• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Yeeeeah! Skitkul att få kommentaren "att du orkar träna höggravid"!!! Jag är i v 21

• Bellas7

MCT jodå ligger i sängen o stirrar haha har haft kompisar här hela dagen. Vilket är rätt skönt :) tiden rinner lite fortare då.

Jag har börjat spara mjölkkartonger till dig hehe

• FruW

Tack snälla ni för era ord! Ska försöka använda dom som mantra istället för "det här kommer inte att gå" som jag har nu.

Havsklippan hoppas att det snart blir bättre! Vad kan göra att hcg fortfarande stiger, ngn rest som sitter kvar?

Ska på utb idag med jobbet, hoppas att dagen går fort till fre em o ett besked!

Men antar att allt har sin tid o att jag helt enkelt får acceptera det!

Kram från mig

Jo leaeva, skönt att höra från dig!!

• MCT79
    FruW skrev 2011-10-13 05:01:16 följande:
    Tack snälla ni för era ord! Ska försöka använda dom som mantra istället för "det här kommer inte att gå" som jag har nu.

Havsklippan hoppas att det snart blir bättre! Vad kan göra att hcg fortfarande stiger, ngn rest som sitter kvar?

Ska på utb idag med jobbet, hoppas att dagen går fort till fre em o ett besked!

Men antar att allt har sin tid o att jag helt enkelt får acceptera det!

Kram från mig

Jo leaeva, skönt att höra från dig!!
    Förstår att det är svårt... JAG ska definitivt inte lära ut sånt.. för jag lever inte riktigt som jag lär! hihi!

Hoppas din dag går fort!

Igår åkte jag pendeltåg igen.... och jag ville döda minst 6 pers på vägen hem... en för att hon nuddade min hand på ledstången jag höll mig fast i... (jag mogen? javisst!) Det är fan inte skönt att ha ståplats på bussar och tåg när det kränger och man måste parera snabbt....

På bussen på väg TILL jobbet var det en GAMMAL tant  som erbjöd mig att sitta.... jag tackade med avböjde med risk att jag i slutänden hade fått plocka upp henne.... men alla andra då?? grr!!
    Väntar tvillingar! 20+2 idag!
  • FruW

Blä för såna mornar MCT!! Men gulligt av tanten! :)

Är så avis just nu på alla gravida utan de här erfarenheterna, som så fort de fått plus går o shoppar babysaker utan att ens fundera på mf! Känns som om jag något sätt nästan har "bestämt" mig för att det inte kommer gå. Så vill jag INTE ha det! O inga direkta symptom gör ju sitt...

Kram till dig

• Javisst

Mimmi, när jag ringde min läkare för att boka VUL den här gången fick jag inte boka tidigare än vecka 8 (7+) och allra helst i slutet på den veckan. Även om jag bad snällt. Så det är inte alls säkert att det är något på tok, det är nog bara tidigt.

Däremot känner jag igen känslorna att vara avundsjuk på de med gräddfilsgraviditeter... När man blir gravid, glad och tänker "bebis" direkt. Jag vill med!

• FruW

Tack javisst!! Åh måste komma ur de här katastrofkänslorna!!

• FruW

Jo det är nog så. Kan man lobotomera sig själv tillfälligt? Hade varit ganska skönt just nu..

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma