• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

MCT!!!! Nu blir jag rejält orolig!!!!! Gumman, säg att det inte är ngn fara med bebisarna!

• 3 barns mamma84

Mct:
    Gumman vad har hänt är något tokigt ??
    Tänker på sig krammar om  

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • sugarrush

Kjaam, finns det möjlighet till ex. Akupunktur på ditt sjukhus? Kan du använda tens-apparat? Hur är det med andra bedövningar, som ex morfin eller sterila kvaddlar?

• Sir Bubbalots mamma
    MCT79 skrev 2011-08-29 08:12:41 följande:
    @ gynakuten
    vaa?Förvånad
       Jag hoppas verkligen de e för migränen å inget annat.. kram
  • Sir Bubbalots mamma
    Bellas7 skrev 2011-08-29 07:05:21 följande:
    Kjaam klart du klarar det. Det är bara att bita ihop och kämpa kämpa plus vem vet förlossningen kan starta nästan när som helst. 33 dagar kvar :)

Idag har jag läkarbesök så en liten utflykt, :))
    Men jag är skitorolig att det ska vara något. De ska mäta tappen och hoppas hoppas nu att den inte har mognat eller öppnat sig något. I såfall blir det inläggning :(

V 22+o idag och 42 dagar till mitt första delmål... Tiden går sakta sakta
    Håller alla tummar å tår för dig! Vilken tid ska du va där?
    Du får ju inte bli inlagd.. vem ska hålla winston sälskap då!`? 

Kram på dig! 
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-08-29 09:19:55 följande:
    Kjaam, finns det möjlighet till ex. Akupunktur på ditt sjukhus? Kan du använda tens-apparat? Hur är det med andra bedövningar, som ex morfin eller sterila kvaddlar?
    Akupunktur funkar inte på mig. har fått de för å inte varit hjälpt ett skvatt tyvärr. Sen TENS har motsatt effect på mig. jag får mer ont ingen hitt de heller. Sterila kvaddlar  är att ersätta en smärta med en annan vilket inte heller funkar i mitt fall, för smärta e ff smärta å de tröttar ut mig. Morfin e de jag kan få innan EDA kan läggas. Å lite lustgas.

Min kropp e inte den roligaste.. fungerar inte riktigt som alla andras tyvärr. 
  • Labolinas
    Bellas7 skrev 2011-08-29 07:05:21 följande:
    Kjaam klart du klarar det. Det är bara att bita ihop och kämpa kämpa plus vem vet förlossningen kan starta nästan när som helst. 33 dagar kvar :)

Idag har jag läkarbesök så en liten utflykt, :))
    Men jag är skitorolig att det ska vara något. De ska mäta tappen och hoppas hoppas nu att den inte har mognat eller öppnat sig något. I såfall blir det inläggning :(

V 22+o idag och 42 dagar till mitt första delmål... Tiden går sakta sakta
    Lycka till idag!  
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-08-29 09:52:00 följande:
    Akupunktur funkar inte på mig. har fått de för å inte varit hjälpt ett skvatt tyvärr. Sen TENS har motsatt effect på mig. jag får mer ont ingen hitt de heller. Sterila kvaddlar  är att ersätta en smärta med en annan vilket inte heller funkar i mitt fall, för smärta e ff smärta å de tröttar ut mig. Morfin e de jag kan få innan EDA kan läggas. Å lite lustgas.

Förlåt min okunnighet, vad är ME? Ett litet tips om du inte klarar en förlossning är att du går via Lund istället - de är betydligt lättare att ha med att göra där. Kram på dig! 
    MCT79 skrev 2011-08-29 08:12:41 följande:
    @ gynakuten
    Nä, men vad händer? Jag blir också orolig hur det är med dig & bebisarna. Tänker på dig! 
    ~Carpe Diem~
  • sugarrush
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-08-29 09:52:00 följande:

Åh vad jobbigt det låter! Vi får hoppas att du får en komplikationsfri förlossning! *kramar om*
    Fjärde gången gillt?
  • MCT79

Bebisarna mår bra, tror jag, han kollade inte dom... Min huvudvärk (migrän) håller på tar livet av mig så nu har jag fått citodon-suppar på recept.

Ska sova mera nu...

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • sugarrush

Puuuuh MCT vad orolig jag blev där en stund för dina bebbar. Bra att du fick hjälp mot migränen! Vila nu! Mega-kram!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma