• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    kajsalisa skrev 2011-06-21 17:18:22 följande:
    Å jag tycker Pampers är klart bäst. Tycker andra är så stora och klumpiga och Libero går så lite omlott i sidan jämfört med Pampers. Smaken är som baken...
    Hahaha, de är väl tur de så alla får sälja sina märken ;)
  • kajsalisa

Ja, bäst är nog att prova sig fram tills man hittar det man gillar. Har även provat Willys egna, men dom var så plastiga och kändes som att dom inte andades nåt pga det.
    Jag vill minnas att jag gillade Libero bättre när Ted var nyfödd, men gillar Pampers mer nu när han är större...

• Cat79

Vi kör mest Libero men testade nu Bambino från CityGross och det var ok till ombyte.

• telgebo

Tjejer är det normalt med onda sammandragningar i v.22? Har skitont och magen är stenhård och bebis lugn, fick luta mig framåt idag på stan för det gjorde så jädra ont och spände och det kändes som hela magen skulle spricka upp på mig.

Gravid v.22+1 BF 23/10 Bara 124 dagar dit
  • Evve81

På facebook ä rjag med i en grupp med mammor härifrån och någon undrade vilka blöjor som var bäst. 8 pers svarade och det var 8 olika svar!

Idag är jag en stolt mamma. Sonen som är 3 år och 5 månader har lärt sig cykla utan stödhjul Han var otroligt stolt!

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-21 20:06:00 följande:
    På facebook ä rjag med i en grupp med mammor härifrån och någon undrade vilka blöjor som var bäst. 8 pers svarade och det var 8 olika svar!

Idag är jag en stolt mamma. Sonen som är 3 år och 5 månader har lärt sig cykla utan stödhjul Han var otroligt stolt!
    Åhh grattis till sonen, det är ett stort steg.

Fyy vilka sdr jag har.
  • sugarrush

Maria: ja det var en godartad cysta. Så det var skönt att få det utrett!

Grattis Prommis till cyklingen!

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-21 16:34:02 följande:
    Ingen aning men vi har haft libero till bägge våra stora barn och det är ju en av varje så jag köpte ett paket såna!
    Till mina barn har vi också haft Libero, med första barnet provade vi en massa sorter Coops egna, Lidl, Willys, Pampers men Libero var oslagbart bäst tills han blev en 2 år ca då de började läcka på natten då han kissade en större mängd. Då provade vi Pampers men det var samma sak ännu värre. Döttrarna har med Libero och det läcker inget på dom så det kanske beror på att de kissar neråt till skillnad mot sonen då snoppen kan åka lite uppåt eller åt sidan när han sover och så trots att man såg till att den låg neråt när man tog på honom nattblöjan.

Jag tror nog det blir Libero här, ska prova dom och se iaf.
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-06-21 17:15:55 följande:
    Vi har Libero, Ica's egna som är kanooon och Huggies :) Varierar lite. HATAR dock pampers, så äckliga! ;D
    Varför är Pampers äckliga?
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-06-21 20:16:48 följande:
    Varför är Pampers äckliga?
    JAG tycker det för jag hatar nätet inuti dom, vidrigt när dom bajsar, usch o fy.

Och du har väl jobbat på förlossningen, då borde du veta svaret på din fråga om onda sd i v 22. Nej, det är inte normalt.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma