• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-08-28 09:13:55 följande:
    telgebo: jag har ingen aning, har inte försökt ansöka om medlemskap. Kan tänka mig att folk var upptagna med annat igår eftersom det var lördag. Men visst har det varit lite tyst i några dagar. 
    Jo väldigt lugnt och envägskommunikation mellan två.

Jag fattar inte vad för knapp som ansök finns på den där tråden på äntligen barn. Känns så tråkigt att det ska startas såna där låsta grupper men samtidigt så förstår jag men då ska det inte vara så bökigt att ansöka som det verkar vara.
    Gravid v.32+0 BF 23/10 Bara 56 dagar dit
  • MCT79

Dålig dag!! Mår illa, kräks och migrän. Omöjligt att säga vad som är vad....

• MCT79

SoMa har inte du varit på Kreta onödigt länge nu? ;)

Jag ringde precis sjukvårdsrådgivningen ang min migrän och vad jag kan ta.. står inte ut mkt mer känner jag... hon läser innantill i FASS och rekommenderar alvedon 8 stycken per dygn....  alltså.. som sjuksköterska är det tämligen värdelöst att ringa sjukvårdsrådgivningen...

Ringde närakuten i Jakobsbergoch pratade med en sköterska som rådgjorde med en läkare som gav mig tillåtelse att ta EN citodon men inget mer... läser själv i fass så står det att det ska undvikas under första trimestern och att man ska vara restriktiv..

Jag får dra ut på det och ta den när jag ska sova...  guuud vad jag vill ta min migränmedicin nu.... :((

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • sugarrush

Stackare MCT! Hoppas det blir bättre snart!

Är lite nervös, sambon är på jobbresa på andra sidan Europa, och han kommer hem först på onsdag morgon. Försöker ta det superlugnt så inget triggar bebben att titta ut innan dess. Har dock en nära vän som kan rycka ut om något händer, vilket det bara INTE FÅR göra!!!!! Gah, bara 4,5 vecka kvar ju!

• MCT79
    sugarrush skrev 2011-08-28 18:04:27 följande:

Är lite nervös, sambon är på jobbresa på andra sidan Europa, och han kommer hem först på onsdag morgon. Försöker ta det superlugnt så inget triggar bebben att titta ut innan dess. Har dock en nära vän som kan rycka ut om något händer, vilket det bara INTE FÅR göra!!!!! Gah, bara 4,5 vecka kvar ju!
    Shiiiit är det så nära! Gud vad spännande!
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Sir Bubbalots mamma

Usch stackare Mct.. Hoppas de släpper snart! en läkare på akuten skrev ut citodon till mig precis i samband med att jag plusade. å jag tog flera om dagen i en veckas tid å de va inga problem. så om du absolut inte står ut tror jag säkert att en e ok som dom sa!

Kram på dig   

• Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-08-28 18:04:27 följande:

Ja ta de lungt.. han kan ju inte missa när bebben ska komma ;)
  • Sir Bubbalots mamma

Här har vi en som inte står ut längre att va gravid.. Har så ont nu i fogarna.. Kan knappt gå här hemma å ja har sen ett tag nu gett upp på att lämna lägenheten.. Ringde förra veckan å sa att jag inte kommer på fler bm besök, å väntar ff på att min bm ska ringa upp mig, hoppas på imån.  Att ha så här ont börjar gör mig sjuk nu med, å jag vill inte bli sämre nu innan bebben kommer... Så jag hoppas hoppas att min bm kan ringa å prata med spec mvc å att dom kan tänka sig att ovärdera de hela med att vräka pyret lite tidigare...

Men vågar knappt hoppas....  

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma