• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-22 20:11:26 följande:
    Telge: när jag får såna där ihållande blir magen tillslut helt stenhård och VÄLDIGT ond jag försöker undvika att röra mig mycket och det går rätt bra. Ibland har jag aså ont att jag måste "andas" för att det ska släppa men jag tror inte det är ngn fara. Har iofs bara frågat min bm en gång och då sa hon att om det håller i sig timtal så är det kanske läge att ringa förlopssningen. Tyvärr har vi 10 mil till förlossningen just nu så det ska mycket till för att jag ska kontakta dem!

Maria: Hoppas det blir bebis snart för dig!!!!!

Ja min bm har telefontid imorrn bitti så jag måste ju nästan ringa och fråga för jag blir lite iriiterad över att det ena gången verkar så viktigt och nu verkar det kvitta.....
    Känner igen mig i din beskrivning ang sdr Prommis. Jag var till affären nu och hem var ingen rolig upplevelse, skit ont hade jag rent ut sagt.
    Gravid v.22+2 BF 23/10 Bara 123 dagar dit
  • 3 barns mamma84

Hoppas nu har det bra.

Nu har febern lämnat kroppen hoppas jag slut febern nu på kvällen var 38,0 så nu mår jag mkt bättre så nu har jag haft feber i 2 dagar. Imorgon firar vi oxå Midsommar här i danmark

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-22 20:50:38 följande:

Hoppas nu har det bra.

Nu har febern lämnat kroppen hoppas jag slut febern nu på kvällen var 38,0 så nu mår jag mkt bättre så nu har jag haft feber i 2 dagar. Imorgon firar vi oxå Midsommar här i danmark

Ahh vad skönt. Så ni firar midsommar dagen före oss?
    Gravid v.22+2 BF 23/10 Bara 123 dagar dit
  • 3 barns mamma84
    maria204 skrev 2011-06-22 19:28:08 följande:
    Ja, gör det! Sådant där kan man ju bli tokig på! Skrikandes

Idag mår jag illa och har dålig mage (ursäkta). Kan ni inte hålla tummarna för att det är på G? Hoppas att kroppen tömmer sig inför förlossning, för jag vill ha bebisen nu, innan alla barnvakter åker land och rike runt på semester... Obestämd
    Gumman Gumman Gumman du har en liten envis liten tös i din mage hihi hon kommer när hon känner att nu är det dags. det du ska göra är att lyssna på kroppens signaler och njuta av allt sova äta slappa och njuta innan man har fullt upp och stressigt
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • Evve81
    telgebo skrev 2011-06-22 20:30:23 följande:
    Känner igen mig i din beskrivning ang sdr Prommis. Jag var till affären nu och hem var ingen rolig upplevelse, skit ont hade jag rent ut sagt.
    Ibland tror jag att det är det onda som tillslut gör magen hård...... Nåja jag hoppas det går över för dig för du har ju ganska långt kvar. Jag har 38 dagar till BF nu. Ska dock jobba 10 arbetsdagar till så det behöver ju inte bli värre än.

Hoppas nu har det bra.

Hoppas ni får en härlig midsommar!

jag är ledig idag och barnen har sovit bra VARJE morgon ett tag men idag vaknade de 05.30. Det är rart med barn. Dottern ville nog se om tandfen varit här. Hon har varit påväg att tappa sin ena framtand LÄNGE och igår krockade hon lite med brorsan på studsmattan så då lossnade den. Nu har hon en riktig sexårs glugg!
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-23 06:27:57 följande:
    Ibland tror jag att det är det onda som tillslut gör magen hård...... Nåja jag hoppas det går över för dig för du har ju ganska långt kvar. Jag har 38 dagar till BF nu. Ska dock jobba 10 arbetsdagar till så det behöver ju inte bli värre än.

Hoppas nu har det bra.

Hoppas ni får en härlig midsommar!

jag är ledig idag och barnen har sovit bra VARJE morgon ett tag men idag vaknade de 05.30. Det är rart med barn. Dottern ville nog se om tandfen varit här. Hon har varit påväg att tappa sin ena framtand LÄNGE och igår krockade hon lite med brorsan på studsmattan så då lossnade den. Nu har hon en riktig sexårs glugg!
    Jo jag hoppas det men samtidigt så är det väl träning av livmodern till förlossning.

6-års glugg är gulligt, det hade min son i höstas, han har tappat sina mjölktänder i en rasande fart.
    Gravid v.22+3 BF 23/10 Bara 122 dagar dit
  • Bev

Önskar er alla en GLAD MIDSOMMAR!!! Är inne här o kikar med jämna mellanrum men ni skriver så ofantligt mycket att det är svårt att hålla sig ajour...

Kram till er alla! Solig

• telgebo
    Bev skrev 2011-06-23 16:12:36 följande:
    Önskar er alla en GLAD MIDSOMMAR!!! Är inne här o kikar med jämna mellanrum men ni skriver så ofantligt mycket att det är svårt att hålla sig ajour...

Kram till er alla! Solig
    Och ändå är det lugnare tempo nu än det var tidigare.

Detsamma, hoppas alla får en fin midsommar med uppehållsväder.
    Gravid v.22+3 BF 23/10 Bara 122 dagar dit
  • Evve81
    Bev skrev 2011-06-23 16:12:36 följande:

Kram till er alla! Solig
    Detsamma!

URK vi har varit och handlat och jag fick jätteont i magen långt ner till höger. Tog mig hjälpligt in och la mig på soffan så nu har det kanske släppt LITE. Jag hoppas de tycker att jag inte behöver åka till någon doktor för isåfall lär jag få åka LÅNGT eftersom jag är gravid och vi inte har förlossningen öppen här på närmaste sjukhus. Det kanske är något bättre men definitivt inte bra. Känns ju lite fånigt att ringa sjuvårdsupplysningen....
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma