• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-08-22 18:27:25 följande:
    Jo vi hade trevligt på Öland. Enda negativa var bordssällskapet igår på bröllopsmiddagen vi var på. Var en väääldigt höggravid som ajg inte orkade lyssna på. Hon satt typ och förlossningsflåsa vid bordet och alla frågade henne om hon hade värkar, men nej då utan det var bara att bebisen rörde på sig. Så jag blev less på henne (hade då suttit i tre timmar och bara lyssnat på hennes graviditet, krämpor, vätskefyllda fötter, osv osv) så frågade när hon var beräknad och visade sig ligga två veckor före mig. När jag sa att jag fortfarande jobbar 100% och sen gjort 6 ul och har lite olika datum att välja mellan så vägrade hon prata med mig. Hon var inte så himla höggravid när jag sitter bredvid och är precis lika mycket höggravid som henne,. haha. Senare på kvällen stod jag på dansgolvet och dansade vals och sen lite annat och hon satt där som en strandad val. haha.

Jag tyckte att det var roligt för hon trodde verkligen att hon var nära förlossningen och så är jag bara nån vecka efter och skyltade inte med det. okej min mage är stor men jag gör allt som vanligt fortfarande! :)

och tack förresten! :) Borta bra men hemma bäst!
    ha ha ha vissa vill ju bara skryta om sin mage (och det kan jag iof förstå) lyckas jag komma så pass långt att jag får behålla det här barnet i magen vill jag att ALLA ska veta hur lycklig jag är, men varför sitta och berätta om krämpor och flåsa.. hrmf :) nej lev normalt så länge man bara kan det tycker jag...
    tyckte det var lite roligt att du höll igång så pass och hon satt där hon satt.. bra gjort...
    Längtan efter liten är stor
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-08-22 18:02:30 följande:
    Hej tjejer
    Nu är jag tillbaka från vår lilla tripp till Öland.

Först vill jag beklaga det som hänt dig Daniela....

Sen kanske nån vill ta bort hennes datum? för på onsdag är det ju som senast kört?

Läst igenom tråden, och det var itne lite! Vi har börjat tro på en bebis nu på slutet. Vi har känt sparkar och försökt övertyga varandra om "att det här kommer gå vägen", men först nu som jag börjar tro på att jag ska få en bebis. Sen är jag inte säker på att den stannar kvar då jag har en bror som blev 10 timmar och en syster som blev 2 månader. Men är i vecka 35 så det närmar sig sakta men säkert!
    Jag har en lillasyster som kom för tidigt (v27 för 28 år sedan) och dog, en föredetta kompis i USA som bebisen dog i v32, en gammal kompis som bebisen dog när han var 6 veckor gammal och min bästa vän som har en pojke som dog när han var 5 veckor gammal...jag förstår dina tankar för jag har dem också!

Vet du vad jag varmt kan rekomendera? Andningslarm!!! Jag var så grymt nervös när vi fick vår lilleman så vi köpte ett andningslarm när han var någon dag gammal och det är fan det bästa köpet någonsin! Det som vi köpte kostade visserligen 1500kr med det är en tämligen billig livförsäkring (det har inte dött ett endaste barn som haft andingslarm) så det kändes klart värt pengarna. Vi köpte ett som heter "Respisence" och det sätter man fast på blöjkanten...då kan bebisen sova i eran säng med larmet, i sin säng, i vagnen och det tar lika mycket plats som en napp  och är bara SÅ smidigt och lätt at ta med sig.

Får vi den här bebisen så kommer den också vara larmad, inget snack om saken!

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Lallan

Mabaja: Kul att höra att du haft det bra!

Apropå krämpor och strandade valar så känner jag mig så trots att jag bara är i v 23. Jag sitter i soffan och pustar och stönar och kan knappt resa mig upp. Jag är inte så stor än men det känns betydligt mer än vad det gjort tidigare graviditeter. Med dom två första jobbade jag ju in i det sista och var väldigt rörlig och aktiv hela graviditeten men inte den här gången. Kände visst medlidande med bordsällskapet då jag nu själv vet hur olika det kan vara. Hoppas på sjukskrivning inom några veckor vilket jag aldrig gjort tidigare.

• Mabaja

Odd: Ett andningslarm står på inköpslistan över vad vi ska köpa. Ska först ta hem vagnen och betala den, vilket vi ska göra i veckan!

Lallan: Alltså jag fördömer inte gravidkrämpor, eftersom jag har en del själv! Utan jag fick helt enkelt nog när hon suttit och pratat om sig själv i 3.5-4 timmar och framhävt hur jobbigt hon hade det, och inte en fråga till någon annan utan hela tiden framhävt sig själv. Jag är en sån som inte orkar med egotrippade människor. Jag kan ju dra upp min foglossning, men hur intressant är det för övriga sällskapet att lyssna på? :) Eller att jag spydde till vecka 29. :)

• EricaN81
    sofy skrev 2010-08-22 13:01:01 följande:
    gör det! vet hur svårt de är :( man är på helspänn hela tiden! idag tycker ja inte molvärken är lika stark, men den finns där. o brösten ömmar fortfarande, ändå tror ja direkt att ngt e fel :/ men VUL på ons så får försöka stå ut!
    Vi verkar vara ganska lika....nojjar oss över det mesta..haha,...
  • sofy
    EricaN81 skrev 2010-08-22 19:17:03 följande:
    Vi verkar vara ganska lika....nojjar oss över det mesta..haha,...
    hahaha, jaa! o idag vare samma sak ;) molvärken som inte va lika stark, haha! ibland orkar ja inte me mig själv asså! ;D nojjade också över att brösten inte ömmade som andra dagar, men så va ja så trött så ja somnade i soffan en stund efter middan, o vaknade me sjuuukt ömma bröst igen, haha! o illamående, på kvällen? suck :P men man får väl njuta så gott man kan. jag har liksom inte riktigt greppat bara att ja e gravid, känns liksom.. konstigt, eller vet inte hur ja ska förklara. men kanske förstår efter VUL på ons om man ser ngt då. hoppas!!

hur känns de för dig nu? molvärken? brösten? vart bor du, sthlm?!
  • Odetta
    Lallan skrev 2010-08-22 18:57:24 följande:
    Mabaja: Kul att höra att du haft det bra!

Apropå krämpor och strandade valar så känner jag mig så trots att jag bara är i v 23. Jag sitter i soffan och pustar och stönar och kan knappt resa mig upp. Jag är inte så stor än men det känns betydligt mer än vad det gjort tidigare graviditeter. Med dom två första jobbade jag ju in i det sista och var väldigt rörlig och aktiv hela graviditeten men inte den här gången. Kände visst medlidande med bordsällskapet då jag nu själv vet hur olika det kan vara. Hoppas på sjukskrivning inom några veckor vilket jag aldrig gjort tidigare.
    Men du, Lallan...du bär faktiskt på 2!!! Det blir ju som dubbla veckor då...så du är som i v46 och inte bara v23

*kram på dig*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Lallan

Mabaja: Håller med om att man inte behöver överdriva åt något håll och att egotrippade människor inte är speciellt roliga
      Kände bara att jag tänkte lite annorlunda nu när jag själv har mer krämpor än tidigare.

Andningslarm har jag haft funderingar på tidigare också men aldrig köpt något, får se hur det blir den här gången. Har minnen av att jag var livrädd första halvåret med båda ungarna och det är ingen höjdare. Nackdelen är bara att allt blir så dyrt, babyskydd 3000 spänn+andningslarm 3000 spänn men man vill ju sina barns bästa och då kostar det helt klart.

• sugarrush

Det där larmet som någon nyss rekommendrade kostar typ 1600, så visst kostar det lite men lyckligtvis ä inte så mkt som 3000...
    Vi kommer absolut att satsa på ett larm! Mycket för att våra kompisar har sådana och är helnöjda.

• sofy
    sugarrush skrev 2010-08-22 19:46:53 följande:
    Det där larmet som någon nyss rekommendrade kostar typ 1600, så visst kostar det lite men lyckligtvis ä inte så mkt som 3000...
    Vi kommer absolut att satsa på ett larm! Mycket för att våra kompisar har sådana och är helnöjda.
    Hon är gravid me tvillingar, så de blir 3000 ;)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma