• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Sir Bubbalots mamma
    Alicia72 har bara varit hos sjukgymnast. å kan inte gå ner om trappen så lär inte prova de innan pyret kommit ut.. men efter ska jag nog gå till en.. mitt sitter i höfterna, därfram å ljumskarna. har lite ont där bak. Höfterna låser sig på mig med å jag kan inte resa mig eller röra benen.. å de knakar hela tiden när jag rör mig..å de gör ooont.

:(
    tycker kan man få snitt för man e rädd så borde de kunna hjälpa mig som mår så här..    

• telgebo
    MCT79 skrev 2011-08-28 20:06:12 följande:
    Läste om nån som blev igångsatt tidigare av "mammahumanitära skäl".... =)

Guuud vad klockan går sakta nu.... huvudet dunkar...jag vill sooova... måste vänta liiite till...
    Brukar du ha migrän annars också eller är det nåt graviditetsrelaterat?

Om du snart ska sova så kan du ju ta en citodon nu för det tar väl en stund innan den verkar.
    Gravid v.32+0 BF 23/10 Bara 56 dagar dit
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-08-28 20:21:08 följande:
    Alicia72 har bara varit hos sjukgymnast. å kan inte gå ner om trappen så lär inte prova de innan pyret kommit ut.. men efter ska jag nog gå till en.. mitt sitter i höfterna, därfram å ljumskarna. har lite ont där bak. Höfterna låser sig på mig med å jag kan inte resa mig eller röra benen.. å de knakar hela tiden när jag rör mig..å de gör ooont.

tycker kan man få snitt för man e rädd så borde de kunna hjälpa mig som mår så här..    

Ska du snittas?
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-08-28 20:24:30 följande:
    Brukar du ha migrän annars också eller är det nåt graviditetsrelaterat?

Om du snart ska sova så kan du ju ta en citodon nu för det tar väl en stund innan den verkar.
    Jag vill att den ska verka till i morgon när jag ska jobba så det är ingen panik att ta den... gillar inte känslan jag får när den kickar in så jag sover hellre...

Jag fick migrän när jag kom in i puberteten och sista året har jag snittat på 2-3 anfall i månaden... inför mens, inför äl och nån bonusgång.... men det var ännu värre när jag pluggade till sjuksköterska...
    Så migränen är inget nytt... bara att jag inte kan ta det som normalt hjälper mig bra.
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-08-28 20:25:25 följande:
    Ska du snittas?

de va tal om de först. sen neka dom mig. å igångsättning e inte på kartan sa dom då de e för jobbigt för min kropp. 
  • 3 barns mamma84
    Alicia72

Hade precis som du och fan vad jobbigt det var !!
    Min ena höger höft låste sig alltid fast och sen knäktes den till många ggr gjorde inte ont liiite skönt faktist men ja jag hade det med 2:a barnet och nu med elias ..
    Men efter han var ute var allt borta.
    Hoppas du slipper detta sen när bebben är utanför.
    Kram     
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-08-28 20:27:59 följande:
    Jag vill att den ska verka till i morgon när jag ska jobba så det är ingen panik att ta den... gillar inte känslan jag får när den kickar in så jag sover hellre...

Jag fick migrän när jag kom in i puberteten och sista året har jag snittat på 2-3 anfall i månaden... inför mens, inför äl och nån bonusgång.... men det var ännu värre när jag pluggade till sjuksköterska...
    Så migränen är inget nytt... bara att jag inte kan ta det som normalt hjälper mig bra.
    Fy farao MCT.

Jag hade migrän ofta som yngre oftast inför mens, men så fort jag slutade med p-piller så slapp jag det och sedan dess har jag inte haft det mer än nån enstaka gång per år. Under förra graviditeten så blossade det upp på slutet och jag hade för jävlig migrän på slutet och varenda gång så ville förlossningen ha in mig för att kolla att bebisen mådde bra. Bebisen påverkades genom att snabb puls men jag fick mediciner och då lugnade bebisen ner sig och inga men idag på min lilla 3 åring.

Hoppas du får sova gott inatt och att du mår fit for fight imorgon.
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-08-28 20:28:17 följande:
    de va tal om de först. sen neka dom mig. å igångsättning e inte på kartan sa dom då de e för jobbigt för min kropp. 
    För jobbigt för din kropp? Vad menar dom? Att sättas igång är väl inte jobbigare än att föda barn spontant. Visst man kan få ett intensivare värkarbete. Är du rädd att föda vaginalt och hur känns det nu när de nekat dig?
  • Alicia 72
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-28 20:32:22 följande:
    Alicia72

Hade precis som du och fan vad jobbigt det var !!
    Min ena höger höft låste sig alltid fast och sen knäktes den till många ggr gjorde inte ont liiite skönt faktist men ja jag hade det med 2:a barnet och nu med elias ..
    Men efter han var ute var allt borta.
    Hoppas du slipper detta sen när bebben är utanför.
    Kram     
    Tror du menar Kjaam Jag har inte ont i höfterna.

Alicia
  • Alicia 72
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-08-28 20:21:08 följande:

Fy farao vad hemskt det låter! Lider med dig! Hoppas du får snitt inplanerat och tidigare än BF!

Alicia
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma