• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Labolinas skrev 2011-08-23 20:48:45 följande:
    Idag var jag och tog blodprov inför KUB och själva provtagningen ligger mitt emot där jag vart skrapad för lite över tre månader sen. Var inte alls förberedd på att jag skulle bli ledsen när jag kom fram, började gråta när jag kom ur bilen och kände mig eoerhört sorgsen. Trodde jag bearbetat det någorlunda iaf, men det hade jag tydligen inte. Den sorgen kommer nog alltid finnas där, att inte får träffa individen som aldrig blev.   
    Sådär blev det frsta gången jag kom till Danderyd för läkarbesök efter skrapningen... det ligger på samma ställa som gynakuten och jag trodde INTE jag hade så mycket tårar kvar i mig som jag hade när jag såg lokalerna...
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Sir Bubbalots mamma
    Labolinas skrev 2011-08-23 20:48:45 följande:

Jag har aldrig haft foglossning och kan inte ens föreställa mig hur det måste vara det du bekriver. Hur klarar du dagarna - får du mycket hjälp av din man? Trist att du också har en BM som är kass, men kan du inte prata med chefen för BMcentralen så de verkligen fattar ditt läge? Blodet - var det mycket blod tillammans med slem eller bara yttepytte på pappret som om man rivit sig eller så?
    Bellas7 skrev 2011-08-23 17:49:40 följande:
    Lite om sammandragningar, vi är ju många som har det. Om de kommer oregelbundet 1-2 ggr i timmen och varar under en minut borde det vara förvärkar va.. Jag blir så trött på mina, vissa känns andra inte har ca 20-30 om dagen. Vilar gör ja men de kommer ändå de är inte regelbundna utan rycker upp lite då och då. Jag är ju omföderska och tycker inte att borde vara så farligt, plus att tappen inte varit påverkad. Tråkigt att ligga och vara orolig :(
    Idag var jag och tog blodprov inför KUB och själva provtagningen ligger mitt emot där jag vart skrapad för lite över tre månader sen. Var inte alls förberedd på att jag skulle bli ledsen när jag kom fram, började gråta när jag kom ur bilen och kände mig eoerhört sorgsen. Trodde jag bearbetat det någorlunda iaf, men det hade jag tydligen inte. Den sorgen kommer nog alltid finnas där, att inte får träffa individen som aldrig blev.   
    De va inte med slem utan bara blod. så jag tror de va en rispa. å de e ju borta nu så!
    Funderar på att be att få prata med den bm jag träffa sist då min bm va på semester då med. Hon va vettig iaf. får väl ringa imån igen. Ja min man e underbar. han gör allt här hemma. Till och med hjälper mig att duscha. Passar upp mig när han e hemma å försöker målla mig uppmuntrad så gott de går. Vet inte vad jag skulle göra utan han.

Jobbigt! Man vet aldrig hur man ska reagera på sånt. Att komma tillbax va kanske lite av en shock för dig så de va därför de tog så hårt. Men ja sorgen finns alltid där för de små liven som aldrig blev. Plus du har ju lite hormoner nu i kroppen så då har man inte riktigt styr ¨på sina känslor.
    Kraaam

• MCT79

Jag ska ringa vår kurator (den vi tträffade vid skrapningen...) hon trodde jag skulle behöva henne mer när jag blev gravid igen.. och hon har nog rätt.... KAN inte vara glad... blir så frustrerad när alla omkring mig är såååå glada för min skull... jag vågar bara inte...

• Bellas7

Kjaam kan vi inte ha nedräkning tillsammans :) jag är ju som du fast hemma med sd bara jag rör mig. Sambon hjälper mig med allt. Det är drygt som fasen och jag kan ju inget göra. Jag har 47 dagar kvar till mitt första och största mål. V 28+0

Angelina och MCT jag tror att man har blivit så bränd att man vågar inte ta sig till något, fast man känner sparkar och rörelser så är det hela tiden där i bakhuvudet som säger bli inte för glad.. Ta inte ut något osv osv
    Jag är i v 22 och livrädd och hade jag kunnat gömma mig till vecka 30 hade jag gjort det, efter tre MA blir man totalt nojjig och livrädd. Jag hoppas att glädjen lär byta ut tårarna för oss alla snart Krammm

• Sir Bubbalots mamma
    Bellas7 skrev 2011-08-23 22:05:32 följande:
    Kjaam kan vi inte ha nedräkning tillsammans :) jag är ju som du fast hemma med sd bara jag rör mig. Sambon hjälper mig med allt. Det är drygt som fasen och jag kan ju inget göra. Jag har 47 dagar kvar till mitt första och största mål. V 28+0

Angelina och MCT jag tror att man har blivit så bränd att man vågar inte ta sig till något, fast man känner sparkar och rörelser så är det hela tiden där i bakhuvudet som säger bli inte för glad.. Ta inte ut något osv osv
    Jag är i v 22 och livrädd och hade jag kunnat gömma mig till vecka 30 hade jag gjort det, efter tre MA blir man totalt nojjig och livrädd. Jag hoppas att glädjen lär byta ut tårarna för oss alla snart Krammm
    hehe ja de kan vi ha! har ju 39 dagar till bf. ¨å e först föderska så lär säkert gå över tiden! så då e vi uppe i nästan samma dagar! :) Får med en massa sd å förv'ärkar om jag rör mig förmycket. bm sa nåt om att de va fogarna som irritera. Så jag ligger mest på soffan å surfar å spelar data spel å tittar på tv. Har du några bra tips på serier man kan glo på?
  • Bellas7

Kjaam haha jag tittar på förlossningskliniken kl 11 sen spelar jag spel på datan och glor rakt upp i taket haha jag har hittat en liten prick på taket som jag har döpt haha så lite uttråkad är jag. :) ja går du över så ligger vi lika :) då ska vi hålla koll på varandras dagar gumman :)

• Sir Bubbalots mamma
    Bellas7 skrev 2011-08-23 22:29:50 följande:
    Kjaam haha jag tittar på förlossningskliniken kl 11 sen spelar jag spel på datan och glor rakt upp i taket haha jag har hittat en liten prick på taket som jag har döpt haha så lite uttråkad är jag. :) ja går du över så ligger vi lika :) då ska vi hålla koll på varandras dagar gumman :)

Jo de brukar jag med titta på. å sen blir de hem till gården å holby. haha skäms nästan för att erkänna de!

Haha vad har du döpt den till?  
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-08-23 22:59:05 följande:
    Han heter winston haha. Lite av Cast Away om du sett filmen :))
    Ooooookej... nu blir jag orolig för dig! hihihihihi!
  • kajsalisa

Har ni några bra kanaler hemma Leaeva? Annars kan jag rekommendera Viaplay. Kostar 200 per månad tror jag, men har ingen bindningstid. Då kan du kolla på massor av filmer, serier och sport på datorn, och vill ni så köper ni en sladd och pluggar in datorn till tvn så får ni större bild.
    Haha, nu låter det som jag jobbar för dom, men det gör jag då rakt inte. Försöker bara hjälpa till att fördriva tiden för dig.
    Vi skaffade Viaplay för några veckor sedan då vi ville kunna se Premier League, men inte ville betala nästan 400 kr i månaden och binda upp oss i 24 månader hos Viasat. Har funkat hur bra som helst. :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma