• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Jag drömde om min kusin och hans fru förra veckan. I drömmen såg hon ut att vara höggravid men hon var bara gravid i v 7. Till saken hör att de inte kan få barn. Min kusin har slöa simmare och få, min kusins fru stöter bort de simmare som kommer fram.

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-06-29 16:21:45 följande:
    Jag drömde om min kusin och hans fru förra veckan. I drömmen såg hon ut att vara höggravid men hon var bara gravid i v 7. Till saken hör att de inte kan få barn. Min kusin har slöa simmare och få, min kusins fru stöter bort de simmare som kommer fram.
    Men tänk om de lyckats och hon är gravid. Då måste du ju nästan berätta om drömmen för dom.

Fyy stackars dom som inte kan fast dom vill, lider med dessa människor.
    Gravid v.23+2 BF 23/10 Bara 116 dagar dit
  • Mabaja
    telgebo skrev 2011-06-29 16:27:31 följande:
    Men tänk om de lyckats och hon är gravid. Då måste du ju nästan berätta om drömmen för dom.

Fyy stackars dom som inte kan fast dom vill, lider med dessa människor.
    Jag har redan berättat för min kusin och han berättade för sin fru. Frugan sa att hon hoppades att jag skulle få rätt nån gång! Det sjuka är att de varit gravida EN gång. Men då bodde hon fortfarande kvar i Nigeria så de tog bort det... De visste inte om hon skulle få komma till Sverige eller ej och tyckte att det var lite väl långt avstånd att ha två föräldrar på.
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-06-29 16:30:41 följande:
    Jag har redan berättat för min kusin och han berättade för sin fru. Frugan sa att hon hoppades att jag skulle få rätt nån gång! Det sjuka är att de varit gravida EN gång. Men då bodde hon fortfarande kvar i Nigeria så de tog bort det... De visste inte om hon skulle få komma till Sverige eller ej och tyckte att det var lite väl långt avstånd att ha två föräldrar på.
    Men stackars.

Känns som man inte har rätt att klaga över lite tryck neråt när de finns de som inte ens kan få barn.
  • Evve81

Maria: Snart kommer nog din bebis! Med sonen trodde ALLA att han skulle komma tidigare han kom på bf+3...... När till och med bm trodde det tänkte ju jag att då blir det ju så för det vet ju hon men tydligen inte.

Min bm igår sa att bebis kan röra sig mindre på slutet eller att det inte blir lika tydligt som innan eftersom det blir trångt. Jag kan se atrt min mage rör sig fast jag inte känner det. Det blir inga sparkar på slutet utan mer som buffar!

Vi har haft äckligt varmt idag och jag har jobbat jag hoppas på samma väder imorgon när jag ska jobba superkort dag!

• telgebo

Jag gjorde rätt som valde att stanna inne idag, pallar inte sån värme som är nu.

Nån som vet vad tryck neråt beror på? Ömmar så i underlivet på mig.

• maria204

Tack alla för era påhejningar! Idag har jag boat rejält. Vikt tvätt och tvätt och tvätt....Min man är likadan. Idag fick han för sig att börja rensa hela uppfarten från ogräs (det får plats fyra bilar på längden och två på bredden...) i den här hettan dessutom!!!

Magen är kass som vanligt och sammandragningarna kommer och går.

Äckelvarning:
    Idag när jag var nere i källaren kom en sammandragning och då kissade jag på mig... Rynkar på näsan Jag tänkte först att "nu gick vattnet" men det har inte kommit något mer sedan dess. Det var bara att dra av sig kläderna och stoppa dem rakt i tvättmaskinen. Jag som inte ens kände mig kissnödig. Antar att bebisen trycker på lite... Skäms

• MissT

Hej tjejer!

Gjorde ett kort gästspel här för ett tag sedan men lämnade tråden då en läkare inte såg något foster vid vul. Verkade som vi drabbats av en ofostrig graviditet. Jag fick tid igen en vecka senare och skulle då komma tillbaka fastande så de skulle kunna göra skrapningen efter vårt uppföljningsvul. På vul såg läkarna både ett foster och ett pickande hjärta. Snacka om shock! Vi var ju helt instäldla på att det gått åt skogen även den gången. Fick komma på nytt vul två veckor senare och idag var vi på Kub-ul. Ville avvakta tills jag gjort det innan jag kom tillbaka till tråden eftersom det varit så många turer i graviditeten. Allt såg bra ut idag och vi fick låg risk för kromosomavvikelser. Så härligt! Nu känns det lite mer verkligt och som att jag kan slappna av lite mer.

Hoppas allt är bra med er alla!

• maria204
    MissT skrev 2011-06-30 11:46:14 följande:
    Hej tjejer!

Gjorde ett kort gästspel här för ett tag sedan men lämnade tråden då en läkare inte såg något foster vid vul. Verkade som vi drabbats av en ofostrig graviditet. Jag fick tid igen en vecka senare och skulle då komma tillbaka fastande så de skulle kunna göra skrapningen efter vårt uppföljningsvul. På vul såg läkarna både ett foster och ett pickande hjärta. Snacka om shock! Vi var ju helt instäldla på att det gått åt skogen även den gången. Fick komma på nytt vul två veckor senare och idag var vi på Kub-ul. Ville avvakta tills jag gjort det innan jag kom tillbaka till tråden eftersom det varit så många turer i graviditeten. Allt såg bra ut idag och vi fick låg risk för kromosomavvikelser. Så härligt! Nu känns det lite mer verkligt och som att jag kan slappna av lite mer.

Hoppas allt är bra med er alla!
    Vilken solskenshistoria! Välkommen hit igen! När är BF?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma