• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo

Är inte rädd att andas in det, luktar ju skit och jag tror inte man blir sjuk av det, aldrig hört att man kan få det av att andas in det, borde man ha hört i så fall och läst och det har jag inte så jag tror 2 barns mamma har fått det om bakfoten.

Snälla bebis sparka nu då buffa gör nånting!!! Nu är jag orolig. Ni gravida: är er bebis coollugn av denna extrema värme? Kan det vara det? Men varför är min mage mindre då? Är helt platt om magen nertill och när jag sitter ner syns det inte att jag är snart i sjunde månaden.

Gravid v.23+1 BF 23/10 Bara 117 dagar dit
  • 3 barns mamma84

Alla säger olika men jag har hört av riktiga läkaren att man inte ska andas in skitet .. nej telge jag har inte fått de på bakfoten tyvärr.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-28 21:35:09 följande:
    Alla säger olika men jag har hört av riktiga läkaren att man inte ska andas in skitet .. nej telge jag har inte fått de på bakfoten tyvärr.
    då är det läkarna i Danmark som är kajko...EFtersom det är helt ofarligt här!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-28 21:35:09 följande:
    Ledsen C, men jag har aldrig hört att det är är farligt att andas in det, aldrig. Jag borde ha hört det med tanke på att jag jobbat inom mödravård osv och läst så mycket. Det kanske är så i ditt land då men jag har aldrig hört talas om nån som fått toxoplasmos av att ha andats in det.
  • telgebo

Fan hatar denna oro jag känner nu. Bebis brukar alltid vara så aktiv på kvällarna och nu inget.

• sugarrush

Alicia: nej som tur är har har inte ehec. Man ska tydligen ha blodiga diarréer då, det har inte han.
    Den där påsen dropp gjorde jäklar i mig susen! Han har varit bättre än på läge ikväll!

Telgebo: drick lite isvatten eller kall cola, ät några dextrosol eller ngt annat sött och gå och lägg dig raklång i sängen så ska du se att de blir fart på bebisen!

• kajsalisa

Gästspelar lite och skickar ett gäng grattiskramar till MCT (vill också gravidhandla i den dä NY affären, fast jag inte är gravid) och så givetvis massa tröstkramar till Sugarrush och din sambo.

• Mabaja

Gash vad illa jag mår! Tänk vad man glömt på 8 mån!

• Evve81

Telge: Hoppas hon rörde sig lite igår min bebis rör sig inte alls mycket nu men jag är ju så pass långt gången att bebis nog inte har så mycket plats däremot kan jag se på magen att den rör sig. Dricka nåt kallt eller äta nåt sött brukar funka!

Mabaja: URK för att må illa!

Jag är så himla less på att vakna MASSOR med gånger på natten för att gå på toa. Bebis kommer knappast vakna lika många gånger som jag gör av mig själv när den kommit ut kan jag säga. Jag vaknar för att gå på toa säkert 4-5 gånger PER natt och så vaknar jag för att det är obekvämt att ligga så jag måste vända mig så brukar sonen väcka mig. Imorse stängde maken inte av väckaren så vi vaknade av den med.....

• Safireee
    Telgebo: Min bebis rörde sig också väldigt lite igår! Hen var vaken på natten men sen var det inget mellan 8-11. Jag fick nästan panik. Drack vatten, la mig ner, tryckte och höll på och efter en halvtimme så fick jag några små sparkar. Det var mycket lugnare på kvällen också. Hen kom inte igång med kraftigaste racet förrän vid halv tio-tiden istället för vid åtta som hen brukar. 

Funderar också på om det möjligen kan vara värmen? Men jag har inte hört om det förut. Hade sån ångest igår. Rynkar på näsan 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma