• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush
    plutten02 skrev 2011-07-11 10:36:10 följande:
    Nu när jag tänker efter så kom sambon hem i fredags efter 14 dagars jobb... Då sa han "vad stora brösten har blivit" och visst fan har dom blivit det.

Även dom fula blodådrorona har ju kommit fram på bröstkorgen. Glad
    Haha, I know the feeling!
    Vänta bara tills de börjar läcka! Ojoj vad sexig man är när det är blöta runda fläckar på t-shirten mitt för bröstvårtorna YUMMIE!  
    Fjärde gången gillt?
  • Mabaja

Sugar: vänta till när mjölken runnit till ordentligt! DÅ kan man snacka om läckande bröst!

• sugarrush

Mabaja, jag har inte hittat några andra försäkringar som täcker efter vecka 28 faktiskt. Vet du någon som täcker ännu senare så säg gärna till!

Man får flyga fram till vecka 36 för flygbolagen, men att resa under slutet av en graviditet utan försäkring känns ju mer än lovligt risky... Försäkringen täcker ju inget alls OM förlossningen skulle starta eller om man får några komplikationer. Så säg helt hypotetiskt, att du skulle flyga i vecka 34 och har fått det "godkänt" av flygbolaget. OM flygplanet måste nödlanda eftersom något hänt med bebisen, så får du själv pröjsa för kalaset... Eller om du befinner dig på resmålet och plötsligt måste in på en koll.. då är det dyyyyyrt!

Har för mig att Odd berättade att när hon fick missfall (tidigt missfall) i USA utan försäkring så gick det på 25000 spänn. Undrar då vad en förlossning skulle kosta.....

Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-07-11 13:51:36 följande:
    Mabaja, jag har inte hittat några andra försäkringar som täcker efter vecka 28 faktiskt. Vet du någon som täcker ännu senare så säg gärna till!

Man får flyga fram till vecka 36 för flygbolagen, men att resa under slutet av en graviditet utan försäkring känns ju mer än lovligt risky... Försäkringen täcker ju inget alls OM förlossningen skulle starta eller om man får några komplikationer. Så säg helt hypotetiskt, att du skulle flyga i vecka 34 och har fått det "godkänt" av flygbolaget. OM flygplanet måste nödlanda eftersom något hänt med bebisen, så får du själv pröjsa för kalaset... Eller om du befinner dig på resmålet och plötsligt måste in på en koll.. då är det dyyyyyrt!

Har för mig att Odd berättade att när hon fick missfall (tidigt missfall) i USA utan försäkring så gick det på 25000 spänn. Undrar då vad en förlossning skulle kosta.....
    Min pappas frus dotter var i v.27 eller nåt sånt när hon var i Grekland på nån ö. Det var i mitten av augusti förra året och hon var beräknad i november. Samma dag hon kom ner så fick hon sdr, de tog sig till Aten och kollade upp allt men det såg bra ut så tillbaks till ön igen och några timmar senare så fick hon värkar och hennes kille fick ta emot bebisen född 3 mån för tidigt. 6 tim senare fick dom transport till ett sjukhus i Aten där de låg i flera veckor innan privattransport med kuvös från Grekland tll Göteborg, det gick på 125000 kr bara flyget hem.
    Gravid v.25+0 BF 23/10 Bara 104 dagar dit
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-07-11 10:41:36 följande:
    AHhah det första en sambo märker... sen kan man klippa sig och det tar dem två veckor att notera att nåt är annorlunda...  men om brösten växer reagerar radarn direkt! hahah!
    Ha ha ha
    Gravid v.25+0 BF 23/10 Bara 104 dagar dit
  • SoMa72
    telgebo skrev 2011-07-11 13:59:03 följande:
    Min pappas frus dotter var i v.27 eller nåt sånt när hon var i Grekland på nån ö. Det var i mitten av augusti förra året och hon var beräknad i november. Samma dag hon kom ner så fick hon sdr, de tog sig till Aten och kollade upp allt men det såg bra ut så tillbaks till ön igen och några timmar senare så fick hon värkar och hennes kille fick ta emot bebisen född 3 mån för tidigt. 6 tim senare fick dom transport till ett sjukhus i Aten där de låg i flera veckor innan privattransport med kuvös från Grekland tll Göteborg, det gick på 125000 kr bara flyget hem.
    Var det dem det stod om i Aftonbladet? Har hon Djurgårdsrutan som nick här på FL? Hon och jag hängde i samma gravtråd innan jag fick mitt första missfall...
    ♥ ♥ ♥
  • MCT79

Okej nu ringde läkaren... jag ska få göra ett till VUL i slutet av juli (men guuud hur långt borta är inte det då?!) Sen ska jag till honom den 18/8 och då gör vi ett tilll... jag är då i 12+3...förhoppningsvis.. Sen får mödravården ta över...

Sen kanske det blir KUB också nångång däremellan om jag lyckas få en tidigare läkartid hos mödravården...

Å så sa han att det "är inte helt ovanligt att en tvilling absorberas... ställ in dig på det"...  Gråter

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Evve81

MCT: Vad otroligt klumpigt sagt av honom! USCH tänk positiva tankar nu och att allt ska gå bra med bägge! Varför ska läkare uttrycka sig så klumpligt ibland. Han kanske menade väl men det lät otroligt klumpligt! Skönt med flera VUL för att kolla upp allt i alla fall!

Imorgon ska jag till bm och få min sista järnspruta och vanligt besök och sedan ska jag på sjukhuset på UL. Ska bli spännande att höra hur stor bebis är! Den har då rört sig MASSOR idag i alla fall. UNdra om det är för att jag är mer stilla när jag inte jobbar??

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma