• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Sofy; nätet finns bara i dom små blöjorna och det var en av anledningarna till att jag använde Libero när Ted var nyfödd. Storlek 3 har inget nät...

• telgebo
    needtobreathe skrev 2011-06-21 20:20:25 följande:
    JAG tycker det för jag hatar nätet inuti dom, vidrigt när dom bajsar, usch o fy.

Och du har väl jobbat på förlossningen, då borde du veta svaret på din fråga om onda sd i v 22. Nej, det är inte normalt.
    Det var så himla länge sen som jag jobbade på förlossningen och jag är bara uska så har inte jättebra koll.

Okej så pampers har nät i sina, låter ju inte fräscht nej, jag tycker annars inte om att deras blöjor är behandlade med nån kräm fast de kanske dom slutat med nu iofs.
    Gravid v.22+1 BF 23/10 Bara 124 dagar dit
  • Evve81

Intressant detta med blöjor Vi har ju kört libero till bägge de stora så det blir nog så nu med.

Jag hade 2 rejäla sammandragningar på jobbet idag medd några minuters mellanrum. Hann tänka att om detta håller i sig så åker jag hem men det försvann tack och lov sedan!

Imorgon ska mitt jobb ut och vandra. 7,5 km vilket är helt uteslutet för mig men de ville inte ha med någon som har 1 månad kvar till förlossningen..... Så jag ska fixa lunch och åka med till de som vandrar. Annars älskar jag ju att gå så lite grämer det mig att jag inte kan gå med...

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-21 21:16:07 följande:
    Intressant detta med blöjor Vi har ju kört libero till bägge de stora så det blir nog så nu med.

Jag hade 2 rejäla sammandragningar på jobbet idag medd några minuters mellanrum. Hann tänka att om detta håller i sig så åker jag hem men det försvann tack och lov sedan!

Imorgon ska mitt jobb ut och vandra. 7,5 km vilket är helt uteslutet för mig men de ville inte ha med någon som har 1 månad kvar till förlossningen..... Så jag ska fixa lunch och åka med till de som vandrar. Annars älskar jag ju att gå så lite grämer det mig att jag inte kan gå med...
    Du gör nog rätt att inte vandra så långt, jag skullle inte fixa 7,5 km och jag är bara i 6:e månaden.
  • acure
    kajsalisa skrev 2011-06-21 20:25:12 följande:
    Sofy; nätet finns bara i dom små blöjorna och det var en av anledningarna till att jag använde Libero när Ted var nyfödd. Storlek 3 har inget nät...
    Jag föredrar också pampers. Önskar att jag gillade Libero bättre då de är mycket snyggare än pampers fjantiga motiv (jag vill ju att allt ska vara snyggt, till och med det som inte syns). Men pampers funkar mycket bättre för oss så det där med snyggheten får jag försöka lägga åt sidan.

Älskar pampers baby dry nattblöjor, så mjuka och goa och suger upp hur mycket som helst. På dagarna varvar vi nu med pampers new baby stl 3 och pampers active fit stl 3, active fit har inte det där nätet och är sjukt smidiga nu när lilltjejen börjar rulla runt och böka omkring.
    www.ourfamily.se <--- NY ADRESS!
  • telgebo
    acure skrev 2011-06-21 22:58:09 följande:
    Jag föredrar också pampers. Önskar att jag gillade Libero bättre då de är mycket snyggare än pampers fjantiga motiv (jag vill ju att allt ska vara snyggt, till och med det som inte syns). Men pampers funkar mycket bättre för oss så det där med snyggheten får jag försöka lägga åt sidan.

Älskar pampers baby dry nattblöjor, så mjuka och goa och suger upp hur mycket som helst. På dagarna varvar vi nu med pampers new baby stl 3 och pampers active fit stl 3, active fit har inte det där nätet och är sjukt smidiga nu när lilltjejen börjar rulla runt och böka omkring.
    Ha ha, vad rolig du är att det måste vara snygga blöjor på stumpan Jag är nog likadan kanske.

Detta med blöjor är en djungel, känns som det var evigheter man var inne i det och det var det ju iofs, det är ju över 2,5 år sedan.
  • kajsalisa

Pinklove; har du märkt att baby strl 3 är mindre än active fit strl 3? I alla fall så känns det så. Vi kör bara active fit nu...

• Cat79

Måste testa Pampers nu igen och då kanske man ska köra på active fit?

• acure

Kajsalisa: nu när du säger det så går det.ju faktiskt att spänna åt active fit hårdare än new baby...intressant. när våra new baby är slut så blir det nog bara active fit här också.:)

www.ourfamily.se <--- NY ADRESS!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma