• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy

... inlägget blev inte klart.

kan man bli irriterad av proggisarna ja stoppar upp varje dag? kan dom framkalla blödning från slemhinnorna bara sådär? någon som vet? =/

• En Elva
    färnik skrev 2010-08-23 11:13:19 följande:
    spökveckorna? När brukar de infalla?
    V 13-18 ca, innan man känner rörelser och magen växer.
  • färnik
    sofy skrev 2010-08-23 11:17:07 följande:
    ... inlägget blev inte klart.

kan man bli irriterad av proggisarna ja stoppar upp varje dag? kan dom framkalla blödning från slemhinnorna bara sådär? någon som vet? =/
    Jag blev irriterad, dock blödde det inte, utan blev bara svidit och otäckt... Så nu tra jag dem bak istället, ska gå lika bra det...
  • En Elva

När jag tog proggisar så fick jag världens svampinfektion av det som satt i i evigheter så jag har ingen vidare trevlig erfarenhet av dom.

Hej förresten. Ska kanske presentera mig.

Jag fick MA efter över 1 års kämpande med barn 4. Dom andra 3 kom en efter en utan ansträngning på första försöket och nu vill det sig inte alls.
    Ma i april i år, men kämpar envist vidare.

• Mabaja
    sofy skrev 2010-08-23 11:16:28 följande:
    godmorgon...

inget blod under natten heller.. o inge blod när ja kissade för en stund sen.. men jag e på nålar, vågar knappt gå på toa, vill inte se blod! varför kom de bara sådär utan förvarning? ja gjorde ingenting speciellt.. brösten ömmar fortfarande o ja e smått illamående, de kan dock bero på nervositet kanske.

2 dgr till VUL o ja vet inte hur ja ska palla om de kommer mer blod..

kan de bero på proggisarna?! kan man bli ir
    du är väl tidigt gången? Typ kring bim eller strax efter? Det kan vara att din kropp inte förstått att du är gravid utan "mensen" kommer som vanligt... Jag började ju blöda på dag 28... och sen blödde jag av och till till vecka 9.. därefter vecka 14 och sen sista gången i vecka 21.
  • En Elva

Jag har hört att vissa blöder lite då de annars skulle haft mens om de inte hade vart gravida. Det kanske är något sånt.

• sofy
    Mamma till W skrev 2010-08-23 11:48:28 följande:
    du är väl tidigt gången? Typ kring bim eller strax efter? Det kan vara att din kropp inte förstått att du är gravid utan "mensen" kommer som vanligt... Jag började ju blöda på dag 28... och sen blödde jag av och till till vecka 9.. därefter vecka 14 och sen sista gången i vecka 21.
    4+5 idag.. Men ja tar ju proggisar så kroppen borde väl fatta? Suck. Blir så less! De här är isåfall dag 33 eller så..

Usch :( Blödde du mkt?

Fan, man ska inte blöda när man e gravid, ingen ska behöva göra de! :/
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-08-23 11:48:28 följande:
    håller med där... och även det med prggisarna..
    Längtan efter liten är stor
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-23 11:53:00 följande:
    håller med där... och även det med prggisarna..
    Hooppas kan man ju, men jag hoppar inte högt längre..

Lycka till idag!! De kommer gå bra!
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-08-23 11:52:22 följande:
    4+5 idag.. Men ja tar ju proggisar så kroppen borde väl fatta? Suck. Blir så less! De här är isåfall dag 33 eller så..

Usch :( Blödde du mkt?

Fan, man ska inte blöda när man e gravid, ingen ska behöva göra de! :/
    då kan det ju vara så att det är "mens"
    nej ingen ska behöva blöda... men tyvärr gör vissa det och det föds underbara barn överallt..
    du kommer också göra det om 8 måander :)
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma