• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • HjärtatAlicia
    MCT79 skrev 2011-10-05 21:15:12 följande:
    Flickanfin hur gick det med dina provsvar?? Har missat det...
    Dom var helt normala :/
    Ska tillbaka till läkaren om en vecka för fortsatt utredning och timmen innan ska jag på inskrivning hos bm. Läkaren har skickat ett pm till barnmorskan om att hon gärna får leta reda på hjärtljuden så "vi" vet att bebis mår bra :) Känns verkligen som att läkaren bryr sig!
    Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • FruW

Skönt att din läkare bryr sig!! Hoppas dom kan hitta vad som är fel så du snart kan gå hjälp!

Usch, drömde i natt att jag fick mf :( nu är jag helt nojjig över att den är död :( blä för sånt här!!

• Mmmbop

Flickanfin: Vilken bra läkare du verkar ha! Fler såna!

Mimmi: Ja, man slutar tusan aldrig oroa sig, men allt är nog bara fint därinne ska du se!

• MCT79
    FruW skrev 2011-10-06 05:54:26 följande:
    Skönt att din läkare bryr sig!! Hoppas dom kan hitta vad som är fel så du snart kan gå hjälp!

Usch, drömde i natt att jag fick mf :( nu är jag helt nojjig över att den är död :( blä för sånt här!!
    Man drömmer asmycket konstigt... att du drömmer om mf är säkert för att det kretsar så mkt i dina tankar... jag har drömt att jag väntar två ödlor... Tyst
    Väntar tvillingar! 19+2 idag!
  • FruW

Hihi, ja det hoppas vi att du inte gör!!

Drömde att navelsträngen trillade ut när jag hade känt på tappen (vilket jag inte har gjort). På navelsträngen satt en hårnål o ett hårspänne fast!! Tänkte att va konstigt, hur kan de ha hamnat där? O insåg i drömmen att utan navelsträng ingen bebis...

• Nilee

mimmi80, hur går det för dig ? har du testat ett nytt digitalt ännu, har tjuv läst lite. :) Jag var i samma sitts som du, i måndags borde jag visat 3+, men gjorde inte det,visade 2-3 ,  tog ett på tisdagen och då visade 3+.  Sålänge du känner av symptom är det nog ingen fara :) 

• MCT79
    HjärtatAlicia skrev 2011-10-05 22:27:56 följande:
    Dom var helt normala :/
    Ska tillbaka till läkaren om en vecka för fortsatt utredning och timmen innan ska jag på inskrivning hos bm. Läkaren har skickat ett pm till barnmorskan om att hon gärna får leta reda på hjärtljuden så "vi" vet att bebis mår bra :) Känns verkligen som att läkaren bryr sig!
    Men det är ju BRA att proverna är normala.... men jobbigt att ha alla de symtomen utan att något är fel...  Jag kände igen en del av symtomen.. har haft dem själv senaste året och varit sjukskriven pga stressreaktion... eller utmattningssyndrom eller vad de kallar det... på måndag blir det heltid igen! Hoppas kunna jobba heltid ett tag nu..

Bra läkare! Jag är säker på att bebisen mår prima!
    Väntar tvillingar! 19+2 idag!
  • FruW

Nej har inte testat med ngt mer dig. Tog ett vanligt igår som va starkt o fint.

Har inte så mkt symptom att känna av, tyvärr.... Lite under isen idag, känns som om det här är för bra för att va sant :(

• Nilee

Jag tror inte det är någon fara mimmi, kan du inte ringa gyn och se om du kan få göra ul, överdriv och säg att du har ont och att du blöder mkt, just för att du ska få komma in. ?? En vit lögn, just för din egen skull. 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma