• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

maria: Jag har en i vecka 41+1 en i vecka 41+2 och en tog man ut 2 veckor innan vecka 37+5

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • Mabaja
    maria204 skrev 2011-06-29 10:27:50 följande:
    Ja, jag vet att det "bara" är v. 39, men när man har fött i v. 34 och 36 och får höra att "du kommer troligen att få tidigt nu med" då är v. 39 inte "bara". Jag har försökt intala mig det, men det är inte lätt... Obestämd
    Min kusins fru hade likadant. Hon födde två i v 35 och 36. Sen när hon kommit till bf åkte hon in i vild förtvivlan till förlossningen och sa "jag går inte härifrån förrän jag fått min bebis"... Efter mycket om och men så fick hon en igångsättningstid dagen efter. haha
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • telgebo

Maria 204: Trean är ofta lurig, det har jag både läst och hört om.

Gravid v.23+2 BF 23/10 Bara 116 dagar dit
  • telgebo

Ja fy fan vilken ångest jag hade igår och var gråtfärdig av oro och så inatt så var det sjövilt värre i magen. Hade druckit cola under kvällen, men aldrig att bebis varit så vild inatt nångång tidigare. Fick hålla handen på magen för att lugna henner för hon for runt som värsta duracell eller som hon tatt speed eller nåt och jädrar vad livmodern reagerade då genom att dra ihop sig, men när jag kände på magen var den mjuk så jag fattar inte varför det kändes som SD men inte kändes utanpå, så jag fick så jag teg inatt och imorse var hon igång igen, men nu är sötisen trött för nu har jag inte känt nåt på några timmar.

Phu, att en sådan liten kan skrämma en alltså

• telgebo

och vilken dröm jag hade inatt då. Jag drömde att jag födde en liten mörkhyad tonårspojke på gatan till affären, han var väl en 14 år och inte alls vad jag hade förväntat mig att få och jag var så besviken men försökte ju älska honom för det, men jag kände bara att det kan inte vara sant och jag skulle ju få en flicka och kände mig så besviken.

Vad kommer alla sjuka drömmar ifrån?

• Safireee
    telgebo skrev 2011-06-29 13:25:09 följande:
    och vilken dröm jag hade inatt då. Jag drömde att jag födde en liten mörkhyad tonårspojke på gatan till affären, han var väl en 14 år och inte alls vad jag hade förväntat mig att få och jag var så besviken men försökte ju älska honom för det, men jag kände bara att det kan inte vara sant och jag skulle ju få en flicka och kände mig så besviken.

I början av graviditeten drömde jag att jag var gravid med tvillingar. Sedan föddes den ena för tidigt, men han hade ändå inga problem med syresättningen. Jag funderade på om vi inte skulle stoppa in honom igen så att han kunde gotta sig några veckor till i livmodern tillsammans med sin syster. (!)
  • Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-06-29 13:25:09 följande:

dina e iaf inte morbida som mina.. inatt drömde jag att min moster ville jag skulle möta henne i nåt köpcenter å hon hade med sig 2 avhuggna huven i icakassar som hon va tvungen att göra sig av med å polisen jaga oss..

menar va fan får man sånt i från?!?!

• telgebo
    Safireee skrev 2011-06-29 13:56:14 följande:

I början av graviditeten drömde jag att jag var gravid med tvillingar. Sedan föddes den ena för tidigt, men han hade ändå inga problem med syresättningen. Jag funderade på om vi inte skulle stoppa in honom igen så att han kunde gotta sig några veckor till i livmodern tillsammans med sin syster. (!)
    Ha ha, det är sjukt alltså vad man drömmer konstigt. Jag vet inte hur många ggr jag drömt att jag fött barn denna graviditet.

Med min yngsta så drömde jag att jag missade förlossningen för att jag sov och ingen väckte mig, var så ledsen över det. Stor chans att man skulle sova under en pågående förlossning ha ha.

På tal om annat: Jag har sånt jädra tryck neråt i underlivet idag igen. Vad sjutton beror det på? Såhär tidigt. Jag har haft detta till och från sedan i april.
    Dessutom luktar det avlopp som fasen i hela lägenheten och jag spyr nästan av lukten.
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-06-29 14:10:42 följande:

dina e iaf inte morbida som mina.. inatt drömde jag att min moster ville jag skulle möta henne i nåt köpcenter å hon hade med sig 2 avhuggna huven i icakassar som hon va tvungen att göra sig av med å polisen jaga oss..

menar va fan får man sånt i från?!?!

Ja exakt vad får man såna sjuka drömmar ifrån. Jag drömde om brända ormar i pappkassar på balkongen i min förra graviditet. Hade förträngt den otäcka drömmen och så läste jag i min blogg jag hade då för några mån sen och blev påmind och jag rös till igen över den drömmen. Den var skitvidrig. Grejen är att jag har enorm förbi för dessa enligt mig äckliga djur. Vad får man sånt sjukt ifrån att man drömmer om det.

Fått veta att ormar tydligen har med ens sexualitet att göra men jag vette fan. Hade ett sexliv då till skillnad mot nu och har inte drömt om ormar en enda gång sedan dottern föddes för snart 3,5 år sedan och hoppas inte göra det heller.

Man kanske borde skriva upp sina mest sjuka drömmar, jag gör det faktiskt ibland och man kan skratta gott åt det ibland efteråt ha ha.

Med första barnet drömde jag mycket om att min kille jag hade då lämnade mig/bedrog mig med andra kvinnor alltså var otrogen. De var så verklighetstrogna så vissa morrnar var jag så sur på honom och han fattade ju inget stackarn. Ibland så vaknade jag och storgrät och han fattade ju inget då heller

Drömde även mycket då om blod och döda bebisar, fy fan vad jag mådde dåligt av dessa drömmar, sånt har jag tursamt nog inte drömt om denna gång.

Den allra sjukaste drömmen denna gång är drömmen om Langos eller BlondinBella, vad fan kommer det ifrån då? Inte ens tänkt varken på langos eller BlodinBella.
  • telgebo

Asgarvar när jag läser om Langos eller BlondinBella. Det sjukaste var att när jag slog på TV:n på morgonen så var just BlondinBella söndagsgästen på nyhetsmorgon. Hur i helvete kunde jag drömma om denna tjej och sedan var hon på TV när jag vaknade.

En annan sjuk dröm. Jag hade hepatos under förra graviditeten (som de andra 2 ggr innan den) och drömde om att jag ringde för att få provsvaret och det var på 29.
    När jag ringde när jag vaknade så kan ni ju gissa 3 ggr var vad värdet var på...jo just det 29....ähhh, hur kunde jag veta det redan i drömmen? Ha ha

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma