• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • JoWiAn
    SoMa72 skrev 2011-10-06 10:54:53 följande:
    Jag har ju bara gjort bikarbonattestet som visat på tjej, får se om det går att se kön nästa vecka eller inte... Blir spännande att se hur lång den är, på KUB var den iaf 6,5 cm.

Jag har oxå gjort testet men lite för tidigt men ville prova..... Mega pojke... Bubblade riktigt ölskum!!
  • sugarrush

Mimmi, det kommer gä braaaaaaaa! Men jag vet, de där första veckorna är pest! Håll ut!

Ang test: för mig stämde rödkålstestet. Det visade tjej! Bikarbonattestet fick jag ena dagen tjej på, andra dagen kille. Ska bli spännande att se hur väl det stämmer för er!

Kramar!

• MissT

Leava skönt att höra att ni mår bra hela familjen och att de fortfarande är kvar i magen. Skönt att mannen är hos dig och tar hand om dig och håller dig sällskap.

• neapea85

Hej! första gången jag skriver här! har följt er allihopa sen start! Skrattande

jag väntar själv en dotter den 29:e okt!  Har en pojk redan som är född i feb -2010.

och vill bara säga till mimmi en sakGlad....

nu denna gången när jag vart gravid så har jag inte haft några symtom alls! absolut NADA! INGENTING!

jag har mått jätte bra hela graviditeten och ville bara säga det! Man behöver absolut inte ha några symtom för att det ska gå bra! inga ömma bröst och inte något illamående....ingenting!Skrattande        och nu är man i v.37 och allt är kanoners med lillan!

v.37
  • FruW

Tack snälla du!!! Ska använda dina ord som mantra!! :) tack o stort lycka till o grattis till dina barn!

Kram

• Javisst

Åh, vad skönt med uppdatering ifrån dig leaeva! Hoppas de små håller sig kvar där inne någon vecka till!

• telgebo

Nu har jag fått tid för induktion så snart är bebis här...nervöööös men längtar så...

Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 17 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 37+4) efter nästan 2 års kämpande
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-10-06 10:26:20 följande:
    Mimmi släpp det. Du är gravid och det kommer gå bra :)) jag hade inga symtom förrens lite efter v 7. SoMa har inga symtom osv. Det är faktist vanligare att inte symtom än att ha det. Det kommer gå super bra denna gång. Det känner jag på mig.

Jag ligger fortfarande pall i sängen i Lund. De pratar dagar och hoppas en, två veckor. Vi får se. Jag är i 27+2 och varje dag är ett stort stort plus. Så jag hoppas minst 28+5 vi får se vad de säger. Gubben bor här med mig o tar hand om mig som en liten bäbis :) vem vet, jag är ju gammal ( inte sååå gammal som SoMa) men ändå så jag har en lång seg tapp hehe. Bäbisarna mår bra och är totalt vilda i magen. :)
    Braaaaa! Knip nu!
    Väntar tvillingar! 19+2 idag!
  • JoWiAn
    telgebo skrev 2011-10-06 17:11:15 följande:
    Nu har jag fått tid för induktion så snart är bebis här...nervöööös men längtar så...

Ska du snittas?
  • Bellas7

Funkade inte att vara utan droppet så nu är vi på det igen. Skoj Not. Så hoppas droppet funkar 48 timmar till nu. I så fall kanske vi klarar oss till söndag - måndag. Vi får se. Jag har ju tappen fortfarande som trumfkort hehe

Ps de sa att om vattnet går och det går snabbt så får jag föda alla normalt :)))

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma