• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

En bekant till mig var gravid förra vintern ungefär samtidigt som mig... Hon började blöda i v 8, åker in till gynakuten och läkaren säger att allt ser jättebra ut och att han inte förstår varför hon blöder.

Dagen efter åker hon in igen för blödningen slutade inte och då är det ett mf, hjärtat har slutat slå!

Så jag tror att det är bättre att vara "förberedd" på att det kan försvinna än som läkaren min bekanta hade som sa att allt såg bra ut och dagen efter är fostret dött.

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • sugarrush

Fast.. Vi alla är nog ganska beredda. Vi i den här tråden delar ju (tyvärr) erfarenheten av att ha haft missfall, så vi alla vet ju att det kan hända. Att bli påmind om det av fler (i detta fall läkaren) känns lite onödigt, kan jag tycka.

MCT, jag vet precis hur jobbiga de där första veckorna var. Jag minns att jag mådde så dåligt emellanåt och var så orolig att jag tänkte "ska det vara såhär vidrigt jobbigt så är det inte värt det, då satsar jag hellre på adoption!"

• Evve81

Mabaja: Ja för endel kanske det inte existerar att nåt kan hända och det är väl kasnke inte fel att upplysa om det MEN innan man kommer till läkaren har de ju kollat journalen och där finns ju även missfall med om man varit till doktorn.

Jag är allt lite nervös inför morgondagen...... Ska bli intressant att veta hur stor bebisen är nu!

• MCT79
    Evve81 skrev 2011-07-11 20:43:45 följande:
    Mabaja: Ja för endel kanske det inte existerar att nåt kan hända och det är väl kasnke inte fel att upplysa om det MEN innan man kommer till läkaren har de ju kollat journalen och där finns ju även missfall med om man varit till doktorn.

Jag är allt lite nervös inför morgondagen...... Ska bli intressant att veta hur stor bebisen är nu!
    Spännande nu Prommis! Snart kommer den! =)
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Mabaja

Och jag börjar bli spänd inför vul på torsdag.

• plutten02

En liten fråga, sitter och funderra lite inför morgon dagens tester... Om jag nu som räknar från mitt MF eller från ÄL så borde jag vara någonstans mellan vecka 5-6. Borde CB digitala då visa 2-3 veckor eller 1-2 veckor???

• Mabaja
    plutten02 skrev 2011-07-11 21:03:42 följande:
    En liten fråga, sitter och funderra lite inför morgon dagens tester... Om jag nu som räknar från mitt MF eller från ÄL så borde jag vara någonstans mellan vecka 5-6. Borde CB digitala då visa 2-3 veckor eller 1-2 veckor???
    när hade du positivt äl-test?
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • plutten02
    Mamma till W skrev 2011-07-11 21:04:13 följande:
    när hade du positivt äl-test?
    23 juni så räkna ÄL 24/25 någonting
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma