• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Safireee

Välkommen hem MCT79! Hoppas att du hade det (någorlunda) bra i alla fall på resan.

Idag var jag på mvc-kontroll (v. 25). Hade bra värden så det var ju skönt. Jämförde med min graviditet för exakt fyra år sedan och det var slående lika på vissa punkter. Hade samma SF-mått, viktuppgång, hjärtljud och nästan samma HB-värde t ex.

Tjohoo..såg just att jag har fått snygga ljusblåa bristningar OVANFÖR naveln. Skrikandes Förra gången var det mest på sidorna och nedtill, men jag räknar med total tigermage den här gången tyvärr. Håller bara tummarna för att brösten och låren klarar sig någorlunda. Obestämd

Nåja, 2 arbetsdagar kvar till semestern. Det ska bli väldigt skönt. (även om jag mest kommer att vara väldigt still pga foglossningen).

• 3 barns mamma84
    plutten02 skrev 2011-07-05 17:17:22 följande:

När testade ni + igen efter mf???

När hade ni äl efter mf??

Jag fick + på ÄL test 19 dagar efter MF(första dagens blödning) Så nu väntar jag på BIM? Men när katten har jag BIM tro???

Jätte svårt att veta eftersom det var MF och sen ÄL... Tror vi träffade eftersom vi hade sex dagen innan ÄL utslaget

Har du gjort vul efter ma och fått kontroll om när du har ägglossning ?

Jag fick MA vecka 8 + några dagar och jag blödde i 7 dagar sen hade jag kontroller och fick reda på att jag hade ägglossning på g men vi missade detta och väntade istället 1 månad och sen kom mensen och blödde normala 7 dagar och hade 3 dagar efter pos äl test ägglossning och blev gravid.    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • plutten02
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-06 18:37:52 följande:
    Har du gjort vul efter ma och fått kontroll om när du har ägglossning ?

Jag fick MA vecka 8 + några dagar och jag blödde i 7 dagar sen hade jag kontroller och fick reda på att jag hade ägglossning på g men vi missade detta och väntade istället 1 månad och sen kom mensen och blödde normala 7 dagar och hade 3 dagar efter pos äl test ägglossning och blev gravid.    
    Nej dom tyckte inte att jag behövde komma in för att det var så lite blödningar och jag hade inte ont. Men dagen efter som jag hade började blöda så visade testen  -...

Men eftersom jag fick utslag så borde väl ÄL varit. A, jag vet inte, Får vänta och se om mensen kommer eller inte.
  • Alicia 72
    plutten02 skrev 2011-07-06 19:07:52 följande:
    Nej dom tyckte inte att jag behövde komma in för att det var så lite blödningar och jag hade inte ont. Men dagen efter som jag hade började blöda så visade testen  -...

Men eftersom jag fick utslag så borde väl ÄL varit. A, jag vet inte, Får vänta och se om mensen kommer eller inte.
    Utslag är inte alltid lika med ägglossning. Tyvärr!

Alicia
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-07-05 17:17:22 följande:

När testade ni + igen efter mf???

När hade ni äl efter mf??

Jag fick + på ÄL test 19 dagar efter MF(första dagens blödning) Så nu väntar jag på BIM? Men när katten har jag BIM tro???

Jätte svårt att veta eftersom det var MF och sen ÄL... Tror vi träffade eftersom vi hade sex dagen innan ÄL utslaget

Efter mina två mf i v 5 hade jag äl som vanligt ca 2 veckor efter mf... kanske ett par dar extra.. efter MA vet  jag inte riktigt... jag fick en mens emellan (som kom 4 +3 dar efter skrapning) och sedan plussade jag vid nästa mens.

Jag skulle om jag var du utgå från att jag har bim ca 2 veckor efter plusset på äl-testet. Men det är som andra skrivit innan inte 100% säkert bevis på att ägget faktiskt släppt... men oftast är det väl så.. =)
    Sen är det långt ifrån säkert att man plussar bara för att man prickar in äl exakt med sex heller! Mycket som ska stämma!
    Jahajaaa....
  • MCT79

VUL i morgon.... lite nervös då.... är enligt senaste mens 6+4 i morrn... hoppas såå på att det finns ett foster nu och att hjärtat slår...
    Har mer symtom denna gången än sist med.. mått illa hela veckan i NY och brösten har ömmat varje dag sedan jag plussade... större har de blivit också... haft rejäl molvärk av och till...

Hoppas hoppas hoppas...

Jahajaaa....
  • telgebo
    plutten02 skrev 2011-07-06 08:11:20 följande:
    Jag blir knäpp. BIM-2/3 och fortfarande inget streck på testlagrets stickor.
    Lugn lugn, precis som MCT säger kan det vara för tidigt och det är inte varje gång det tar sig heller trots att man prickat ÄL.
    Gravid v.24+3 BF 23/10 Bara 108 dagar dit
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-07-06 17:11:56 följande:
    Luuugn.... det är inte alla som plussar före bim!

Nu är jag HEMMA!!! Har sovit tre timma och nu ska jag tving mig själv vara vaken till nio i kväll iaf... vet inte vad som är vad riktigt... graviditetströtthet eller tidsomställningen...
    Välkommen hem igen. Jag var helt jetlagad i flera dagar efter min USA vistelse och var skittrött på dagarna och så käkade jag middag mitt i natten ett tag innan hjärnan ställde om sig
  • telgebo
    plutten02 skrev 2011-07-06 19:07:52 följande:

Jag har fått positiva ÄL-tester många ggr och likt förbannat har inte ÄL alltid skett det har både tempning och prog prov visat. Det finns rätt mängd LH-hormon men ändå så lossar inte ägget eller upplöses på något sätt.
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-07-07 11:05:51 följande:
    Välkommen hem igen. Jag var helt jetlagad i flera dagar efter min USA vistelse och var skittrött på dagarna och så käkade jag middag mitt i natten ett tag innan hjärnan ställde om sig
    Jaaa... vet inte vad som är jetlag och vad som är graviditet nu riktigt... sov lite över TOLV timmar i natt!!  21-09,30!! Å är trött än... sambon däremot är pigg... såhär trött var jag inte sist så jag antar att det är mkt grav också! =)
    Jahajaaa....
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma