Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Hahaha, insåg något väldigt roligt igår.. jag läcker råmjölk eller va de heter, kolostrum. Alltså de rinner från tuttarna nu, hahahaha!

• needtobreathe
    Happi..

GI är inte BARA för att banta.. men de vetu nog? ;) De är ju så bra för personer med diabetes för alla långsamma koldhydrater, de håller sockret på en jämnare nivå..

Kram iallafall! {#emotions_dlg.flower}
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-01-12 19:57:26 följande:
    Yes I know darling...Är diet och bantningsexpert (självutnämnd ). Men jag är extrem och det var väl så jag tänkte att om de kommer dragandes med uteslutande av kolhydrater i alla dess former. Ja då blir jag en jobbig patient (som vanligt).  .

Kram till dig också iallafall. Haha! {#emotions_dlg.flower} 
    Allt väl annars? Inga SD idag?
    Hahaha, dåså! ;) Då ska jag va tyst! ;D

Jo, de är bra! Och jodå, SD förföljer mig vart jag än går. (Åker..) Haha. Men men, de e tydligen bara gilla läget. Läkarbesök igen på tis, så får vi se va som sägs då..

Men.. jag vilar faktiskt, för de mesta. De värsta jag gör isåfall är väl att slänga in tvätt, disk.. typ! Inge dammsuga eller så dock! :)

Jag har däremot väldigt roligt åt allt kolostrum som rinner från tuttarna! Så de gör mina dagar för tillfället, lättroad vettu ;)
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-01-12 20:14:13 följande:
    Nä men oj har det redan börjat på dig? Ja det är ju verkligen ett tecken på att det bor någon därinne . Gött att du inte hoppar runt,shoppar och löptränar nu . INGA sammandragningar vill vi ha. Inga foglossningar vill vi ha.

Nä om jag fattat sjukgymnasten rätt så ska man ta det fruktansvärt lugnt när man är gravid. Det var nästan så hon tittade tveksamt på mig när det gällde promenader. Ja OK sa men då får du lov att gå med myrsteg . Nä så frågan är om inte sängläge och lite hushållsarbete som du säger är det skonsammaste. Även om det är dööötråkigt att inte få träna.

Ska bli kul att se hur dietisten eller vad det är för figur jag träffar ska få ihop detta med träning och foglossning/falsk ischias .

bra att du tar hand om dig nu Soffan. Goa nyheter!
    Hahah jaaa! Hysteriskt roligt har min kille åt de också ;)

Nämen, ere så? Hah! Ja du ser.. vila.. hemmafruar ska man va! ;D De är ju ganska mysigt iofs (iallafall för tillfället, som gravid. annars är jag överallt o ingenstans o aldrig en lugn stund..) tänkte börja möblera om nån dag, o rensa klädkammaren! Uh. Fullt me grejer där! Men de måste göras, vi måste ha plats, o mindre prylar!

Hahaha, men.. hm.. jadu.. nä ja kommer inte på något! :D Du får helt enkelt göra ingenting tills hon kikar ut! Låter de bra? :D

Och de kommer gå så bra så me din grav diabetes! Inge kul såklart men du klarar de också, snaaaaaart målgång!

Kraaaam!
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-01-12 20:24:19 följande:
    Har du hittat något döskalle tyg? Eller rent av färdiga grejer....Ska du köra gardiner spjälskydd,lakan ja typ inreda rummet med döskallar?

Kan ju bli rikigt häftigt. Några stora wallies med döskallar eller bara en kanske. Måla spjälsängen svart. Någon fräck svart matta. Vilken cool utmaning Har du några ideér? Kram
    Jag hittade faktiskt ett påslakanset me döskallar! Lycka! Det blir en vit hensvik spjälsäng från IKEA, med svart spjälsängsskydd. Väggarna i sovrummet är vita men vi kommer ha svarta ramar med bilder, nån svart hylla med saker och väggord där. Jag har mattor me döskallar & stjärnor som vi inte använder, så dom kommer nog till användning också! ;)

(Våran säng är svart, tv svart, byrå svart, andra byrå svart me vita luckor, tavlorna på väggarna svarta ramar, så ja.. de ska ju passa in ;)

Och, andra idén.. måla en fondvägg precis där sängen ska stå, ena kortsidan blir det då, i svart. Och sen ha väggbokstäver med hans namn i roliga färger, skötbordet är smyckat med krokar i form av döskallar, haha! Men de blir ju en liten rock-kid! ;D

Sen hittade jag ett påslakanset med stjärnor från Lundmyr.. i vitt/rött.. de får duga trorjag!

De låter så dystert ser jag nu.. men jag vill ha de stilrent, de ska passa ihop me våra befintliga möbler samtidigt som de ska stimulera honom med mobiler, färger osv.. så de kommer ju självklart bli lite färg också!
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-01-12 20:50:14 följande:
    Sofy: Vad häftigt det kommer bli . Låter skitsnyggt! Kan du inte ta en bild sen när det är fixat?
    Haha fan va coolt rum!! Då va han nöjd va? :D

Jooo självklart! Kan ta en före bild också så du får se hur jag menar ;) Allt här hemma går liksom i svart vitt, o så har vi gröna detaljer i kök/badrum/v-rum.. äeh, jag fixar bilder imorn istället, lättare så! :D

Men de kommer bli skitbra, bara de blir som jag vill nu!
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-01-12 21:06:53 följande:
    JAAAAAAAAA gör det...vill se massor av bilder...Älskar inspiration, inredning. Vill jätte gärna *hoppar upp och ner* Kollar imorgon om du lagt in något. Döskallar kan se så söta ut alltså
     men det var inte så här du hade tänkt dig va? *skojar*
    Eller så här kanske? Så sööööta
    Hahahahahahaha!!! Nja, den döskallen va lite för söt ;) Fast hade de varit en tjej hade de funkat! ;D Dom under va ju balla!! :D

Jaa jag ska bara plocka lite så de ser ok ut innan haha, sen fixar ja bilder! Så nångång efter lunch typ.. spana då ;) Annars tills kvällen!

Och ååååh vilken söt elefant!! Känner igen men kan inte placera.. Humphrey.. hm! Ska in o kika på länken! :D

Jag e trött på nalle puh, bamse o allt vare är. blä!! Så överexploaterat så de fan e sjukt. Nej nu lät ja lite vrång kanske, men.. JAG gillar de inte - lät de bättre? Drömmer
  • needtobreathe
    Muffe80 skrev 2011-01-13 08:07:40 följande:
    Nu börjar jag känna mig som en gnällig gravid... tycker magen är i vägen, rädd för bristningar på magen och bröst, brösten ömmar ibland, jag är TRÖTT (mest för det är så mycket inplanerat).

däremot fixade vi vagn, spjälsäng, babyskydd i går så det känns skitbra

Någon som vet mått på spjälsängstäcken? Fanns bara ett stort på IKEA, typ 125*110 eller ngt sånt... större än spjälsängen iaf... Ska man ha det?
    Det stod på kudde och täcke från 1+ år... då funkar det inte till nyfödd antar jag, eller?

Någon som vet var man kan beställa söta spjälsängsskydd?

Måste man ha barnrum från början? Vi har liksom inte plats, men får isåfall göra om vårt gästrum till barnrum
    Haha! Är magen ivägen? Ojoj ;) Jag ska fixa bild idag men min är knappast ivägen! Tyvärr skulle jag säga! De verkar ju så mysigt!

Vad blev det för spjälsäng, babyskydd o så då?

Hm, alltså de här me täcken o rek från +1 år.. de är väl mest för att dom inte "ska" ha någe så tätt inpå ansiktet om dom skulle få de över sig, då rekommenderas ju ex gallerfilt (sök på google så ser du) istället.. men vi kommer ha nått tunnare täcke i sängen o sen ha filt + overall i fleece i vagnen.. får prova oss fram helt enkelt. Men som sagt, många väljer att ha täcke - andra inte.

Finns väl inga måsten heller. De flesta har ju spjälsängen bredvid sängen i sitt eget rum i början.. dom "kräver" ju inte eget rum direkt..
  • needtobreathe
    Muffe80 skrev 2011-01-13 08:50:26 följande:
    Det blev en säng från IKEA, Hensvik vit.
    Babyskydd Britax
    Vagn Emmaljunga City Cross

Hm, nån som kan svara på detta: Jag är ju rh neg... läste om det och det står ngt om missfall och att den ju räknas som ens första graviditet. Tänk om det barnet förde över blod till mig så att jag redan nu (barn nummer 2 egentligen...) bildar antikroppar mot barnet i min mage nu? Kan det funka så?
    Jag är också neg! Och min BM vet om alla mina MF och har inte reagerat på att jag inte fått ngn spruta innan. De här är isf barn nr 6..
  • needtobreathe

Mallanis;

Haha, våran lilla grabb i magen har redan en egen personlighet.. o han är sin far upp i dagen!! ;) Vi kan buffa massor, skaka på magen, sätta musik mot magen, hoppa runt.. vill han inte vakna o sparka då så gör han de inte heller.. utan de gör han när de passar honom! ;) Envis herre nämligen..

Så no worries! Jag har vart inne på koll för minskade fosterrörelser men nog fan är han lika vild därinne som vanligt. Bara de att jag inte känner alla sparkar (kände). Dom är såå små fortfarande i din vecka o har massa plats o röra sig mot, h*n kanske sparkar mot ryggen just nu o de är inget som känns.. de gjorde min flera ggr i den veckan :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma