• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • FruW

MCT du höll på att ge mig en hjärtattack! Va skönt att det inte va ngt "värre, även om jag förstår att det är urjobbigt! Hoppas de snart mår bättre vännen!

Leaeva stort lycka till idag!!

• MissT
    MCT79 skrev 2011-08-29 10:23:35 följande:
    Bebisarna mår bra, tror jag, han kollade inte dom... Min huvudvärk (migrän) håller på tar livet av mig så nu har jag fått citodon-suppar på recept.

Ska sova mera nu...

Skönt att du fått hjälp med migränen och att det inte är någon fara med bebisarna.

Vila och ta hand om dig! Sov så gott! 
  • Sir Bubbalots mamma
    Labolinas skrev 2011-08-29 09:59:52 följande:
     Förlåt min okunnighet, vad är ME? Ett litet tips om du inte klarar en förlossning är att du går via Lund istället - de är betydligt lättare att ha med att göra där. Kram på dig! 
    MCT79 skrev 2011-08-29 08:12:41 följande:
    @ gynakuten

de e ingen vanlig sjukdom så de e inte så konstigt om du inte hört talas om den! :)

Här e en länk till ett infoblad om sjukdommen.  http://rme.nu/sites/rme.nu/files/info-folderapril2010.pdf   

Men jag brukar förklara de så här för att folk ska förstå. Du vet hur de känns att ha influensa, Man e helt utmattad, ont över allt, huvet bultar å susar, man e yr, har feber mår allmänt piss. Så mår jag  70% av tiden. 

Vet att lund e bättre än malmö.. men vet inte hur jag skulle göra för att vända mig till lund.    

• Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-08-29 10:04:39 följande:
    Åh vad jobbigt det låter! Vi får hoppas att du får en komplikationsfri förlossning! *kramar om*

Tack gumz. kram
  • Sir Bubbalots mamma
    MCT79 skrev 2011-08-29 10:23:35 följande:
    Bebisarna mår bra, tror jag, han kollade inte dom... Min huvudvärk (migrän) håller på tar livet av mig så nu har jag fått citodon-suppar på recept.

Ska sova mera nu...

Inte skrämma oss så! Mer info nästa gång:P

Skönt att du fått piller. hoppas de släpper å du får sova! 

• Mmmbop

Lycka till vid läkarbesöket Leava!

MCT: Jobbigt med sån extrem huvudvärk =(

• telgebo

MCT: Gud vad du skräms.

Stackare vad jobbigt med den där explosionsvärken i skallen. Dricker du ordentligt? Mer än vad du tror att du behöver?

Gravid v.32+1 BF 23/10 Bara 55 dagar dit
  • MCT79

Oke... vaken igen... huvudvärken kvar... huvudet också så det är väl bra...antar jag.

Blir orolig för de små... jag hade skyhögt blodtryck på akuten... 109 i undertryck! Fick träffa medicinjouren också som sa att det är smärtbetingat... men jag ska kolla det ett par ggr på vårdcentralen sa dom.

Telgebo migrän beror inte på vätskebrist utan att blodkärl i hjärnan vidgas.. det är det som gör så ont.

Gravid igen, tvillingar! Chock!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma