• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • plutten02
    Mamma till W skrev 2011-07-11 21:04:13 följande:
    när hade du positivt äl-test?
    Så det är ju mer än 2 veckor sen ÄL skedde
  • Mabaja
    plutten02 skrev 2011-07-11 21:07:15 följande:
    Så det är ju mer än 2 veckor sen ÄL skedde
    Hade det varit jag så hade jag räknat senaste mens från 11 juni...

Själv fick jag aldrig fullt utslag på äl-test men utgår från när jag såg en liten stegring! :) Sen får vul visa resten! :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • plutten02
    Mamma till W skrev 2011-07-11 21:08:44 följande:
    Hade det varit jag så hade jag räknat senaste mens från 11 juni...

Själv fick jag aldrig fullt utslag på äl-test men utgår från när jag såg en liten stegring! :) Sen får vul visa resten! :)
    Ja vecka 5 då... SÅ 2-3 borde det stå ju
  • Mabaja
    plutten02 skrev 2011-07-11 21:10:37 följande:
    Ja vecka 5 då... SÅ 2-3 borde det stå ju
    man ska inte lita blint på vad veckorna säger så skulle det visa 1-2 så bli inte knäckt... :) Det kan gå rätt till ändå! :P
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • sugarrush

Plutten, det kan nog bli aningen eller. Jag hoppas förstås på 2-3 men det kan bli 1-2 också, utan att ngt är fel.

Fan, hormonerna tar kål på mig. Jag har just STORGRÅTIT i en timme för en aptöntig sak. Anledning: Mina systrar väljer varann som faddrar till sina förstfödda och ingen väljer mig. Jo, som andrahandsval, alltså till barn nr 2. Nu har jag grinat som fan bara för detta, FY HELVETE vad tramsig jag är. Skäms på mig!

• plutten02

Kunde inte låta bli att testa idag med... Med Testlagret visar INGENTING... Cb vanliga visar Plus som igår och offrade ett digitalt också det visade INTE GRAVID.

Så jag vet inte vad jag ska tro. Får avvakta någon mer dag tror jag och testa med CB vanliga igen. Nu är ju det digitala taget. Får köpa ett nytt om det blir starkare plus senare i veckan.

• Evve81
    plutten02 skrev 2011-07-12 06:59:01 följande:
    Kunde inte låta bli att testa idag med... Med Testlagret visar INGENTING... Cb vanliga visar Plus som igår och offrade ett digitalt också det visade INTE GRAVID.

Så jag vet inte vad jag ska tro. Får avvakta någon mer dag tror jag och testa med CB vanliga igen. Nu är ju det digitala taget. Får köpa ett nytt om det blir starkare plus senare i veckan.
    Åh så spännande! Vänta ett tag innan du testar igen för man blir ju besviken när det inte visar det man vill.

Idag ska jag till BM och på UL håll tummarna. Maken kliver upp 4.40 och åker och jobbar och vår trapp har börjat knaka nåt otroligt. Så imorse måste han ha gjort nåt för sonen vaknade kl 5. Så gissa hur trött jag är nu barnen ska ju till farmor idag och jag antar att sonen kommer behöva sova en stund mitt på dagen......
  • Mabaja

Plutten: kan det inte vara så att det är ett falskt plus du fått med cb då? Här på fl brukar det ju vara ett vanligt fenomen.

• plutten02
    Mamma till W skrev 2011-07-12 07:07:13 följande:
    Plutten: kan det inte vara så att det är ett falskt plus du fått med cb då? Här på fl brukar det ju vara ett vanligt fenomen.
    Men får man falska plus två dagar i rad??? Digitala är väl lite känsligare än cb vanliga eller är det inte så???

Jag vet inte. Jag litar inte på det än. Får se vad tester säger senare i veckan.
  • sugarrush

Nej men så konstigt plutten! Men digitalt visar ju senare än vanliga CB, de behöver högre hormonhalt för att reagera.
    Hoppas det beror på ngt sä enkelt! På't imorrn igen! Jag håller tummarna!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma