• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SoMa72
    FruW skrev 2011-10-06 08:32:29 följande:
    Hihi, ja det hoppas vi att du inte gör!!

Drömde att navelsträngen trillade ut när jag hade känt på tappen (vilket jag inte har gjort). På navelsträngen satt en hårnål o ett hårspänne fast!! Tänkte att va konstigt, hur kan de ha hamnat där? O insåg i drömmen att utan navelsträng ingen bebis...
    Haha, vilken helt tokigt underbar graviditetsdröm! Värre kommer det att bli...
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Mmmbop skrev 2011-10-05 18:19:19 följande:
    Allt var perfekt med mini och troligen väntar jag en liten tjej! Tack för alla lyckõnskningar!
    Grattis till lyckat RUL! {#emotions_dlg.flower}  Hur stor var pyret nu? Visst gjorde du bikarbonattestet också eller hur var det?
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • FruW

Jag har ett besök hos läkare på sön, då kommer jag troligtvis få Vul. Och ett Vul inbokat den 19...

• MCT79
    FruW skrev 2011-10-06 09:24:13 följande:
    Nej har inte testat med ngt mer dig. Tog ett vanligt igår som va starkt o fint.

Har inte så mkt symptom att känna av, tyvärr.... Lite under isen idag, känns som om det här är för bra för att va sant :(
    Jooo du har ju massor! Trött, blödande tandkött, vaknar 04 (!), halsbrännan...... se! en lista! så tidigt! Hjärta
    Väntar tvillingar! 19+2 idag!
  • Bellas7

Mimmi släpp det. Du är gravid och det kommer gå bra :)) jag hade inga symtom förrens lite efter v 7. SoMa har inga symtom osv. Det är faktist vanligare att inte symtom än att ha det. Det kommer gå super bra denna gång. Det känner jag på mig.

Jag ligger fortfarande pall i sängen i Lund. De pratar dagar och hoppas en, två veckor. Vi får se. Jag är i 27+2 och varje dag är ett stort stort plus. Så jag hoppas minst 28+5 vi får se vad de säger. Gubben bor här med mig o tar hand om mig som en liten bäbis :) vem vet, jag är ju gammal ( inte sååå gammal som SoMa) men ändå så jag har en lång seg tapp hehe. Bäbisarna mår bra och är totalt vilda i magen. :)

• SoMa72
    Bellas7 skrev 2011-10-06 10:26:20 följande:
    Mimmi släpp det. Du är gravid och det kommer gå bra :)) jag hade inga symtom förrens lite efter v 7. SoMa har inga symtom osv. Det är faktist vanligare att inte symtom än att ha det. Det kommer gå super bra denna gång. Det känner jag på mig.

Jag ligger fortfarande pall i sängen i Lund. De pratar dagar och hoppas en, två veckor. Vi får se. Jag är i 27+2 och varje dag är ett stort stort plus. Så jag hoppas minst 28+5 vi får se vad de säger. Gubben bor här med mig o tar hand om mig som en liten bäbis :) vem vet, jag är ju gammal ( inte sååå gammal som SoMa) men ändå så jag har en lång seg tapp hehe. Bäbisarna mår bra och är totalt vilda i magen. :)
    Ja, ligg och låt dig bli ompysslad  av mannen du... Är inte bra för gamla människor att vara uppe för mkt ändå
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Mmmbop

Leava, man ska bli ompysslad på äldre dar! Skönt att det verkar gå sakta men säkert framåt!

SoMa72 skrev 2011-10-06 09:54:14 följande:
    Grattis till lyckat RUL! {#emotions_dlg.flower}  Hur stor var pyret nu? Visst gjorde du bikarbonattestet också eller hur var det?
    Jo, jag har gjort både bikarbonattest och rödkålstest och båda har visat tjej hela tiden. Men jag var ju ändå dösäker på att det var en kille =) Nåja, BM var ju inte 100 % säker så det kan fortfarande dyka upp en liten pojk, man får se. Hmm glömde nog fråga hur lång hon var, jag tror typ 13-15 cm från huvud till rumpa, iaf exakt så stor som hon ska vara i 18+4, vi var rörande överens om hur långt gången jag är, datorn och jag. Huvudet var iaf ca 4 cm i diamter och bålen likaså.
  • SoMa72
    Mmmbop skrev 2011-10-06 10:45:46 följande:
    Leava, man ska bli ompysslad på äldre dar! Skönt att det verkar gå sakta men säkert framåt!Jo, jag har gjort både bikarbonattest och rödkålstest och båda har visat tjej hela tiden. Men jag var ju ändå dösäker på att det var en kille =) Nåja, BM var ju inte 100 % säker så det kan fortfarande dyka upp en liten pojk, man får se. Hmm glömde nog fråga hur lång hon var, jag tror typ 13-15 cm från huvud till rumpa, iaf exakt så stor som hon ska vara i 18+4, vi var rörande överens om hur långt gången jag är, datorn och jag. Huvudet var iaf ca 4 cm i diamter och bålen likaså.
    Jag har ju bara gjort bikarbonattestet som visat på tjej, får se om det går att se kön nästa vecka eller inte... Blir spännande att se hur lång den är, på KUB var den iaf 6,5 cm.
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • FruW

Skönt att höra leaeva! Passa på o njut av att bli ompysslad, när de är ute o har börjat springa omkring blir det andra bullar ;)

Tack för att ni peppar o stöttar!! Börjar kännas lite bättre nu, blöder ju inget så då måste ju allt va bra, eller hur!! ;)

Andas in

Positiva tankar!!

Aaaaandas uuuuut

• JoWiAn
    Bellas7 skrev 2011-10-06 10:26:20 följande:

Vad härligt att höra att allt är bra med dig!!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma