• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Jag vet inte hur jag ska vara, tänka, känna. Jag är så rädd för mf men samtidigt så övertygad om att det kommer ske.

Det är så illa att jag fräser åt wilda då mitt tålamod tryter. Och det tryter nästan på en gång. Jag känner mig som världens sämsta mamma som inte orkar med mitt barn bara för att jag är så övertygad om mf. Nu rinner tom tårarna!

• Mabaja

Och så vill jag tillägga att wilda är helt fantastisk på alla vis och att jag inte kunde få någon finare!

• Evve81
    Mamma till W skrev 2011-07-01 23:56:42 följande:
    Jag vet inte hur jag ska vara, tänka, känna. Jag är så rädd för mf men samtidigt så övertygad om att det kommer ske.

Det är så illa att jag fräser åt wilda då mitt tålamod tryter. Och det tryter nästan på en gång. Jag känner mig som världens sämsta mamma som inte orkar med mitt barn bara för att jag är så övertygad om mf. Nu rinner tom tårarna!
    Det är ju jättejobbigt från början tyvärr. Det är ju inte lätt att tänka så men du kan inte påverka någonting överhuvudtaget. Det blir jättejobbigt att hela tiden må dåligt utan det är ju bättre men inte alls lätt att försöka inte tänka så mycket. Jag fick ju tillslut bestämma mig för att det skulle gå bra. ÄVen fast jag fortfarande i v 36 nojjar mig VARJE dag för att det ska hända nåt....... Har du något VUL inbokat för det skulle kanske minska din oro lite??? En stor kram och många positiva tankar till dig det kommer gå bra!
  • plutten02

Har funderat lite varför mina test inte blev starka före MF...

Jag fick MF i vecka 6 (5+2) den 5 JUni. och jag testade under en hel veckas tid med CB test och det blev aldrig det dör RIKTIGT starka plusset. Testen visade även minus dagen efter jag börjat blöda.

Steg aldrig mitt HCG i kroppen därför jag inte fick det starka plusset???

Eller var det ett TIDIGT MA så det hade dött tidigare men sen blödningen kom senare???

• Mabaja

Plutten: jag fick ett ma 09 men hade starka plus. Så det är nog olika från person till person

• plutten02
    Mamma till W skrev 2011-07-02 08:19:57 följande:
    Plutten: jag fick ett ma 09 men hade starka plus. Så det är nog olika från person till person
    Men fick du ditt MA så tidigt?
  • Mabaja

Och då kan jag tillägga att mitt hade dött efter äl men fick reda på det i v 12. Det enda som fanns kvar var större livmoder och slemhinna- resten hade kroppen redan tagit hand om

• plutten02
    Mamma till W skrev 2011-07-02 08:21:40 följande:
    Och då kan jag tillägga att mitt hade dött efter äl men fick reda på det i v 12. Det enda som fanns kvar var större livmoder och slemhinna- resten hade kroppen redan tagit hand om
    Okej, men jag började blöda redan i vecka 6 (5+2) så det kanske var därför. Men jag vet inte.

Men nu är vi igång igen.
  • Mabaja

Prommis; jag ska göra vul- måste bara ringa och tjata till ett. Får väl dra en vals om vilket nervvrak jag är. Får jag inget vul gör jag ett privat.

Känner som så att bara jag får veta att det har levt så blir jag lugn. Så var det med w iaf.

• Evve81
    Mamma till W skrev 2011-07-02 09:20:04 följande:
    Prommis; jag ska göra vul- måste bara ringa och tjata till ett. Får väl dra en vals om vilket nervvrak jag är. Får jag inget vul gör jag ett privat.

Känner som så att bara jag får veta att det har levt så blir jag lugn. Så var det med w iaf.
    Ja vilken vecka är du i? MEd denna gjorde jag ju VUL i v 10 för att det skulle vara helt säkert att se något och för att mitt MA stannade av i v 8 eller nåt sånt....
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma