• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-08-23 13:09:43 följande:
    nej nu åker jag iväg och får min dom... andas djupt...
    lycka till! Håller tummarna!!
  • sugarrush

Åt lunch med två tjejer och pratade om barnkläder... så frågade de lite indirekt om jag och min sambo funderade på att att skaffa barn... ja, vad säger man.. Jag sade att jo, det hade varit kul, vi får väl se vad som händer i framtiden... De vet ju att vi träffades ganska nyligen så ingen ifrågasätter det (skönt!)

Förra gången jag var gravid var det nästan omöjligt att ljuga, då berättade jag att jag väntade barn reda tidigt för de som frågade. Och sedan fick man berätta om missfallet, det var så trist!
    Den här gången kommer jag hålla tyst...LÄNGE!

• En Elva
    Lycka till!
  • sugarrush
    Lycka till! Det kommer gå jättebra!
  • sugarrush

Jahapp, och nu har man inte ätit på två timmar igen och börjar må illa igen... Men jag klagar INTE!

• Längtan efter liten

Mammas hjärta.. En liten böna på 15mm.
    Allt såg bra ut.
    Hon sa att blödningarna kommer från livmodertappen och är helt ofarligt för barnet OM jag inte stressar upp mig vill säga. Så ska köpa cyklo.f som jag ska ha med mig till Grekland. Dom stoppar blödningen.
    Fortfarande sjukskriven och får inte anstränga mig, inte ens bära dottern och har sexförbud.
    Blödde såklart lite när hon var inne och gojsade, men frågade bestämt om det var för att hon var där och ja det var det. så punkt slut inget oro för det.
    Så nu känns det bra igen. Ska dit på tisdag för en sista koll innan resan så man kan känna sig lite trygg på resan.
    Älskar redan den här bönan så enormt....
    Längtan efter liten är stor
  • sugarrush
    Längtan efter liten skrev 2010-08-23 16:17:45 följande:

Mammas hjärta.. En liten böna på 15mm.
    Allt såg bra ut.
    Hon sa att blödningarna kommer från livmodertappen och är helt ofarligt för barnet OM jag inte stressar upp mig vill säga. Så ska köpa cyklo.f som jag ska ha med mig till Grekland. Dom stoppar blödningen.
    Fortfarande sjukskriven och får inte anstränga mig, inte ens bära dottern och har sexförbud.
    Blödde såklart lite när hon var inne och gojsade, men frågade bestämt om det var för att hon var där och ja det var det. så punkt slut inget oro för det.
    Så nu känns det bra igen. Ska dit på tisdag för en sista koll innan resan så man kan känna sig lite trygg på resan.
    Älskar redan den här bönan så enormt....
    Åh jag är så GLAD för din skull! Jag ryser!
    Stor kram.
  • Längtan efter liten

sugar: tack tack tack...
    du anar inte hur lycklig jag är just nu. kan knappt fatta att den på bilden är inne i mig och gror...
    Jag hopas h*n vill stanna och träffa oss i mars/april 2011...

Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma