• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-08-20 13:44:06 följande:
    Dem brukar inte vilja säga det här heller, så vi har också en plan

Dels tänker jag inleda med att säga att jag har fruktansvärt svårt för att knyta an till bebisen med tanke på alla mf och sedan tänker jag säga att vi försökte se förra UL och då såg det ut som en tjej...kan vi titta efter om vi såg rätt?

Måste hämta sonen...loggar in ikväll också ska vi komma fram till hur vi ska få BM att avslöja....
  • rontgensyrran

Grattis till dig med Kajsalisa, för att du gått mer än halvvägs av graviditeten!!! Hur har det gått med barnvagn förresten? Jag köpte min förrgår. Det blev en brio happy svart begagnad men ser ut som ny. Den verkar helt suverän! jag vet att jag kommer att vara dundernöjd med den vagnen ;P

• Daniela01

tyvärr måste jag hoppa ur denna tråd, men det har varit trevligt att följa er alla på resan.

Fick diagnos cystik hygrom idag på fostret samt andra skador, vilket innbär att fostret med 90% dör i magen och om det mot förmodan klarar sig så dör det vid födseln. Så på onsdag skall vi göra abort (dvs föda ut barnet). Livet suger just nu, men man får se det positivt, det kan knappast bli bättre än så här. Cystik Hygrom är ngt väldigt ovanligt som drabbar ytters få väldigt sällan så det är inget ni behöver oroa er för!!

Men lycka till alla!!! Och en stor kram.

Daniela01

• Odetta
    Daniela01 skrev 2010-08-20 15:29:35 följande:

tyvärr måste jag hoppa ur denna tråd, men det har varit trevligt att följa er alla på resan.

Fick diagnos cystik hygrom idag på fostret samt andra skador, vilket innbär att fostret med 90% dör i magen och om det mot förmodan klarar sig så dör det vid födseln. Så på onsdag skall vi göra abort (dvs föda ut barnet). Livet suger just nu, men man får se det positivt, det kan knappast bli bättre än så här. Cystik Hygrom är ngt väldigt ovanligt som drabbar ytters få väldigt sällan så det är inget ni behöver oroa er för!!

Daniela01

Åh vad ledsen jag blir för er skull...hoppades så att dem kanske såg fel eller att det inte skulle vara så farligt som dem först trodde....fan då

Ta hand om varandra och ja....skit ockå. Massor med kramar till både dig och din partner....jag beklagar så

***bamsemegakramar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • sugarrush

Daniela01

Näääää fy vad orättvist! Blir så ledsen för er skull!
    Snyft. Ta hand om er och försök se framåt även om det känns svårt just nu.
    Kram
  • Lallan

Daniela01: Massor av kramar till er Beklagar verkligen, så orättvist!

Angående råa ägg så är Sverige ett av mycket få länder som i princip inte har salmonella i äggen. 100% säker kan man aldrig vara men i Sverige så är det 99% säkert medan andra länder nästan alltid har det.

Philadelfia räknas som färskost och ska vara okej att äta.

• sugarrush
    Lallan skrev 2010-08-20 15:56:34 följande:
    Daniela01: Massor av kramar till er Beklagar verkligen, så orättvist!

Angående råa ägg så är Sverige ett av mycket få länder som i princip inte har salmonella i äggen. 100% säker kan man aldrig vara men i Sverige så är det 99% säkert medan andra länder nästan alltid har det.

Philadelfia räknas som färskost och ska vara okej att äta.
    Åh vad härligt att höra. För jag tyckte det var skittrist att inte få äta mina ägg löskokta sist, ni kan jag ju göra det då! Yippie!
  • Längtan efter liten
    Daniela01: Fy vad värdelöst vännen... Hade ju hoppats att de kunde operera bort det vid födseln :(
    Hoppas ni finner styrkan att snart hitta tillbaka på banan.. Jag vet att du snart är tillbaka här,... vi väntar på dig.. stor varm kram.

Lallan: Åg great, då kan jag äta min älskade cheesecake men gott samvete... och mina halvt löskokta ägg också, mumms :) å även majonnäs :) tjohooo... jag kan leva igen haha..
    Längtan efter liten är stor
  • rontgensyrran

Daniela01

Neeeej!!! Usch så himla ledsamt! Man undrar varför man drabbas av såna här saker. Kan det inte drabba dem som är gravida och bär på oönskade barn, där man ändå tänkt att genomföra abort. Hoppas du finner inre styrke inför onsdag och orken att börja om på ny kula. Tänker på dig! Och hoppas att du snart är gravid igen med ett friskt barn som du får behålla *styrkekramar*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma