• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    Längtan efter liten skrev 2010-08-20 13:12:24 följande:
    hej tjejer...
    har precis smällt ihop en cheese cake.. fick ett sånt oerhört sug efter det.. tror ni att man dör om man smäller i sig en hel kaka själv? =) haha
    Haha nu måste jag också skratta mellan illamående attackerna. En hel cheesecake. Eller varför inte liksom? Jag satte i mig en helpåse djungelvrål igår på rekordtiden 8 minuter. Gud vad jag blev sugen på cheesecake nu. jag vet min mamma gör ibland såndär glasscheescake som man har i frysen. Yammi!
  • Odetta
    sugarrush skrev 2010-08-20 13:20:35 följande:
    Haha ja kanske det. Men han tror alltid att allt ska gå bra, han är så löjligt optimistisk att det finns inte! Jämfört med honom är jag världens cyniker!

Själv tror jag på en pojke, vet inte varför. Vad tror ni själva att ni kommer få?
    Förresten, kommer ni kolla kön på UL?
    Vi kommer kolla

mannen min tror på pojke och jag vet inte vad jag tror....2 vänner till mig (känner inte varandra) tror på flicka...den ena av dem har aldrig haft fel. Ska bli spännande om det går att se om 3 veckor....nu i onsdags var det lite svårt

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • sugarrush
    Längtan efter liten skrev 2010-08-20 13:23:52 följande:
    det är bra att vara otimistisk ;) önskar jag vore lite mer som han.

Jag tror på pojke, har egentligen ingen anledning till den tron förutom att jag spådde mig två gånger och hon såg en son vid min sida som antagligen skulle komma i månaden mars...

var gravid förra året också och var beräknad i mars...
    nu är jag beräknad 3 april, men dottern kom 11 dagar för tidigt... så jag håller tummarna att det blir en pojke i mars 2011 :D

det med köns ul, vet jag inte.. jag är ju lite praktiskt av mig.
    med dottern tog vi reda på det och kunde på så sätt förbereda efter det..
    nu hade det varit bra också eftersom vi måste renovera om ett nytt bebisrum och då kanse det vara roligt om man kan ha enn pojk eller flickrum... hur ser du på den saken?
    Jag är så himla nyfiken av mig att det skulle vara kul att kolla. Men sambon vill inte, eller, han har börjat vackla lite. Vi får se hur det blir.
    Jag kommer nog köpa samma kläder ändå till bebben vare sig det är en pojke eller flicka (är inte så mycket för varken rosa puffinuff eller tuffa bilar och dödskallar). Enda anledningen till att ta reda på det är att jag är så sjukt nyfiken på vem som gömmer sig därinne!
  • Happiness
    sugarrush skrev 2010-08-20 13:25:39 följande:
    Ja det där med racer-rackare har vi faktiskt riktigt kul åt... han har nämligen en liten ofarlig knöl i pungen (som han har kollat upp, den är inte farlig) och jag brukar kalla den för hans TURBO!
    Nja, han är jäkligt kass på att vinna på lotto själv må jag säga, annars hade vi varit rika vid det här laget... Tyvärr! Annars hade jag gärna lånat ut honom till dig Happiness, såklart!
    Turbo-knöl....nä detta blir roligare och roligare *skrattar högt*. Ja vissa har fått det och andra inte. Haha! Vad du ändå är gullig som ville låna ut. Jag kanske har något som du vill låna? En stökig 7-åring, en stökig 10-åring och en stökig 8-åring. Skulle det kunna vara något? Dom två sista är inte mina men dom ingår...sen finns det en hel hög med grannbarn också. Som säkert vill ha lite miljöombyte....(är på rikigt skämthumör idag )
  • Happiness

Eftersom BM är väldigt strikta med att säga typ:

Det blir en pojke/flicka på RUL.t där jag bor.....har jag lagt fram en idé till mannen hur vi ska kunna luska lite...

När vi är där frågar jag henne....ser du någon snopp? Haha! Då har jag fått för mig att chansen är god att hon svarar både sanningsenligt och jag menar finns det en snopp där så tror jag det är typ 80 procent att hon ser den.

• EricaN81

Daniella- Skickar massor med styrkekramar till dig och hoppas specielisterna har något positivt aqtt säga dig! Du har ju fått höra det som ingen gravid vill/ borde behöva få veta....

Färnevik.- skönt att du mår bättre. Hur lång permis fick du? kanske snart får komma hem igen?

Sugarrusch- vilken häftig sambo du har! Brukar oxå kunna känna på mig sånt ibland men nu har det vart fel på mina signaler..haha...

Angående molvärken som diskuetarde någon sida bakåt...min varierar oxå...känns ibland nästan inte alls...o iblan mer snär jag rör mig..men oftast känns det mycket på natten...ibland svårt att ligag med benen rakt ner,,..o ibland kan jag inte ha benen böjda...

och som någon mer skrev tidigare...förra gången försvann alla symtom och även värken..några dagar innan jag började blöda,...så nu kommer man ju bli ännu nojigare när symtomen avtar...

Skulle gärna ta emot lite illamående av någon av er andra..

• Odetta
    Happiness skrev 2010-08-20 13:33:44 följande:

Eftersom BM är väldigt strikta med att säga typ:

Det blir en pojke/flicka på RUL.t där jag bor.....har jag lagt fram en idé till mannen hur vi ska kunna luska lite...

När vi är där frågar jag henne....ser du någon snopp? Haha! Då har jag fått för mig att chansen är god att hon svarar både sanningsenligt och jag menar finns det en snopp där så tror jag det är typ 80 procent att hon ser den.

Dem brukar inte vilja säga det här heller, så vi har också en plan

Dels tänker jag inleda med att säga att jag har fruktansvärt svårt för att knyta an till bebisen med tanke på alla mf och sedan tänker jag säga att vi försökte se förra UL och då såg det ut som en tjej...kan vi titta efter om vi såg rätt?

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-08-20 13:25:45 följande:
    Haha nu måste jag också skratta mellan illamående attackerna. En hel cheesecake. Eller varför inte liksom? Jag satte i mig en helpåse djungelvrål igår på rekordtiden 8 minuter. Gud vad jag blev sugen på cheesecake nu. jag vet min mamma gör ibland såndär glasscheescake som man har i frysen. Yammi!
    det är ju precis en sån jag menar, de är ju så sjuuuuuuukt gott.. men nu börjar jag tänka på de råa äggen..
    men det kan la inte skada? eller... hittade inget om det på livsmedelsverket...
    och på philadelphian står det inet om att den är pastoriserad eller opastoriserad, så jag antar att den går att äta?
    mmm vill ha nuuuuu!
    Längtan efter liten är stor
  • sofy
    EricaN81 skrev 2010-08-20 13:38:16 följande:
    Angående molvärken som diskuetarde någon sida bakåt...min varierar oxå...känns ibland nästan inte alls...o iblan mer snär jag rör mig..men oftast känns det mycket på natten...ibland svårt att ligag med benen rakt ner,,..o ibland kan jag inte ha benen böjda...
    åh! precis som mig.. ibland krampar de som fan om ja e raklång, ibland inte. o ibland krampar de mer om ja ligger me benen böjda, o ibland inte. men antar att de också e normalt.. haha :) nu känner ja inte av mkt
  • sofy

... alls, smått molande bara. men de kommer nog ikväll igen, precis som igår. brösten däremot ömmar mer!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma