• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79

Jag. orkar. inte. mer.... citodon verkar inte hjälpa mig ett sk*t....  Gråter Gråter Gråter

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Evve81
    MCT79 skrev 2011-08-30 05:52:49 följande:
    Jag. orkar. inte. mer.... citodon verkar inte hjälpa mig ett sk*t....  Gråter Gråter Gråter
    MCT åh skickar en kram till dig och ring läkaren igen. Sjukskriv dig några dagar och ta det bara lungt!
  • Mmmbop

Å MCT hoppas verkligen det går över snart!!

Leava: Grattis till fin tapp och livliga barn! Ska nog gå bra det här serru!

• Sir Bubbalots mamma
    MCT79 skrev 2011-08-30 05:52:49 följande:
    ucsh gumman då.. inte bra alls.. Vila vila vila.. *massor me kramar*
  • MCT79

Hamnade på medicinakuten på jobbet... galet ont i skallen... de kunde inte förstå citodonordinationen på 500 mg utan sa att jag ska ta fulldos/dygn till anfallet ger sig.
    Blodtrycket var högt nu (170/105!!) också men efter smärtstillning på akuten var det 120/77 så det var ju bra... hon sa att min kropp verkar bli jättestressad av smärtan och att jag MÅSTE ta citodonen nu till smärtan lägger sig.

Har bokat massage i morgon eftermiddag, ska snällt ta mina citodon och vila... helt enligt ordination...
    Fick också tipset att sova med huvudet högt. Den ökade blodvolymen KAN fresta på kärlen i hjärnan och trigga en migrän, att sova halvsittande kan förebygga detta.

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Labolinas

MCT: Jag lider med dig - hoppas det verkligen ger med sig nu! 

Usch, jag är faktiskt lite orolig nu, har fått verkligen jättegula flytningar idag & tycker att det känns konstigt i livmodern. Ringde in till gynakuten & pratade med dem nu ikväll och de a bara att det är ingen idé att du kommer in för du kommer inte få någon läkare som kollar på dig ändå (hinner inte tydligen).  Ska ringa imorgon bitti för att försöka få en akuttid under morgondagen - bara så att jag inte fått bakteriell vaginos eller GBS som kan ge sådana symptom. Hon sa iaf att det inte har någon betydelse för graviditetens framskridande om man fått bakteriell vaginos (berättade ju såklart att jag var extra orolig p g a mitt nyliga ma). Jaha, så nu ska man gå & oroa sig för det med :-/ På torsdag morgon kl 8 är det KUB iaf!! 

~Carpe Diem~
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma