• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-08-28 21:44:29 följande:
    Men har du önskat igångsättning då? Jag skulle hundra ggr hellre sättas igång än snittas, jag är snitträdd som tusan så så länge jag får och kan föda vaginalt så är jag tacksam. Tänk och vara själv och nysnittad, ryser.

Lustgas klarade jag mig på förra gången och då hade jag värkstorm och då hade jag på högsta så lustgas och EDA tror jag du ska fixa det på för morfin påverkas bebis väldigt av och minnesluckor för mamma är väldigt vanligt.
    Kan bara ha lågdos lustgas. å inte använda längre stund..för de tömmer b12 depåerna ikroppen. å jag måste ta b12 injektion var vecka för att hålla uppe mina nivåer som de e...

Morfin påverkar bebisen lite ja men de gör även de värkstummulerade droppet. å jag har fått morfin såååå många gånger så hur de påverkar mig vet jag.

Jag föreslog igångsättning men de ville inte de..
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-08-28 22:20:29 följande:
    Kan bara ha lågdos lustgas. å inte använda längre stund..för de tömmer b12 depåerna ikroppen. å jag måste ta b12 injektion var vecka för att hålla uppe mina nivåer som de e...

Morfin påverkar bebisen lite ja men de gör även de värkstummulerade droppet. å jag har fått morfin såååå många gånger så hur de påverkar mig vet jag.

Jag föreslog igångsättning men de ville inte de..
    Så du ska alltså vänta in att förlossningen börjar då? Vad är det för sjukhus?
    Gravid v.32+0 BF 23/10 Bara 56 dagar dit
  • Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-08-28 22:35:13 följande:
    Så du ska alltså vänta in att förlossningen börjar då? Vad är det för sjukhus?

de va de dom sa i v30. men nu hoppas jag att de ska hjälpa mig så ja slipper de.. 34dagar till bf och de vet ja inte om jag klarar.

Tillhör SUS
  • Bellas7

Kjaam klart du klarar det. Det är bara att bita ihop och kämpa kämpa plus vem vet förlossningen kan starta nästan när som helst. 33 dagar kvar :)

Idag har jag läkarbesök så en liten utflykt, :))
    Men jag är skitorolig att det ska vara något. De ska mäta tappen och hoppas hoppas nu att den inte har mognat eller öppnat sig något. I såfall blir det inläggning :(

V 22+o idag och 42 dagar till mitt första delmål... Tiden går sakta sakta

• 3 barns mamma84
    Bellas7 skrev 2011-08-29 07:05:21 följande:
    Kjaam klart du klarar det. Det är bara att bita ihop och kämpa kämpa plus vem vet förlossningen kan starta nästan när som helst. 33 dagar kvar :)

Idag har jag läkarbesök så en liten utflykt, :))
    Men jag är skitorolig att det ska vara något. De ska mäta tappen och hoppas hoppas nu att den inte har mognat eller öppnat sig något. I såfall blir det inläggning :(

V 22+o idag och 42 dagar till mitt första delmål... Tiden går sakta sakta
    Lycka till idag jag håller tummisarna att du är omogen
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MissT

Jag skulle bli igångsatt med yngsta dottern pga rejäl förlossningsrädsla. Hann dock bara få en första tablett/vagiator för att mjuka upp och sedan skulle jag bli igångsatt morgonen efter. Det förberedande hjälpte dock mig tillräckligt och ca 3 timmar efter första värken föddes dottern. Nu blev jag ju inte "ordentligt" igångsatt men det jag hann med var toppen. Jag har bara positiva upplevelser av det och som det känns i dagsläget hoppas jag få bli igångsatt med kommande dotter också pga av min förlossningsrädsla efter första barnet. För mig var det helt klart värt det. Vet ju att det kan bli en långdragen process men det kan ju en spontan förlossning också bli. Jag tyckte det var underbart att befinna mig på sjukhuset när det satte igång så man kunde få hjälp och stöd med en gång.  

Lycka till idag Leaeva

MCT vad gör du på gynakuten? Hoppas att det inte är något tråkigt........     

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma