Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

Nu är jag nyfiken på Sugar, såg allt att du var vaken

Jag sitter på jobbet och är helt  dåsig av postafenet... shit vad trött jag är alltså!
    plus illamående på det, och värk i magen samt bruna blödningar hela tiden. Bara vill att allt ska komma igång på riktigt nu så man kan få äl igen!

• Muffe80

Sugar, det låter lovande. Brunt är ju inte alltid farligt och om du inte ens blött rött skulle jag andas ut :)

• Muffe80

Jag tar för givet att jag får starkt utslag på ett test idag, men kommer testa med varannan dags mellanrum för att se om det avtar. Ingen klump har kommit ut än, men det kanske det inte gör denna gång.

• Muffe80

Ja jag hoppas det tar sig fort nästa gång. alltså, det blöder ju brunt hela tiden nu så det är inte ett bra tecken, det kan det inte vara. jag har redan sörjt klart detta så nu kan det börja om tycker jag med äl och allt.

Det värsta just nu är tröttheten, somnar snart på jobbet!

• Muffe80

Ska testa när jag kommer hem, eller kanske imorgon bitti med grav.test så återkommer jag. dock tror jag det är starkt. Sist så visade testet positivt ca 10 dagar efter att klumpen kom ut och än har inget kommit ut.

Det känns som jag vill hoppa och studsa för att allt ska komma igång haha!

Längtar efter att få ngt bekräftat så jag kan berätta för min mamma.

• Muffe80

Ok, här är min historia
    - Jag blödde en "femkrona" i trosan direkt när jag plussade
    - Jag blödde en femkrona till för ca 2 veckor sedan och sedan kom bruna flytningar efter det i ca 2 dagar, mest när jag torkade mig och gick på toa.
    - Bruna flytningar lite däremellan när jag torkade mig
    - Bruna flytningar för ca 4 dagar sedan som i förrgår morse övergick till blod, ca 5 droppar på golvet som var ca stora som femtioöringaroch sedan blod på benen och i toan - RÖTT, mörkrött typ.
    - Efter blodet har jag nu brunt blod som kommer mest när jag går på toa, då blir toavattnet färgat varje gång + när jag torkar mig varje gång....

analysera det ni

Ja, jag mår illa. Nu har det gått över, men mådde kasst från 7 imorse till 14 ungefär. Tog postafen som knappt hjälpte, det bara gjorde mig trött. Men man kan ju må illa innan missfall också.

Kommer vänta på vul tills torsdag, då vet vi om inte innan! Känner mig rätt lugn just nu, och tar det som det kommer. Kan inte göra ngt för att skynda på det ändå ju.

• Muffe80

Oj här har det hänt saker under de timmar man varit borta från FL. Verkligen.

Ja, för att stilla er allas funderingar och tjat så tog jag ett grav.test och jag visste vad det skulle visa, supersuperstarka streck. Men det är inget alls jag lägger vikt på som Sofy och många andra säger kommer det ta tid innan det går ner om det är MF. Så var det sist.

Tråkigt att en del av er tycler det är mycket missfallssnack och det är väl mitt fel antar jag? det är ju mest jag som har dessa blödningar nu och ni här inne har varit gula värda att få prata av sig med efersom jag envisas med att inte belasta vården och vill bli illa bemött av dem igen. Tack alla ni som har stöttat.

Eftersom det verkar som att denna tråd endast ska innehålla barnvagnssnack och så vidare för de som kanske kommit lite längre än oss som ligger kvar innan de där 12 veckorna så kommer jag inte skriva så mycket här inne längre.

kanske uppdaterar jag er när jag vet lite mer, men istället för att jag ska skriva av mig av mina problem hela tiden lmnar jag nu plats åt er andra supergravida istället.

Tack å hej för tillfället!

kram på er

• Muffe80

Ja en sån tråd kanske är bättre, där man i början kan prata av sig om sin oro. Men jag ska försöka att inte skriva så mycket om ev missfall, jag ska hålla käften tills jag vet för ni kan ju faktiskt inte veta om jag har missfall eller inte, eller hur?!

Jag ber faktsikt så hemskt mycket om ursäkt!!

• Muffe80

Tack det värmer.

Men jag håller med om att jag varit lite extrem och skrivit mycket men hittills har det varit bra stöd tycker jag, det funkar bra för mig.
    Men jag ska tona ner lite. Ingen ide att skriva om blödning m.m. när jag vet inte vet och ni är inga läkare som kna säga bu eller bä heller så... blir ju mest spekulationer.

• Muffe80

Jag har sansat mig lite och bestämt mig för att nu invänta och se på vul:et som är inbokat på torsdag hur det står till med den lilla där inne! Jag vet att jag lät bestämt om mf, men jag vet ju inte säkert. Men för mig förknippas blod med missfall, vet inte bättre + att jag är gravid, då får man nojja lite.
    så, på torsdag vet jag hur det ligger till.

nu ska jag gå och kräkas

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma