• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush
    Längtan efter liten skrev 2010-08-22 21:31:44 följande:
    vad är det för andningslarm ni pratar om? hur fungerar det och vart köper man det?
    www.respisense.se/
  • sofy

FUUUUUUUUUUUUUUUUUCK!!!!!! blod!!!!! :( ingen smärta men BLOD!!! smärtan kommer nog snart. fanfanfanfanfanfanfan!!!!

• sofy

okej, första paniken har lagt sig. inget mer blod änsålänge, snustorrt "däruppe". stoppade upp en tampong i ren chock direkt förut, snart 2 tim sen, när ja tog ut den nu när ja lugnat mig så va de bara brunt på den. brösten ömmar fortfarande, men åker inte in idag. ingen idé. avvaktar o ser, om de avtar eller tilltar imorn.

• sugarrush

Men NEJ Sofy, det får inte hända igen!!! Jag skulle åkt in om jag var du..,, Hoppas verkligen att det inte är någon fara.. Stor kram!

• Smålands jänta i storstaden

Sofy: det är många dom blöder under graviditeten, väldigt många! Vissa kanske har en lite blödning medans andra har större och varar längre! Men snälla su låt bli tampong!!! Det är inte alls bra och kan föra med sig en infektion! Använd binda OM du behöver ja något. Hoppas det bara var falskt alarm för dig och att din mini bebis mår bra! Kram!

• färnik
    Mamma till W skrev 2010-08-22 18:27:25 följande:
    Senare på kvällen stod jag på dansgolvet och dansade vals och sen lite annat och hon satt där som en strandad val. haha.

... så är jag bara nån vecka efter och skyltade inte med det. okej min mage är stor men jag gör allt som vanligt fortfarande! :)
    Lallan skrev 2010-08-22 18:57:24 följande:
    Mabaja: Kul att höra att du haft det bra!

Apropå krämpor och strandade valar så känner jag mig så trots att jag bara är i v 23.
    Mmm, och jag känner så i v 8+6 också. Inte kan jag gå pga mitt bäcken, och därtill mår jag så illa och kräks, och tar medeciner som gör mig än tröttare, så jag ligger mest. Eller linkar möjligtvis runt och stånkar... Så det är ju lätt att tänka sig vad andra gravida tycker om mig. Obestämd Tro mig, jag är jätteavundsjuk på alla som tom höggravida kan vara som vanligt, själv har jag varit däckad och strandad och allting, sedan v6...
  • rontgensyrran

Oj så mycket snack man missar när man loggar in och inte vart inloggad på länge.

Välkommen hem mabaja! Verkar vara som en riktig gnällspik du satt jämte. Det är faktiskt skillnad tror jag på dem som fått missfall innan. Jag tror vi är mycket mer tacksamma för denna gravidteten och dessutom glada för de graviditetkrämpor och symptom som vi får. Vem annars är glad för att tex må illa ;P Så länge bebis stannar liksom :)

Vet inte hur jag ska göra med andningslarm. Låter ju som en god ide men samtidigt en ganska dyr sådan.

Barnvagn handlade vi häromdagen, det fick bli en begagnad brio happy från nov -08 ser sprillans ny ut. Är mycket nöjd med den + att den tar lite plats :) Mannen är ju definitivt inget barnvagnsfreak. Noll koll och är inte intresserad alls, förutom för färgen som han vill helst skulle vara svart. Så det fick det ju bli.

Har jag berättat om barnvagnsinköpet innan förresten??? Fick en deja vu upplevelse precis...ursäkta isf ;P

Odd så många prickar du hade i varierande storlekar. Jag brukar få två till tre, stora som ungefär nåt mittimellan av dina. På tal om det så har jag sett ett nu på min mage till höger, än så länge väldigt litet och ensamt. Men vi får väl se :/

• färnik

Jag har föresten ringt gyn idag igen, och bönat och bett om en ny VUL-tid. De tog ju bort min inplanerade nästa vecka, eftersom jag fick komma in akut den 17:e. (snåla jäklar!!!)

Försökte förklara så gott det gick på telefon varför det var så viktigt för mig och få kontrollerat att liten lever ngn mer gång, och inte vänta till RUL med tanke på min historia, och grät gjorde jag också (det gör jag alltid när jag pratar med dem/är där av ngn anledning. oron kommer liksom upp till ytan...) Sköterskan skulle prata med ngn doktor och återkomma, hon sa faktiskt att hon skulle återkomma med en tid, så jag hoppas att det blir så.

Om inte måste jag börja ringa de privata klinkerna i Gbg, och höra om de har tid för mig. Och sedan fixa skjuts, det är den svåraste biten tänker jag. Just nu äter jag inte mindre än 3 olika medeciner som gör en dåsig (sådana som tidigare var triangel-försedda) och jag mår därtill konstant illa och är yr, så att köra 15 mil enkel resa känns inte alls lämpligt... Skulle kunna ta tåget, men mitt bäcken omöjliggör för mig att gå ens den korta biten från centralen till MamaMia... Och det lär väl bli jättedyrt att ta taxi den korta biten också tyvärr. Med min extremt låga sjukpenning, bara ca 5000/mån (!!!) är det svårt att lägga ut hur mkt som helst... Måste allt vara så krångligt!?!

• sugarrush
    färnik skrev 2010-08-23 10:15:08 följande:
    Jag har föresten ringt gyn idag igen, och bönat och bett om en ny VUL-tid. De tog ju bort min inplanerade nästa vecka, eftersom jag fick komma in akut den 17:e. (snåla jäklar!!!)

Försökte förklara så gott det gick på telefon varför det var så viktigt för mig och få kontrollerat att liten lever ngn mer gång, och inte vänta till RUL med tanke på min historia, och grät gjorde jag också (det gör jag alltid när jag pratar med dem/är där av ngn anledning. oron kommer liksom upp till ytan...) Sköterskan skulle prata med ngn doktor och återkomma, hon sa faktiskt att hon skulle återkomma med en tid, så jag hoppas att det blir så.

Om inte måste jag börja ringa de privata klinkerna i Gbg, och höra om de har tid för mig. Och sedan fixa skjuts, det är den svåraste biten tänker jag. Just nu äter jag inte mindre än 3 olika medeciner som gör en dåsig (sådana som tidigare var triangel-försedda) och jag mår därtill konstant illa och är yr, så att köra 15 mil enkel resa känns inte alls lämpligt... Skulle kunna ta tåget, men mitt bäcken omöjliggör för mig att gå ens den korta biten från centralen till MamaMia... Och det lär väl bli jättedyrt att ta taxi den korta biten också tyvärr. Med min extremt låga sjukpenning, bara ca 5000/mån (!!!) är det svårt att lägga ut hur mkt som helst... Måste allt vara så krångligt!?!
    Åh vad jobbigt! Lider med dig!
    Har du ingen i din omgivning som kan tänka sig att skjutsa dig, om du bara ger lite bensinersättning? Att ta tåg och sedan taxi skulle ju bli skitdyrt, jag håller med dig.. är det även svårt att även åka spårvagn med ditt bäcken?
    Jag ska ringa idag och boka mitt VUL, tänkte boka i vecka 9 den här gången, då har jag gått lite längre än jag lyckades med sist. Känns nervöst, varje litet steg man tar. Inte minst för att det var så skitjobbigt att ringa och avboka allt efter att jag fick missfall sist!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma