• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo

Mina sdr gör ont och jag nämnde även för BM trots att jag kände på mig vad det beroode på att jag har sveda som tusan ovanpå magen och det stramar och kliar och fasen att magen nu växer och det kan ge sdr tydligen. Hade väl på känn att magen växte men att de kan orsaka sdr visste jag då inte.

När jag går så känns det som att bebisen ligger mitt på magen så nära skinnet på magen som möjligt och det känns typ som jag tappa henne och det hugger som fasen där och nertill så jag vill gå och hålla händerna på magen för att fånga upp bebis/magen.

Gravid v.22+2 BF 23/10 Bara 123 dagar dit
  • telgebo

Känns iaf skönt att jag kan ta på magen trycka lite och få en spark tillbaks eller att hon buffar eller rör på sig.

• sugarrush

Fy sjutton vad trött man är nuförtiden då! Sover dåligt varenda natt och är grinig och lätt-irriterad av trötthet jämt! Stackars min omgivning.....

Fjärde gången gillt?
  • Evve81

Telge: Hoppas det OK trots sammandragningar. Jag får ibland ihållande värk fast magen med är stenhård men jag tror inte att det är sammandragningar

Jag blev ju uppringd av min bm i fredags och då sa hon att jag skulle få träffa en diabetessköterska som skulle kontakta mig. Nu har det ju gått en vecka och jag har fortfarande inte hört någonting så jag funderar på om jag ska ringa min bm imorrn och fråga??? Jag har ju inga problem av det men det känns ju ändå lite konstigt att de inte hör av sig.........

• maria204
    Evve81 skrev 2011-06-22 16:06:24 följande:
    Telge: Hoppas det OK trots sammandragningar. Jag får ibland ihållande värk fast magen med är stenhård men jag tror inte att det är sammandragningar

Jag blev ju uppringd av min bm i fredags och då sa hon att jag skulle få träffa en diabetessköterska som skulle kontakta mig. Nu har det ju gått en vecka och jag har fortfarande inte hört någonting så jag funderar på om jag ska ringa min bm imorrn och fråga??? Jag har ju inga problem av det men det känns ju ändå lite konstigt att de inte hör av sig.........
    Ja, gör det! Sådant där kan man ju bli tokig på! Skrikandes

Idag mår jag illa och har dålig mage (ursäkta). Kan ni inte hålla tummarna för att det är på G? Hoppas att kroppen tömmer sig inför förlossning, för jag vill ha bebisen nu, innan alla barnvakter åker land och rike runt på semester... Obestämd
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-06-22 15:24:16 följande:
    Fy sjutton vad trött man är nuförtiden då! Sover dåligt varenda natt och är grinig och lätt-irriterad av trötthet jämt! Stackars min omgivning.....
    Du är inte ensam, jag är också nåt dödens trött fast inte så otrevlig då men trött trött trött. Måste sova en stund på dagarna och jag tackar min lyckliga stjärna att jag är ledig och kan göra det. Sover också inte så bra på nätterna och det beror dels på en aktiv bebis och ont i kroppen till och från. Sover typ 2-3 timmar i sträck.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-22 16:06:24 följande:

Jo så kan jag också få ibland att det bara är en ihållande och inte gör särskilt ont, men nu har får jag som en sdr som inte släpper på flera timmar och känns.

Idag så högg det till så inåt helvete att jag
  • telgebo

att jag nästan blev gråtfärdig och hann tänka många tankar under den korta stund det satt i.

• telgebo
    maria204 skrev 2011-06-22 19:28:08 följande:
    Ja, gör det! Sådant där kan man ju bli tokig på! Skrikandes

Idag mår jag illa och har dålig mage (ursäkta). Kan ni inte hålla tummarna för att det är på G? Hoppas att kroppen tömmer sig inför förlossning, för jag vill ha bebisen nu, innan alla barnvakter åker land och rike runt på semester... Obestämd
    Prommis: Ring din BM du, skulle jag göra.

Maria: Hoppas det drar igång nu och att d u får din lilla i helgen eller ibörjan av nästa vecka.
  • Evve81

Telge: när jag får såna där ihållande blir magen tillslut helt stenhård och VÄLDIGT ond jag försöker undvika att röra mig mycket och det går rätt bra. Ibland har jag aså ont att jag måste "andas" för att det ska släppa men jag tror inte det är ngn fara. Har iofs bara frågat min bm en gång och då sa hon att om det håller i sig timtal så är det kanske läge att ringa förlopssningen. Tyvärr har vi 10 mil till förlossningen just nu så det ska mycket till för att jag ska kontakta dem!

Maria: Hoppas det blir bebis snart för dig!!!!!

Ja min bm har telefontid imorrn bitti så jag måste ju nästan ringa och fråga för jag blir lite iriiterad över att det ena gången verkar så viktigt och nu verkar det kvitta.....

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma