• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-08-21 15:40:11 följande:
    Sugarrush;

kan du inte lägga ut bilder på dom nya testerna också? :D
    Jorå! Hehe, nu ligger dagens CB i mitt galleri!
  • kajsalisa

Går in i vecka 22 idag, och det känns fortfarande helt overkligt och osannolikt att det faktiskt kommer gå hela vägen. Precis som flera av er skriver, när man gått igenom det vi alla gått igenom så känns det nog inte "säkert" förrän man har sitt barn i famnen. Känner inte alls samma oro längre, men det känns väldigt overkligt...

• Happiness
    kajsalisa skrev 2010-08-21 16:32:20 följande:
    Går in i vecka 22 idag, och det känns fortfarande helt overkligt och osannolikt att det faktiskt kommer gå hela vägen. Precis som flera av er skriver, när man gått igenom det vi alla gått igenom så känns det nog inte "säkert" förrän man har sitt barn i famnen. Känner inte alls samma oro längre, men det känns väldigt overkligt...
    Kramkram bästa kajsalisa-mamman! Ha en trevlig lördag.....Hjärta
  • sugarrush
    kajsalisa skrev 2010-08-21 16:32:20 följande:
    Klart det kommer gå bra!! Du är ju jättelångt på väg, nu har ju den mest riskabla perioden passerat! Nu är det bara 18 veckors väntan kvar.. och sedan 18 år av konstant oroande
  • kajsalisa

Detsamma fina, rara Happiness. Så härligt att ha dig i den här tråden. Hur känns det? Hur mår du? Vilken vecka är du nu?

• Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-08-21 14:50:24 följande:
    Ja...säg det till min hjärna Jag tror fortfarande inte på det här...känns overkligt att vi skulle lyckas denna gången...men visst är oddsen bättre nu än tidigare. Men ja...jag fattar väl när jag ligger på bb

men jag har faktiskt börjat att känna "mini" lite nu varje dag..det hjälper faktiskt

*kramkram*
    åh gissa om jag är avis på dig :) jag tror inte heller på det. jag menar varför skulle just vi lyckas? :/
    Längtan efter liten är stor
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-21 17:49:09 följande:
      jag tror inte heller på det. jag menar varför skulle just vi lyckas? :/
    som min BM så fint sa till mig när ja va där.. "nångång måste de ju gå bra, och den gången är nu!"

peppande och bra sagt! :D så de försöker jag tänka om och om igen...
  • Lallan

Är i v 23 och min oro finns fortfdarande kvar men nu har den ändrat sig till att oroa sig för förtidig födsel. Men visst trots att dom både syns och känns tydligt så oroar jag mig varje gång hos bm för att hon bara ska hitta hjärtljud på den ena.

Trodde någonstans i början att jag skulle vara lugnare med två i magen då oddsen för en frisk levande bebis ökar men istället blev det tvärtom med mer oro. oddsen att något går snett ökar markant med tvillingar och det hela vägen men men bara att hålla tummarna. Det positiva är att man får betydligt mer övervakning av graviditwetn vilket passar mig alldeles utmärkt just nu.

Grattis till alla nyplussade, håller tummarna för er! 

• gemigsinnesro

Jag är i v 22 och är nästan oroligare nu än i början. Ett tidigt mf kunde jag kanske klarat av men om något händer nu  när över halva tiden gått vad 17 gör man då? Jag kommer nog inte heller tro på det här förrän bebis ligger i famnen.  

• Bjornis

Är i v 23 och det är först efter RUL som jag själv vågat ta till mig graviditeten. Men jag säger som Odd, att man ropar liksom inte hej förrän kotten ligger där och gnyr på magen...
    Maken har börjat ta till sig det sen han kunde känns sparka för ett par veckor sen... Så för oss både är den här graviditeten ung 20 veckor. Innan det var det bara 20 v ångest och oro... Är fortf nojig men inte alls som förut.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma