• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Dag och natt

Hej allesammans! Solig
    Vad roligt att få hoppa in i den här tråden, har inte vågat ännu men tar modet till mig nu och hoppas att det lilla pyret vill stanna kvar hos oss den här gången. Är nu i v 4+3! Hade mf i juni i år, första graviditeten då så sorgen var enorm men redan direkt fanns viljan att försöka igen så fort som möjligt. Det ville inte ta sig på första ÄL innan mensen men väl efter att den första mensen kommit. Så nu håller vi tummarna för att allt går bra i åtta månader till...!

Sugarrush: Åh vad härligt med nya symptom!! Jag har inte känt nån skillnad mot förra graviditeten mer än att jag blev yrslig och lite illamående i onsdags, men efter att jag tagit nån liten yoghurt eller banan på morgonen innan jag åker till jobbet så har jag inte känt av det igen. (Brukar äta frukost på jobbet). Hoppas på att få känna av lite mer. Kissnödig var jag de första dagarna i veckan och var tvungen att stiga upp på natten men nu behöver jag inte det förrän tidigt på morgonen. Nåja, det visar sig om allt är bra eller inte, vill inte gå och oroa mig hela tiden. Glad

• sugarrush

Ja det känns bra det här! Flytningarna finns dock kvar idag igen men de är ju bara bruna, och rätt ljusa. Och CB-Stickan blev lite starkare idag också så jag behöver nog inte oroa mig.

Du frågade i andra tråden när jag ska på inskrivning. Jag svarar här, tänkte att det kanske är jobbigt för de som inte plussat att läsa om våra graviditeter...
    Jag ska på inskrivning 23 september! Jag hoppade över hälsosamtalet den här gången, hade ju ett sådant i juni. Tänkte dock boka ett privat VUL innan dess, i vecka 9. Då har jag gått längre än sist.

• sofy

God morgon :)

Nojiga jag - igen. Suck. Gick upp vid 8 imorse o stoppade upp en proggis, sen gick ja o la mig igen, o när ja gick o kissade nyss så va de en slemmig sträng på kanske 1 mm, ljusorange, eller va de nu va för färg.. vet inte om ja råkade  riva till livmodertappen imorse när ja stoppade upp proggisen, eller om de e någe annat knas på gång nu. går som på nålar nu igen o väntar mig bara blod idag, fan! :(

• sugarrush

Fasen vad jobbigt Sofy! Men man är ju väääldigt känslig därinne, och kan börja blöda av nästan ingenting. Kanske kom proggisen emot ett skört blodkärl som sprack? Blöder de mer kan du kanske åka in akut och göra ett VUL. Kram!

Själv var jag på ICA när jag imorse kände hur en stor flytning kom... NEJ tänkte jag, och såg den stora blodfläcken framför mig. (Det är ju idag eller imorrn jag har BIM.) Tog mig hem smått skräckslagen och gick på toa. Men - det var inte blod! Det var bara en ljust ljust brun flytning! Sååå skööööönt!!!!

• sofy
    sugarrush skrev 2010-08-21 12:12:59 följande:
    Fasen vad jobbigt Sofy! Men man är ju väääldigt känslig därinne, och kan börja blöda av nästan ingenting. Kanske kom proggisen emot ett skört blodkärl som sprack? Blöder de mer kan du kanske åka in akut och göra ett VUL. Kram!

Själv var jag på ICA när jag imorse kände hur en stor flytning kom... NEJ tänkte jag, och såg den stora blodfläcken framför mig. (Det är ju idag eller imorrn jag har BIM.) Tog mig hem smått skräckslagen och gick på toa. Men - det var inte blod! Det var bara en ljust ljust brun flytning! Sååå skööööönt!!!!
    Ingenting änsålänge. Ingenting alls. Molvärken hänger i fortfarande o alla andra symptom e kvar.

Usch, ingen ska behöva gå igenom de här :( Man blir ju psykiskt förstörd! :/
  • Dag och natt

Usch jobbigt när man inte vet vad det är som händer med kroppen. Ingen ska behöva gå igenom det vi gått igenom! Det låter ju som att det kanske var ett blodkärl som sprack när du tog proggisen Sofy, det kan väl inte vara särskilt ovanligt att det händer. 

Sugar: Ja av gammal vana har jag bara fortsatt att skriva i den gamla tråden men kom på det själv att det kanske är bättre att hoppa över till den här nu när man ändå är gravid. Jag kanske också vill ta ett privat VUL, det känns så himla långt att vänta till ca v 18!

Nu ska jag och sambon åka iväg till bondens marknad och köpa på oss kantareller och göra riktigt goda kantarellmackor när vi kommer hem! MUMS! Tungan ute 

• sugarrush

Åh vad gott havsklippan! Vi har varit o köpt croissanter nu på morgonen som vi mumsar i oss! Jag känner mig så himla GLAD bara. Pratade precis med min gravida syster i telefon men sade inget...hehe... ska vänta några veckor...

Har en del molvärk som kommer och går, nästan lite mysigt faktiskt. Jag njuter av varenda
    symptom! Hoppas bara det inte kommer mer spottings nu, då blir jag lite sur.
    Kram på er alla från världens gladaste!

• färnik

Bara för att jag igår nästan beklagade mig över att medecinen faktiskt tog bort illamåendet, så varade det bara en timme. Nu mår jag ungefär lika illa som innan igen. =) Fast jag kräker inte, annat än på morgonen då. Alltid ngt...

• sugarrush

Nej nu tar jag mod till mig coh skriver in mig i den fina blommiga listan!

{#emotions_dlg.flower} September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 21 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december
    Maria A 78 - 24 december
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    No Way - 1 januari -flicka
    Kajsalisa - 1 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    Cat79 - 2 januari (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA dec -09) -Troligvis en flicka
    toksnippa - 8 januari (2:e försöket efter MF) - en pojke!
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01 - 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 23 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Odd - 5 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Cjes - 10 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 7 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness - 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Färnevik - 28 mars (2:a försöket efter 4 MF/MA. Förhoppningsvis andra barnet
    LittleJunia - 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)

{#emotions_dlg.flower} April 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Längtan efter liten - 3 april (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet
    EricaN81 - 19 april (?:e försök efter mf i januari -10)
    Sofy - 23 april (4 MF sen innan)
    Sugarrush - 30 april (2:a försöket efter mf juni -10), första barnet

• sugarrush

Förresten, hur ser era killar/män på det här med att bli gravid igen efter missfallet? Min sambo vill liksom inte ta till sig graviditeten förrän om några veckor verkar det som, känns lite tråkigt. Han var så superexalterad sist, nu vill han mest inte tänka på det alls förrän vecka 12 passerat...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma