Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2011-01-05 19:46:05 följande:
    Grattis å så himla söt han är Mys!!

Är det ngn som har erfarenhet av vagnarna här: www.annaaxel.se/index.php?cPath=24_26
    Sök på google.. har bara hört dåligt om dom..
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-01-05 20:20:24 följande:
    Sofy: det var mig en oseriös liten stropp...bort med honom. Verkade ju fullständkigt inkompetent. Eller ska vi ska impotent? Tack men nej tack för sånna döskallar. Skönt att du har din andra tid. Hur känns det med SD nu? har de gett med sig?
    Hahahahaha ja, impotent säkert ;) Macho beskriver honom bäst. Och den konstiga BM som tog emot mig o frågade om jag var gravid, va tror hon annars jag gör på förlossningen?!?! Ibland undrar man asså..

No, de är samma som vanligt + denna mensvärk/värk hela tiden. Ibland värre. Spec MVC på fre för förlossningsplanering, sen min specläkare på Ultragyn 21 jan.. 

Jag har en galen bebis. Om dom har sitt sovmönster redan nu som dom har sen (som de sägs) så kommer han aldrig sova. Han höll igång inatt också, varje gång jag vaknade var han vaken. Och hela dagen idag. Uttråkad stackare därinne! ;)
  • needtobreathe

Värdelös dag här också.

Ont i magen. Alldeles för seg och rastlös för o vila. Körde fast me bilen o stod o skrek o sparkade på den. Illamående. Tungt o andas. Grinig jävla man.

Och han är grinig för han sa imorse att hans gamla "klass" (typ 5 pers) skulle åka på kryssning i slutet av januari, o han sa att han skulle åka me, eller han frågade om de va ok samtidigt som han typ bestämt det. Jag blir smått irriterad o han slår bakut, sen dess har han vart tjurig. Bitterjävlafitta! Vi som snackat om att VI ska åka iväg tillsammans, han och jag. Vid löning. "Men nu frågade ju dom igår o de e gratis" JA tjena, allt e gratis på båten. Ne, men resan men inte resten. Men visst, åk du sa jag. Då sa han att han inte ville längre för jag va grinig.

Suck. Män. Han kanske inte fattade att jag blev besviken för att JAG ville göra ngt me honom som VI pratat om?

• needtobreathe
    Längtan efter liten skrev 2011-01-06 17:25:01 följande:
    Jag är också less. Orkar inte längre... Kommer söka egen lägenhet, det har gått för långt nu. Är bara så jävla rädd att mista dottern.
    De va länge sen du va inne.. va händer?
  • needtobreathe
    Längtan efter liten skrev 2011-01-06 17:51:29 följande:
    Ja, jag vet. Verkligheten kommer ifatt en. Jobbar så mycket och när kvällen kommer är jag alldeles för trött för att sätta mig vid datorn. Egentligen har inget stort hänt. Är bara så trött på sambon som inte har brytt sig alls om graviditeten inte det minsta + att vi total renoverat kök o hall (läs håller på) och allt är upp och ner vänt och ser förjävligt ut. Sen som grädde på moset är sambon en som sover bort varenda jävla morgon och lägger över all ansvar på dottern till mig. Idag fick jag tom. Ringa barnvakt för att jag skulle jobba trots att han var hemma. Sen en skitsak men som läggs på hela paketet är att jag frågat om att han bara kunde försöka hålla ordning hemma och kanske tända lite ljus tills jag kommer hem från jobbet (21:00) då sitter han med dottern 3 år och spelar data. Hon hade inye pyjamas på sig, inte borstat tänderna och inga ljus var tända, borden hade fort.f mat kvar sen de ätit middag. JAG FÅR ALLVRLIGT PANIK! Och han ser inget problem...
    Men, jobbar du fortfarande? Hur känns de? Förutom att du självklart är trött då..

Annars måste jag nog säga - även om de inte är en ursäkt att killar är killar. Dom förstår inte på samma sätt, är mer relaxed till sättet och gör de som behövs när lusten faller på, inte när dom måste. Min kille jobbar hela dagarna, kommer hem o sätter sig o spelar WoW (World of Warcraft) de är typ de enda han gör. Hahaha. Jag kan bli galen, men jag orkar inte bråka om de. Jag är för de mesta hemma om dagarna, jobbar ibland - och sköter städning, tvätt, disk osv. Plockar efter honom titt som tätt (nu vill jag inte måla ut honom som nån lat jävel, för de är han verkligen inte och skulle jag be om hjälp skulle jag få de. Fast kanske inte ALLTID just DÅ när jag gör de utan när han är klar me sitt, typ)

Vi tjejer är ju lite mer ordningsamma av oss, vi vill boa o ha de rent o snyggt hela tiden. Killar (inte alla) ser inte de på samma sätt som vi gör, och verkar därför som om de inte bryr sig fastän dom gör de egentligen..

De är ju kanske inte mycke till hjälp.. men ändå..

Massa kram! {#emotions_dlg.flower}
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-06 18:10:10 följande:
    Kramar till längtan, sofy, odd och alla andra som oxå behöver en extra kram just nu!

Inget mera slem, så jag är glad. Läkaren jag träffade i måndags sa att jag måste ringa fl om flytningarna ändrade sig då det tydligen fanns stor risk att det går fort om det skulle starta. Några veckor till får han vänta även om jag gnäller!
    Massa kram till dig också såklart vännen!! Hjärta

Jaaa, lite till kan han gott stanna därinne ;)
  • needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-01-06 18:34:52 följande:
    Nja jag kan inte riiiktigt hålla med. I vårt hushåll är det jag som är svinstian och han som är pedanten! Fast det är när det gäller vissa saker. Jag vill ha tvätten ren och fin och disken. Golv och sånt är inte jag så noga med, är väl ett bakslag efter att ha haft en mamma som dammsugit två ggr per dag och sen bott i ett pedanthus i 7 år. "lite skit i hörnen" är inte så farligt tycker jag. fast det ska vara i lagom mängd. När jag får astmaanfall av att sova så får jag min läxa! Då har jag väntat nån dag för länge, dvs kanske inte dammsugit på 3-4 dagar! :)
    Jag menade mer under graviditet, då tjejerna oftast vill boa ;) Och skrev också att inte alla killar är så. Jag är skitslarvig annars, de är först NU jag vill ha ordning o reda här hemma. Innan vare han som plockade o fixade hela tiden, haha. Jag brukar inte heller fixa golven, dammsuger om de är grusigt eller så men annars gör C det, och moppar golven - för det kan jag inte, haha.
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-01-06 20:44:20 följande:
    Sofy: Nu ska jag se om jag kan muntra upp dig med några bilder. De ligger i mitt galleri. De ligger lite i datum ordning men den sista bilden tagen från förra grav ligger på sida 2. Kram!
    JAAAA nu ska jag kolla!! Skrattande
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-07 18:17:28 följande:
    SOFY: hur gick det hos läkaren idag? Kollade de tappen på dig? Hoppas allt var/är bra!
    Heej!

De gick bra.. puh! Jag bröt ihop totalt när han frågade hur graviditeten varit/är. Tårarna forsade verkligen. Inte visste jag att de tagit så hårt på mig me alla MF innan o så denna gång - men de är som Färnevik säger. Jag tror fortfarande inte att de kommer en levande bebis ur mig om 3 månader. Jag vill ha honom här innan jag kan njuta. Jag har fortfarande inte greppat det, trots alla sparkar o allt. Avsaknaden av en "riktigt gravidmage" gör nog sitt också faktiskt, hur löjligt de än må låta.

Han var helt fantastisk. Han bokade in mig på TUL + flöde om 3-4 veckor, och sen tar dom ställning till hur många fler som behövs, om det behövs. Men i annat fall kan jag begära fler och då fixar dom det direkt, bara för att se så allt ser bra ut. Han skrev även i min journal att han LOVAR att jag INTE ska gå över tiden, inte en dag. Jag har med kopian på det hem, känns BRA! Kommer i vilket fall som helst bli igångsatt innan BF pga blödarsjukan jag har, dock blir det lite speciella omständigheter. Kommer medicineras 10 dgr innan, under förlossning då även hematologer kommer finnas närvarande om de behövs, samt 10 dar efter förlossning. Jag får inte eda/spinal, han får heller inte tas ut med sugklocka (han kan ha ärvt min blödarsjuka, och de kan då ge allvarliga skador) och dom undviker helst kejsarsnitt. Får se hur dom ska lösa de om jag inte är mogen alls när jag sätts igång, men de löser dom nog :) Om han skulle visa sig vara stor kan jag sättas igång från 36+0, dock senast 38+0. Så de är MINDRE än 14 v kvar nu, garanterat.

En sån jävla lättnad.

Ingen koll av tapp, men han ville sjukskriva mig så ska prata om de nästa vecka.
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-07 19:33:11 följande:
    Va skönt att höra soffan! Låter som en underbar läkare du fick träffa! Även han på huddinge va skönt att de vill ha sån koll på dig och att du får TUL om du vill/behöver. Vill oxå göra TUL men det är ju inte rutin här i sthlm, vill just nu bo i skåne då det är rutin där...

Sjukskrivning låter väl inte fel med tanke på dina SD? Även om du vill jobba så måste du ju tänka på lille Devin i första hand!
    Jaa, de va han som skrev  ut mig sist jag låg inne pga kräkningarna ;) Haha. Men han va skitbra! Känns skönt me extra koll faktiskt, och så kommer jag få ett exakt datum sen när igångsättningen sker - också de är en befrielse! Ett slutdatum på allt. Underbart!

Men, kan du inte begära TUL då? Har du ingen kontakt me specen? Eller genom CFM? (Marius?)

Nää, de låter nog rimligt. Han sa att jag måste va med psykiskt också sen och inte va helt slutkörd pga jobb, SD o allt.. kanske är klokt!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma