• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-08-23 10:15:08 följande:
    Jag har föresten ringt gyn idag igen, och bönat och bett om en ny VUL-tid. De tog ju bort min inplanerade nästa vecka, eftersom jag fick komma in akut den 17:e. (snåla jäklar!!!)

Försökte förklara så gott det gick på telefon varför det var så viktigt för mig och få kontrollerat att liten lever ngn mer gång, och inte vänta till RUL med tanke på min historia, och grät gjorde jag också (det gör jag alltid när jag pratar med dem/är där av ngn anledning. oron kommer liksom upp till ytan...) Sköterskan skulle prata med ngn doktor och återkomma, hon sa faktiskt att hon skulle återkomma med en tid, så jag hoppas att det blir så.

Om inte måste jag börja ringa de privata klinkerna i Gbg, och höra om de har tid för mig. Och sedan fixa skjuts, det är den svåraste biten tänker jag. Just nu äter jag inte mindre än 3 olika medeciner som gör en dåsig (sådana som tidigare var triangel-försedda) och jag mår därtill konstant illa och är yr, så att köra 15 mil enkel resa känns inte alls lämpligt... Skulle kunna ta tåget, men mitt bäcken omöjliggör för mig att gå ens den korta biten från centralen till MamaMia... Och det lär väl bli jättedyrt att ta taxi den korta biten också tyvärr. Med min extremt låga sjukpenning, bara ca 5000/mån (!!!) är det svårt att lägga ut hur mkt som helst... Måste allt vara så krångligt!?!
    hoppas hoppas de tar dig på allvar och ger dig en tid. de anar inte hur viktigt det är för oss att få allt bekräftat...
    Stor varm kram till dig vännen..
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

Idag gäller det för min del....
    Ska på vul 13:40, oh gissa om jag är nervös ::S oj oj oj, kan säga att jag inte sovit mycket inatt... dock är väl dottern en liten anledning till det också, men tankarna har snurrat... Lever den? har den flygit sin väg?
    Kommer den stanna? eller duger vi inte som föräldrar?
     vill bara att klockan ska bli tjugo i 2 snart...
    Lär väl få min dom om det blir någon Grekland resa också... Men kommer åka iaf  (tror jag) detta är ju min dröm.
    Håll tummarna nu tjejer...

• färnik
    sugarrush skrev 2010-08-23 10:20:48 följande:
    Har du ingen i din omgivning som kan tänka sig att skjutsa dig, om du bara ger lite bensinersättning? Att ta tåg och sedan taxi skulle ju bli skitdyrt, jag håller med dig.. är det även svårt att även åka spårvagn med ditt bäcken?
    Åh vad du är gullig! bor du nära mig...? Bensinersättning är inga problem, och sen kan vi ju isf ta min bil ner istället för att slita på din sas... Att åka tåg/spårvagn/buss är väl inget jätteproblem i sig, bara jag får sitta ner, problemet är att ta sig mellan de olika fordonen, man behöver ju i regel gå en bit. Jag har svårt att gå mer än kanske... 50-100 meter... Obestämd
    Jag ska ringa idag och boka mitt VUL, tänkte boka i vecka 9 den här gången, då har jag gått lite längre än jag lyckades med sist. Känns nervöst, varje litet steg man tar. Inte minst för att det var så skitjobbigt att ringa och avboka allt efter att jag fick missfall sist!
    Det är därför jag ännu inte ringt MVC för inskrivning, för att jag inte orkar ringa dem igen sedan, och säga att det ingenting blev... Foten i munnen
    Längtan efter liten skrev 2010-08-23 10:21:12 följande:
    Idag gäller det för min del....
    Ska på vul 13:40, oh gissa om jag är nervös ::S 
    Håller alla tummar jag har!
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-08-23 10:44:43 följande:
    Åh vad du är gullig! bor du nära mig...? Bensinersättning är inga problem, och sen kan vi ju isf ta min bil ner istället för att slita på din sas... Att åka tåg/spårvagn/buss är väl inget jätteproblem i sig, bara jag får sitta ner, problemet är att ta sig mellan de olika fordonen, man behöver ju i regel gå en bit. Jag har svårt att gå mer än kanske... 50-100 meter... Obestämd
    Jag ska ringa idag och boka mitt VUL, tänkte boka i vecka 9 den här gången, då har jag gått lite längre än jag lyckades med sist. Känns nervöst, varje litet steg man tar. Inte minst för att det var så skitjobbigt att ringa och avboka allt efter att jag fick missfall sist!
    Det är därför jag ännu inte ringt MVC för inskrivning, för att jag inte orkar ringa dem igen sedan, och säga att det ingenting blev... Foten i munnenHåller alla tummar jag har!
    tack vännen...
  • sugarrush
    färnik skrev 2010-08-23 10:44:43 följande:
    Det är därför jag ännu inte ringt MVC för inskrivning, för att jag inte orkar ringa dem igen sedan, och säga att det ingenting blev... Foten i munnenHåller alla tummar jag har!
    Nej tyvärr, bor inte i närheten av Göteborg längre, bor numera i Skåne.. SYND!
    Ja, från centralen till spårvagnen är det nog typ 250 meter, så det kan ju bli lite svårt då...

När jag ringde MVC för inskrivning ljög jag och sade att jag inte hade någon aning om när jag hade min mens, att det var struligt med blödningar efter missfallet. På så sätt tror jag att de kommer lägga in ett extra (gratis) VUL för mig runt vecka 12, för att tidsbestämma min graviditet. (Jag tycker också det känns viktigt att kolla så ofta som möjligt)
  • färnik

Oj oj oj, Skåne, det var lååångt bort det! Och ännu mer fantastiskt att du skulle kunna tänka dig att köra! Hjärta 

kollade på eniro, det är mindre än 1km från centralen till barnmorskegruppen, hade det inte varit för mitt skitkassa bäcken hade jag ju utan vidare kunnat gå dit på ett par minuter ju! Åh vad surt!

• Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-08-23 10:53:54 följande:
    Nej tyvärr, bor inte i närheten av Göteborg längre, bor numera i Skåne.. SYND!
    Ja, från centralen till spårvagnen är det nog typ 250 meter, så det kan ju bli lite svårt då...

När jag ringde MVC för inskrivning ljög jag och sade att jag inte hade någon aning om när jag hade min mens, att det var struligt med blödningar efter missfallet. På så sätt tror jag att de kommer lägga in ett extra (gratis) VUL för mig runt vecka 12, för att tidsbestämma min graviditet. (Jag tycker också det känns viktigt att kolla så ofta som möjligt)
    så fick jag göra med dottern. då hade jag faktisk tingen anig. och det visade sig att jag testade iv.9 och när jag gjorde första viulet va jag i v.13 snacka om filmjölk :) haha då hade spökveckorna redan gått bort... denna gången hade man inte lika tur.. tesatde 3 dagar innan bim - kräm :) haha
  • färnik
    Längtan efter liten skrev 2010-08-23 11:05:19 följande:
    så fick jag göra med dottern. då hade jag faktisk tingen anig. och det visade sig att jag testade iv.9 och när jag gjorde första viulet va jag i v.13 snacka om filmjölk :) haha då hade spökveckorna redan gått bort... denna gången hade man inte lika tur.. tesatde 3 dagar innan bim - kräm :) haha
    spökveckorna? När brukar de infalla?
  • sofy

godmorgon...

inget blod under natten heller.. o inge blod när ja kissade för en stund sen.. men jag e på nålar, vågar knappt gå på toa, vill inte se blod! varför kom de bara sådär utan förvarning? ja gjorde ingenting speciellt.. brösten ömmar fortfarande o ja e smått illamående, de kan dock bero på nervositet kanske.

2 dgr till VUL o ja vet inte hur ja ska palla om de kommer mer blod..

kan de bero på proggisarna?! kan man bli ir

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma