• acure

Happi du är så go! Lovar att uppdatera så fort jag får minsta tecken på att förlossningen är på g! Och lactal ska jag låta bli, olja it is!! :) hihi tack för dina goda råd! Det är ovärderligt!

• acure

Inatt har jag knappt sovit överhvudtaget, har haft så mycket förvärkar att det inte gick att somna, ha gått upp och värmt vetekudden en gång i timmen och kanske lyckats slumra till i en halvtimme då och då när kudden var som varmast. Är helt slut nu på morgonen. Kan det inte sätta igång på riktigt istället? Ska det fortsätta såhär kommer jag inte ha någon energi kvar till de riktiga värkara. :(

• acure

Underbart Sofy! Skönt att de kunde se att det såg bra ut, trots en bråkig Devin. kunde de se något om hur mycket fostervatten han har att röra sig i?

• acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-01 10:35:10 följande:
    Hej mina vänner, hoppas ni alla har det bra med era magar och bebisar! Om jag missat något så snälla uppdatera mig?

Jag har inte varit inne på ett tag nu (massa privata anledningar jag inte vill skriva om här) och som vanligt finns det ingen chans att läsa ifatt alla sidor som har skrivit sedan senast! Ni är flitiga.

Bebis mår bra, ligger kvar i magen, suck.... Verkar som om en av bricanyl- sprutorna jag fick i v22 istället var superlim eller något! envis liten kille som inte alls gör som mamma och pappa vill just nu. Min mage är ett konstant blåmärke med oerhört mycket SD som blivit mycket mer onda men som tyvärr inte gör mer än tränar min livmoder.
    Underbart att höra ifrån dig, hoppas att du mår bra och att allt är okej!

Trist att bebis inte tittat ut ännu, de håller oss verkligen på halster de små liven. Håller tummarna att vi båda får åka in ikväll. Hade varit perfekt! :) Kram på dig!
  • acure
    Happiness skrev 2011-03-01 19:17:40 följande:
    Tack goa fina Maria...

Jaha (förvånad) ja men då gäller det ju verkligen att få fart på väskan här. Pratade precis med mamma, hon sitter stand by för att ta sonen. Om jag fick önska skulle jag nog ändå vilja gå tiden ut.

Gick du över tiden?

*KRAM*
    Heja heja!! Låter ju som det kan vara något på g ju! :) Håller tummarna!
  • acure
    mallanis skrev 2011-03-02 08:48:21 följande:
    Godmorgon tråden!

vecka 27 på FL´s gravidkalender idag...det går verkligen framåt! Firade igår att jag skulle in i vecka 27 genom att få mina första känningar av foglossning? Har ni andra haft mycket ont och när började det för er?
    Jag fick mina första känningar av foglossning i vecka 20. I vecka 22 blev jag sjukskriven på halvtid pga att det gjorde så ont. Jobbar på förskola och att lyfta barn, vrida, vända på sig och huka sig ner, städa leksaker från golvet osv bara förvärrade mina besvär. Det var lagom att jobba halvtid i kombination med akupunktur 1 gång i veckan. Men usch vad det är jobbigt att inte kunna röra sig utan att det känns som knivar i bäckenet. Blev tillsagd att absolut inte dammsuga eller göra saker som innebär att jag måste jobba under midjenivå. Självklart har jag slarvat med det, svårt att undvika vissa moment i vardagen och på jobbet.

Hoppas du slipper få jätteont. Fråga din bm om akupunktur redan nu, vissa barnmorskor är utbildade att göra det så slipper du gå till sjukgymnast. :)
  • acure

Varit hos barnmorskan idag i vecka 39+4. Förhoppningsvis sista besöket, håll alla tummar! :)

Dagens mått:

Sf-mått: 35-36 cm
    Hb: 126 (har inte haft så högt på hela graviditeten, HURRA!)
    B-glykos: 6,2
    Blodtryck: 120/82 (inte haft så högt på hela graviditen heller, men helt normalt sa BM)
    Fosterläge: Hu (fixerad)
    Fosterljud: 146 slag/min

Vi bokade in en ny tid vecka 41, men jag hoppas med hela mitt hjärta att jag inte behöver gå så långt!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma