• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-08-24 15:19:28 följande:
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    GravidGravid
    SkålSkål
    NalleNalle
    Hurra för MCT:s tvillingar!
     Hjärta
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Bellas7

Kjaam haha skriv bedövning bedövning bedövning haha och kaka

I dag har bestått av risifrutti, sov till 11. Föräldrarna var här lämnade lite mat. Kompis kom och pratade med mig och winston ett par timmar så dagen gått ganska fort. Har tuggat i mig ett helt paket ballerina oxå hmm. Lustigt att det finns plats till det.. 46 dagar i morgon och du har 38 ? Plus de fjorton dagar du går över hehe

• telgebo

MCT: Härligt med sånt bra resultat på KUB, jag blev livrädd när du skrev att du storbölade och tänkte nej det är inte sant att det gått åt skogen igen.

Sparkar: Jag kände med första barnet i v.18 hade moderkakan bak då. Med andra kände jag i v.20 hade moderkakan fram. Med tredje barnet kände jag i v.16 hade moderkakan bak och denna gång kände jag i v.19 samma dag som jag hade varit på RUL och har moderkakan bak.

Sammandragningar: Jag hade väldigt mycket med första barnet, mindre med andra, asmycket med trean och knappt nån med detta barn.

TV: Nu drar jag ju allt igång, Fångarna varje dag nu idag och imorgon och på lördag, sedan börjar Robinson på måndag och det kör hela nästa vecka varje dag och sedan börjar ju Idol den 4 september så nåt har man att titta på på kvällen iaf. Jag har dock ingen fungerande TV just nu

Kjaam: Ähhh, du gillar ju slutna grupper med tanke på vad du sagt tidigare.

2 Barns mamma: Fattar ingenting jag heller.

Tror jag fick med allt, minnet är lite sämre.

Har sånt tryck neråt så jag måste lägga mig ner igen.

Gravid v.31+3 BF 23/10 Bara 60 dagar dit
  • telgebo

Jag ska skriva om sen avnavling, oralt K vitamin och livmodersammandragande spruta och så att jag vill ha icke medicinsk bedövning, helst inget värkdropp. Men det är svårt att få ner det bra på ett papper. Du kan ju googla på brev eller söka på det här på FL, det finns en bra tråd här på FL som länkar till bra förlossningsbrev.

Jag ska även skriva lite om amning och eftervård och om akuta situationer som snitt skulle bli aktuellt.

Gravid v.31+3 BF 23/10 Bara 60 dagar dit
  • Sir Bubbalots mamma
    Bellas7 skrev 2011-08-24 15:55:43 följande:
    Kjaam haha skriv bedövning bedövning bedövning haha och kaka

I dag har bestått av risifrutti, sov till 11. Föräldrarna var här lämnade lite mat. Kompis kom och pratade med mig och winston ett par timmar så dagen gått ganska fort. Har tuggat i mig ett helt paket ballerina oxå hmm. Lustigt att det finns plats till det.. 46 dagar i morgon och du har 38 ? Plus de fjorton dagar du går över hehe
    hahaha Fast den biten e klar. har redan en medicinsk plan som ligger i min journal och sitter i en pärm på förlossningen! nu e de mer dom andra bitarna. Avnavling å stälningar å amning å allt sånt.  Har kommit så långt som min makes roll å hans önskemål. Han vill inte klippa navelsträngen eller se när bebben kommer ut. (han e lite äckelmagad)

Hehe risifrutti e gooott! de åt jag kl 3 inatt! haha maken fick upp å hämta till mig! fast just nu e de bara jordgubb å hallon som går ner. Sen vid halv 6 när han skulle upp för att gå å jobba fick han göra macka till mig! hehe tänk va hungrig man kan vara! Jaa var får allt plats.. tycker de borde va fullt där inne!

Yep 38+14 :P kvar.. snart e du med nere på 30+! :)

Försökte installera sims på datorn men de ville inte. efter 3 försök skicka jag ett mail till mannen å sa att han får fixa de när han kommer hem.. haha Missar nåt i beskrivningen å hittar inte nån fil dom pratar om :P      

• 3 barns mamma84
    MCT79 skrev 2011-08-24 15:07:21 följande:
    Sitter och tokbölar! De ringde precis från Ultragyn med mina provsvar från KUB-testet! Båda tvillingarna har fått risken 1:20000 !!!!

Så lättad!!!
    Hjärta{#emotions_dlg.flower}SkålGravidSoligSkrattande1000 milijoner grattis till er och era små sötnosar inne i magen
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MissT
    MCT79 skrev 2011-08-24 15:07:21 följande:
    Sitter och tokbölar! De ringde precis från Ultragyn med mina provsvar från KUB-testet! Båda tvillingarna har fått risken 1:20000 !!!!

Så lättad!!!

Åhhh så härligt Stort grattis!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma