• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Sir Bubbalots mamma
    Mamma till W skrev 2011-06-24 10:17:08 följande:
    Kul jul!

Foglossningen är här! Nygravid och redan foglossning!
    Usch stackare.. har oxå foglossningar. så mycket nu att jag måste sitta i rullstol.. kan knappt gå
  • Mabaja
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-06-24 10:24:52 följande:
    Usch stackare.. har oxå foglossningar. så mycket nu att jag måste sitta i rullstol.. kan knappt gå
    Jag fick foglossning i v 12 förra gången... Nu har jag inte ens kommit så långt!

Men om du sitter i rulle redan nu borde du väl få en igångsättning beviljad iaf så du slipper gå vägen ut?
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Sir Bubbalots mamma
    Mamma till W skrev 2011-06-24 10:26:32 följande:
    Jag fick foglossning i v 12 förra gången... Nu har jag inte ens kommit så långt!

Men om du sitter i rulle redan nu borde du väl få en igångsättning beviljad iaf så du slipper gå vägen ut?

ush hoppas dom inte blir allt för jobbiga även om dom kom tidigt denna gången!

Jag ska ev bli snittad annars blir de nog igångsättning. ska på sånt samtal om en månad.. även om jag inte ska ha förens i oktober

• Evve81

Mabaja och Kjaam: Fy för foglossning

Jag har pratat med förlossningen och de trodde att jag antingen håller på få njursten eller att bebis trycker på urinvägarna. På tisdag ska jag till bm för att ta ett urinprov och då ska hon kolla så det inte är någon infektion eller nåt annat. Om det kommer tillbaka som det var i natt måste jag nog åka in och kolla ordentligt..... Vi har i alla fall förvarnat vår hemmavarande barnvakt!

• 3 barns mamma84

jag hade aldrig foglossning med ebba och med amadeus hade jag någon gång i mellan av graviditeten men massa sammadragningar bara och med elias kom dom då och då på början men jätte kraftiga foglossningar på slutet så jobbiga att jag inte kunde gå längre min läkare sa att man får igångsättning eller kejsarsnitt tidigare då men jag fick snitt iaf 2 veckor innan tack o lov fyfan vad jobbiga men inga sammandragningar tack o lov.

När jag bli gravid igen kommer jag förfölja graviditetens slut och vill ha vaginalt men bara om jag slipper foggisar och sammandragningar och snitt tidigare .. + stort barn (min dröm)

Hoppas mabaja du får det snart bättre det låter banne mig inte kul alls

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84
    Evve81 skrev 2011-06-24 11:23:38 följande:
    Mabaja och Kjaam: Fy för foglossning

Jag har pratat med förlossningen och de trodde att jag antingen håller på få njursten eller att bebis trycker på urinvägarna. På tisdag ska jag till bm för att ta ett urinprov och då ska hon kolla så det inte är någon infektion eller nåt annat. Om det kommer tillbaka som det var i natt måste jag nog åka in och kolla ordentligt..... Vi har i alla fall förvarnat vår hemmavarande barnvakt!
    åååh gumman ingen rolig midsommar för er inte hoppas det inte är så allvarligt iaf.
  • 3 barns mamma84

fy fy fy hoppas du slipper allt snart när det väl är dags o föda. mina kraftiga foggar försvan efter snittet ååh vad skönt det var man var likom ingen människa när man hade dom men efter oj vilken dröm.

Sir Bubbalots mamma skrev 2011-06-24 10:24:52 följande:
  • Sir Bubbalots mamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-24 11:34:41 följande:
    fy fy fy hoppas du slipper allt snart när det väl är dags o föda. mina kraftiga foggar försvan efter snittet ååh vad skönt det var man var likom ingen människa när man hade dom men efter oj vilken dröm.
    Nä fy man e inte människa.. jag känner mig fången i mitt eget hem. kommer ingen vart själv..spec jobbigt är de nu då min morfar e döende å vi vet inte hur länge till han e i livet. kan inte åka å hälsa på han en massa som jag vill.. får nöja mig med att ringa han varje dag istället
  • 3 barns mamma84
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-06-24 12:09:41 följande:
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-24 11:34:41 följande:
    Nä fy man e inte människa.. jag känner mig fången i mitt eget hem. kommer ingen vart själv..spec jobbigt är de nu då min morfar e döende å vi vet inte hur länge till han e i livet. kan inte åka å hälsa på han en massa som jag vill.. får nöja mig med att ringa han varje dag istället
    åh gumman vilken jobbig sitts jobbig fan jag blir tårögd du får ringa och skicka blommor och bilder om han kan se såklart och bara vänta och se hur du har det så du kanse hinner se honom innan bebisen kommer och innan han lämnar er
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma