simma eller vatten gympa? Skriva brev...HAha. Du kan skriva ett brev till mig ett riktigt alltså. Fika kan du inte bara träffa någon och fika en heldag...typ ute i skogen eller nått? Eller på ett café....Ladda ner massor av filmer. Vet ju att du gör det redan.

kan du inte sy något? Jag ska köpa Hello Kitty tyg och sy en himmelsäng till Sofia i dagarna. Tips på billiga tyger är Jysk. De har mycket med barn mönster..ja du vet Disney osv.

Funderade på antidep. funkar de? Kan snurret i skallen bli bättre av Lergiganet...man blir ju så in i norden trött av dem iallafall. Jag bara sov när jag tog åt de. Ja vad kan vi mer hitta på....bebiskläder. Allt fixat för det? jag har inte kommit halvvägs än. Behöver någon fleeceoverall, mössa och tossor. Jag vet....spana in ebay UK de har mycket kul där. Slå på scull eller nått då borde de ju komma upp en massa kraniegrejer..

KRAM
    Nej nej neeej, inte grattis till sjukskrivning!! :p De va ju de ja inte ville! Haha! Hoppades på ett "Jamen vafan, ut o spring me dig.. här kan du inte sitta" ;) Men nä, inge sånt. Buähää! Nu får mannen ta över markservicen också, stackarn!

Hahaha skriva brev, ja de skulle iallafall hålla mig sysselsatt kan ja säga ;) Skulle ju inte gå som o skriva här direkt! ;D Snigelpost! De va tider de. Jag är så jäkla opysslig av mig, har ingen ro i kroppen till det, helst full fart hela tiden - de gillar jag ;) Men de e ju uteslutet. Hm! Nä ja vet fan inte. Åka o luncha me mormor, mamma.. ja, får fundera lite! Ska spåna på hur jag ska göra me Devins hörna i sovrummet också, de kan ju hålla tankarna borta en sväng iallafall. Får kika runt på ebay uk, kanske hittar nått där! :D

Nää, antidepp funkar inte alls.. Asså me ADHD.. :( Men som sagt.. 4 april, de går fort! Om jag behöver gå så länge hahah ;)

Och ang din idé tycker jag de låter kanon me en sån bildtråd! Jättekul ju att se hur andra gör och får ihop de! :D

De blir en liten HK tjej för dig alltså? ;)
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-18 20:21:42 följande:
    Skönt att höra att läkaren gav dig bra riktlinjer sofy! Se nu till att sysselsätta dig med lugnare saker, sticka eller virka kanske?
    Hahahahaha! Ni e roliga ni! ;) Sticka, virka, pyssla.. jag önskar verkligen jag hade tålamodet för det men näe, det går bara inte. Hoppas dock på ngn lösning med läkaren på fre! Vi har diskuterat detta innan me adhd och bli mamma, så får se om hon kommit fram till ngt bra! :D

Vad fick du för diagnoskod? ICD kod? Jag fick O470, lyckades hitta vad de stod för;

Diagnos: Prematurt värkarbete, hotande förtidsbörd med eller utan cervixpåverkan

M
    en jaja, bara ta kopior och skicka in till fk då, och till jobbet.

Hur ere me dig annars?

• needtobreathe
    Muffe80 skrev 2011-01-18 21:06:25 följande:

Fy fasen vad jag känner mig konstig...

Känner mig extremt trött, så jag har nu sovit två timmar i kväll + att jag hur jag än ligger har svårt att andas känns det som, typ täppt i näsan + att det liksom sitter ngt  tungt i bröstet. läskigt. Vad kan det vara?

kanske är jag trött pga mitt dåliga matintag idag:
    3 smörgåsar med leverpastej, te och juice
    2 kiwi
    1 äpple
    Typ ingen lunch, men två nyttiga smörgåsar med ost och lite juice 
    3 smörgåsar med makrillfilé och ett gls mjölk  

Ska nog sova nu, men är det bebis som trycker på så man har svårt att andas?

Sofy- segt med sjukskrivning, men det låter som exakt det du behöver Hoppas bebis inte komme alltför för tidigt

Har också tungt o andas, hela tiden. Och täppt i näsan är jag sen flera år, sucks! Men de e normalt vad jag hört, me andningen. :) Ligga på rygg eller sitta ihopkrupen fungerar inte alls, då får jag knappt luft.

För övrigt.. BRA matintag! ;)

Jag åt en liten bit falukorv me krossade tomater till middag, en polarbröd macka me ost, 1/4 me leverpastej, en halv kopp te, två glas kaffe, vaaaaaaaatten! :D

Är helt galet trött hela tiden nu, trots bra hb - men de hör ju också till så ;)

Sov gott!!

• needtobreathe
    Muffe80 skrev 2011-01-18 21:39:19 följande:

fast mitt matintag innehåller ju ingen direkt mat Bara smörgåsar och frukt haha.

Du mår inte så illa längre Sofy??

Haha spela roll! Mat som mat! Sålänge du inte trycker i dig donken varje dag ;) Du får ju i dig de du ska iallafall! Min falukorvsbit + mackor är väl inte mycke o hänga i granen heller. Men men, äter om ja e hungrig.

Jo, morronen + förmiddan är inge vidare. Vissa dagar kräks ja fortfarande, andra hinner jag upp o trycka i mig en knäckemacka innan de kör igång. Men annars äre bättre! :D

Själv?
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-18 21:53:22 följande:
    Oj 3 månader alltså men skönt att hon oxå sa till dig DU måste tänka på dig och bebisen nu gumman !!
    Puss på dig
    Haha, NEJ! 11 veckor! ;) Här ser vi positivt på saken serru, hah!

Jaaa joo.. får försöka varva ner lite! ;)

Ring läkarn imorn nu!

Pusskram!
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-01-19 12:23:22 följande:
    Tack för alla grattis!!!

Psykologen avklarad, sitter på sjukhusbiblioteket och inväntar TUL-tiden nu. Ägnade hela psykologtimmen åt att prata om en släkting. En släkting som inte alltid är så finkänslig. Obestämd 

Träffade nämnda släkting i morse, och när denne såg barnvagnen som står i hallen, fick jag kommentaren "Är inte det lite väl tidigt att skaffa barnvagn? Ni vet ju inte om det blir ngn bebis ens", typ. Så jäkla osmidigt, särskilt som personen i fråga vet hur jag mår, hur orolig jag är och att jag går hos psykolog varenda vecka... Det gjorde mig skitledsen, och har verkligen förstört den här dagen... Gråter

Liknande kommentarer har dottern (snart 5) fått av samma person, typ att det kanske inte blir ngn bebis, och om det blir ngn, så är de bara jobbiga och skriker. Så jäkla dåligt att säga det till ett litet barn som jättemycket ser fram emot att få ett syskon!
    Graaattis vännen!! :D

Alltså.. förlåt.. men.. jag hade nog bett den där j*vla släktingen knipa igen truten ganska rejält. Stoppat in en strumpa i käften eller nått. Fyfan, hur kan man ens uttrycka sig så? Släkting eller ej? Vidrigt!

Snart dags för TUL o då kommer dagen bli bra igen! Se lilla tjejen därinne vinka o härja omkring! {#emotions_dlg.flower}
  • needtobreathe

3barns;

Såå, va sa läkarn? :D

• needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-19 14:18:32 följande:
    Inte mycket bebern kom inte i natt så det värkar som om jag kanske kanske slapp den nu Drömmerhoppas jag.
    Men jag skulle hålla koll på min tå JA den var infekterad.
    Pencilin blir det.
    Mamma ringde oxå och hon sa om jag inte skulle ta hand om min liltå kan man få blodförgiftining.
    Febern ja han sa att det kan vara så ibland när kroppen skriker efter hjälp.

Men jag lider fortfarande av kraftig huvudvärk och ögonvärk och förskylning börjar bli bättre.
    Imon ska jag köpa andra nedsättande värktabletter för panodil är bara för barn typ inget hjälper ju !!
    Okej, va skönt! :) Men du var där alltså? Bra att du fick penicillin iallafall! :) Told u so ;)

Har du varit mycket täppt i näsan? Prova något avsvällande isåfall, rinexin finns ju här i sverige men vet inte om ni har det i danmark? Tror dock de är recept på de. Annars koksaltlösning, typ renässans nässpray kan underlätta lite också. Trycket i huvudet/ögonen kan bero på att du varit/är täppt i näsan.

Annars går de nog över snart :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma