• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • maria204
    Mamma till W skrev 2011-07-02 09:20:04 följande:
    Prommis; jag ska göra vul- måste bara ringa och tjata till ett. Får väl dra en vals om vilket nervvrak jag är. Får jag inget vul gör jag ett privat.

Känner som så att bara jag får veta att det har levt så blir jag lugn. Så var det med w iaf.
    Fy vad jobbigt! Jag förstår precis. Jag pratade med min BM och hon ordnade att jag fick gå på tre VUL innan v. 12 så att jag kunde se att fostret utvecklades som det skulle. Det var jätteskönt och efter v. 12 kunde jag slappna av. Berätta hur orolig du är och hur det påverkar dig som mamma. Jag skulle tro att det är lättare att bli fröstådd om man går genom sin BM. I alla fall upplevde jag det så.

Kram på dig! 
  • telgebo

Maria 204: Vilken vecka är du i nu? Inga känningar på G?

Gravid v.23+5 BF 23/10 Bara 113 dagar dit
  • Safireee

Mabaja: Hoppas du kommer iväg på vul snart! Vilken vecka är du i nu? 

Jag gjorde vul i vecka 7+3. Var jättenervös men det var så skönt efteråt. Blev lite lugnare när jag visste att den satt på rätt ställe, var av rätt storlek och att hjärtat slog. Är ju fortfarande orolig hit och dit, men det är hanterbart.  

• maria204
    telgebo skrev 2011-07-02 11:47:24 följande:
    Maria 204: Vilken vecka är du i nu? Inga känningar på G?
    V. 39 och jo, en massa sammandragningar, dock få idag. Jag har fått rådet att om jag vaknar och har värkar så ska jag gå upp, ta ett par alvedon och en dusch. Försvinner de inte då så är det "riktiga" värkar. Mina tidigare förlossningar har gått fort när värkarna har satt igång, så jag är liite stressad. Dessutom verkar de flesta av våra barnvakter vara ganska  upptagna i helgen, fram till tisdag, så jag hoppas att bebisen håller sig i magen tills dess.
  • maria204

Jag föröker hitta på lite roliga saker så att tiden går. Idag har jag sytt en jättesöt sommarklänning till en 5-åring. Jag använde ett tyg jag hade, ett gammalt överkast, och nu är den klar! Jag är nöjd, men vet inte vem som ska få den. Min bästa kompis har en 5-årig tjej, men jag vet inte hur hon ställer sig till tyget. Jag vill ju inte ge bort den till någon som inte vill ha den...

Lite OT... 

• Mabaja

Jag är 6+0 enligt äl och 6+2 enligt senaste mens. Kanske värt att ringa mvc om era varit villiga att ge er vul.

• Evve81
    Mamma till W skrev 2011-07-02 16:14:57 följande:
    Jag är 6+0 enligt äl och 6+2 enligt senaste mens. Kanske värt att ringa mvc om era varit villiga att ge er vul.
    Jag fick ringa själv på spec mvc och när jag förklarade läget fick jag ett VUL. Jag fick betala för det 300 kr som är ordinarie pris på läkarbesök men jag har lätt betalat det dubbla bara för att få kolla!
  • sugarrush

Mabaja, vill bara säga att jag vet hur jobbig den där oron är! Tycker synd om dig! Hoppas tiden går snabbt fram till VUL! Kram!

Fjärde gången gillt?
  • MCT79

Här kommer New york gnäll!! Skäms nästan.. All flottig mat gör mig illamående. Det är äckligt varmt. Det stinker piss i tunnelbanan, många luktar svett... Utöver allt är jag äckligt trött... Har köpt seaband illamåendet blev lite bättre... Men.. Jag längtar hem... :(

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma