• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-07-11 17:37:08 följande:
    MCT så sa de till mig med haha och i v 16 är de där alla tre fortfarande ;)
    har du nån medicinering nu?
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Bellas7

Nix inget. Slutade med Trombyl v 10 och progresteron i v 13. Nu äter jag vara jörntabletter och levaxin

• MCT79

Okej.... usch jag blev bara ledsen nu...

Ska fixa middag, sen glo lite på en film eller nått... kram på er!

• telgebo
    SoMa72 skrev 2011-07-11 15:29:47 följande:
    Var det dem det stod om i Aftonbladet? Har hon Djurgårdsrutan som nick här på FL? Hon och jag hängde i samma gravtråd innan jag fick mitt första missfall...
    Japp det är hon. Visste inte att hon var medlem här faktiskt.
    Gravid v.25+0 BF 23/10 Bara 104 dagar dit
  • Bellas7

MCT det är mycket vanligare om man har enäggstvillingar att en försvinner. Du har två hinnsäckar, två foster som inte delar något. Med andra ord två foster helt oberoende av varandra. Hur vanligt är det att ett foster försvinner i magen? Så tänk positivt, du har haft dina missfall och just nu har du två lenare foster i magen. Det kommer att gå super bra :)

• plutten02

Tog ett test ikväll med testlagret... OCH det är två streck om man kollar med en lampa eller genom ett fönster, Så det är ganska svagt. Kan inte fånga det på bild. Tar ett nytt i morgon bitti. Visar det klart streck så man kan se med blotta ögat gör jag ett till cb i morgon bitti med.

• MCT79
    plutten02 skrev 2011-07-11 19:52:40 följande:
    Tog ett test ikväll med testlagret... OCH det är två streck om man kollar med en lampa eller genom ett fönster, Så det är ganska svagt. Kan inte fånga det på bild. Tar ett nytt i morgon bitti. Visar det klart streck så man kan se med blotta ögat gör jag ett till cb i morgon bitti med.
    åhh håller tummarna!
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-07-11 18:41:44 följande:
    MCT det är mycket vanligare om man har enäggstvillingar att en försvinner. Du har två hinnsäckar, två foster som inte delar något. Med andra ord två foster helt oberoende av varandra. Hur vanligt är det att ett foster försvinner i magen? Så tänk positivt, du har haft dina missfall och just nu har du två lenare foster i magen. Det kommer att gå super bra :)
    *suger i mig och försöker slappna av*
  • Evve81

MCT: Jag förstår att du är ledsen. Även om det är så så kan man ju framföra det på ett snyggt sätt. När jag var på inskrivning hade jag ju varit på VUL och allt såg bra ut Det kändes så himla bra ända tills min bm sa att man kan ju aldrig lämna några garantier. Jag blev också jättebesviken för även om det är så behöver man ju inte säga det för det vet man ju ändå att det alltid finns risker. Försök tänka positivt och att det SKA gå bra denna gång!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma