• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Nikki GBG

var ingen ny graviditet som jag trodde, hcg hade sjunkit till 50, var 69 för 1,5 v sedan.
    sjunker bara extremt långsamt på mig..
    så min blödning var mens iallafall vilket innebär ägglossning på söndag eller måndag..
    snart iallafall..Glad

• MCT79

Sista dagen.. I morgon får jag åka hem... Hittade ett underbart ställe nära hotellet igår! "toss your own sallad" underbart....

• Safireee
    Nikki GBG skrev 2011-07-04 12:22:20 följande:
    var ingen ny graviditet som jag trodde, hcg hade sjunkit till 50, var 69 för 1,5 v sedan.
    sjunker bara extremt långsamt på mig..
    så min blödning var mens iallafall vilket innebär ägglossning på söndag eller måndag..
    snart iallafall..Glad
    Vad synd! Men jag håller tummarna för en vår-bebis 2012!
  • Safireee

I natt drömde jag igen att jag var gravid med tvillingar.
    Jag födde en liten flicka 2 månader för tidigt och hon fick ligga på neo. Sedan kände jag fortfarande sparkar i magen och tyckte att det var lite underligt. Undrade om det var fantomsparkar? Men barnmorskan bekräftade att det fanns ett barn till där inne, så 2 månader efter första föddes andra barnet, en pojke. Pojken var så liten att jag bara krystade ut honom lite snabbt på två försök. Behövde inte öppna mig eller nåt, det gjorde knappt ont!  

Sen tror jag att jag helt plötsligt hade trillingar + min dotter, så det var en himla massa barn hemma hos oss. De blev 1 år väldigt snabbt också, för helt plötsligt tultade alla runt hemma och Molly försökte hjälpa dem och hålla dem i handen och sådär. 

Det är tur att jag veeet att det bara är en (det har de kollat 3 ggr på vul/ul). Solig

• telgebo

Fråga: Hur tusan får man in bild i magbildstråden? Jag har bilderna i galleriet och fattar bara inte hur man gör?

Hur är det annars med er? Med mig är det bara bra, men jag hade som världens molvärk i livmodern igår, vad beror det på? Överansträngning eller blir det så när magen växer? Man glömmer så mycket på dessa 3 år som gått sedan jag var gravid senast.

Gravid v.24+1 BF 23/10 Bara 110 dagar dit
  • plutten02

När testade ni + igen efter mf???

När hade ni äl efter mf??

Jag fick + på ÄL test 19 dagar efter MF(första dagens blödning) Så nu väntar jag på BIM? Men när katten har jag BIM tro???

Jätte svårt att veta eftersom det var MF och sen ÄL... Tror vi träffade eftersom vi hade sex dagen innan ÄL utslaget

• telgebo
    plutten02 skrev 2011-07-05 17:17:22 följande:

När testade ni + igen efter mf???

När hade ni äl efter mf??

Jag fick + på ÄL test 19 dagar efter MF(första dagens blödning) Så nu väntar jag på BIM? Men när katten har jag BIM tro???

Jätte svårt att veta eftersom det var MF och sen ÄL... Tror vi träffade eftersom vi hade sex dagen innan ÄL utslaget

Jag fick + 9 mån efter mitt MA. ÄL testet var pos 15 dagar efter MA men jag tror inte jag hade nån ÄL, LH hormonet fanns ju men tror inte ÄL skedde för jag fick vänta i 18 dagar efter ÄL testet positiva utslag innan mensen kom och min lutela fas är annars på 13 dagar och även om man prickar som jag gjorde i 21 månader så behöver det inte ta sig ändå.
    Gravid v.24+1 BF 23/10 Bara 110 dagar dit
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-07-06 08:11:20 följande:
    Jag blir knäpp. BIM-2/3 och fortfarande inget streck på testlagrets stickor.
    Luuugn.... det är inte alla som plussar före bim!

Nu är jag HEMMA!!! Har sovit tre timma och nu ska jag tving mig själv vara vaken till nio i kväll iaf... vet inte vad som är vad riktigt... graviditetströtthet eller tidsomställningen...
    Jahajaaa....
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma