Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Odd, det lät ju inte kul alls!!! Hur har det gått vännen? Jag håller tummarna för att det löste sig till slut. Jag hade åkt ner till skolan en halvtimme innan och förklarat mitt dilemma till expeditionen och frågat om jag fått skriva ut det där, om jag hade betalt såklart. Det hade funkat på min skola är jag gick iaf, de har alltid varit schyssta på det sättet.

Hoppas iaf att du löste det, massa kramar!

Färnevik. Växtvärk hade jag till och från hela tiden under denna graviditet fram till v 12-14 eller nåt. Och jag minns inte att växtvärken gjorde så ont under förra graviditeten så jag tänkte också att kanske missfall var på väg. Som tur är hade jag antecknat lite förra gången som jag läste och då hade jag också en otrolig växtverk så jag fick knappra alvedon. Nu idag är jag redan i v19 (18+4) och mår hur bra som helst och har faktiskt börjat inse att denna gången blir det med stor sannolikhet bebis av detta :D

Längtan efter liten: Jag har normalt sett nästan inga flytningar. Men under graviditeten en dag så kom de bara där och det rann till i byxan och direkt kände jag paniken stiga och tänkte nu är det kört, nu har jag säkert fullt av blod i hela trosan och fått missfall igen, Jag pallar faan inte detta. Men när jag väl kom till toaletten så insåg jag att det faktiskt bara var flytningar. Och som jag skrev i ovanstående inlägg så är jag i v19 (18+4) idag :D

• rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-08-10 11:25:29 följande:
    Sen start på dagen...skönt efter gårdagens stress!

Vi kommer köra in till skolan idag igen...först till bibblan eftersom jag ju nu när jag ändrade format på mina filer  booooorde kunna skriva ut dem där...och sedan till skolan. Tentan ska egentligen vara inne innan 08 på morgonen, men jag tänkte att om det kanske går ändå...jag lämnar ju in den rätt datum i alla fall *hoppas*

Vidare ska jag till VC idag....känner mig lite orolig faktiskt Jag har fått något konstigt utslag Det började för 2-3 veckor sedan med en 2 cm stor oval rodnad som började flagna....den sitter på min ena sida om magen ner mot ljumsken. Och idag upptäckte jag att jag fått en massa småprickar däromkring, på andra sidan magen OCH på mitt ena bröst!!! Vad sjutton kan det vara??? Visst borde konstiga utslag inte vara farligt för bebisen?

Så jag ringde till VC och hon sa bara att jag ska komma in....så dit ska vi roa oss med att åka också. Men annars är det en bra dag

Hur har ni det idag då?

Låter som nåt jag har haft vid två tillfällen förrut. Fats det har mer vart på hösten. Fast enbart den stora ovala. Har haft en nedåt magen och någon på benet. Ca 2 cm stora precis som man är supertorr. Men oavsett hur mycket man smörjer så försvinner det inte. Men vips en dag var de borta. Sen året efter var  de där igen och en dag försvann de. Har ingen aning om vad det är. Men tror absolut inte att det är farligt för bebisen. Se bara till att du inte får nån medicin som inte är farlig.
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-08-10 11:36:52 följande:
    Var dina röda också? Min stora ovala är röd och när jag smörjt in den har den sett arg ut i färgen dem små runt om är som små prickar, men dem på bröstet är större och lite ovala med....dem känns lite knöliga också.

Men VC kanske vet....jo, jag tänkte också på det där med medicinen

*kram på dig*
    Inga röda prickar vid sidan av. De är lite upphöjda men inte knöliga. Hoppas det är nåt som snabbt fölrsvinner. Du får skriva vad det var sen....är lite nyfiken etersom man haft nåt liknande själv :)
    *kram på dig med*
  • rontgensyrran

Odd: Det stämde ju bra överrens med det som jag hade. Men det brukar väl inte återkomma? Jag fick det två ggr, då får man hoppas att man slipper ha det i framtiden.

Barnvagn.Jag har funderat mycket på det. Även jag bor ju i stan. Så vill ha en smidig vagn att köra med. Jag gillar emmljungas vagnar men tyvärr är dessa aningens förstora för min bil att få plats i. Jag har en volvo v40, och deras bagage är ju rymligt MEN en fet kant vilket gör det otroligt struligt att få vagnen på plats sen har den ju "hjulplats" som också begränsar lastutrymmet. För mig lutar det åt brio happy, brio joy eller brio go. Snygg vagn, tar inte så mycket plats, bra lastutrymme undertill som är lätt att komma åt.

• rontgensyrran
    Längtan efter liten skrev 2010-08-11 13:23:02 följande:
    Hej tjejer. jag antar att jag måste komma in och uppdatera er lite?
    Var på återkontroll idag och jag har aldrig varit mer nervös än jag var idag och jag har aldrig skakat så mycket i hela kroppen som jag gjorde när jag tog mina kliv in på sjukhuset. Hjärnan blockerades och jag såg inte ens trappan jag skulle gå upp för. Tårarna rann ner från mina kinder...
    När jag väl kommer in till världens underbaraste gynläkare och vi går igenom min journal får jag lägga mig i gyn stolen...
    Och vet ni vad?
    Jag får se ett pickande hjärta Glad
    Jag fick se en 6mm liten älskad plutt med hjärtaktivitet.
    Jag är den lyckligaste på denna jord just nu.
    Hon tyckte allt såg bra ut och mina ljusa flytningar tyckte hon inte jag skulle oroa mig för, för tappen var helt stängt och allt såg fint ut.
    Så nu ska jag försöka att glädjas över den här graviditeten.
    Men ska ändå gå och prata med en kurator så jag får ventilera mig om allt.
    Tack alla för att ni hållt mitt hopp uppe, ni är underbara.
    6+2 trodde hon att jag var.
    Än så länge tror jag nästan att vi har jackpot på lyckade VUL och UL i denna tråden. Och såklart skulle du också tilhöra den skalan! Grattis till det pickande hjärtat! Hoppas att du vågar slappna av lite mer nu och njuta av att du faktiskt är gravid! Och väntar ett barn! Gravid
  • rontgensyrran
    färnik skrev 2010-08-11 16:57:10 följande:
    Jag var inne och kikade på MamaMias hemsida, de har ju mottganing i Gbg, dit jag har 15 mil ca. De gör tydligen vanligt UL, inte VUL, från v 8 för att kolla graviditetslängd, antal foster, levande foster etc? Någon som har erfarenhet av det? Visste inte att det gick, för sjukhusen gör ju alltid Vaginalt så tidigt?
    Jag har hört att efter v 10 så gör man UL. Innan dess VUL. Vet inte var jag har fått informationen i från. Men har för mig att jag har hört det på flera ställen.

Men står det så, så borde de kunna se det bra. Kanske viktigt då att inte gå på toa innan bara. Så att man har någorlunda fylld blåsa så att vätska gör att man ser bättre. Förstår verkligen din oro. Efter mitt VUL var jag såklart lättad men detta var en övergående känsla och oron tog tyvärr vid igen efter som jag haft ett bra VUL som ändå slutade i MA. Så som tur var kunde jag då tjuvkika på jobb och sluta upp med min som tur är obefogade oro. Efter KUB har min glädje kommit och jag har äntligen börjat hoppas på riktigt och den känslan har förstärkts med RUL och bebisen som rör sig i magen :)

Hoppas du snart kan koppla av och njuta. Det förtjänar verkligen vi alla!!! Kramar
  • rontgensyrran

Nästa fredag har jag gått i genom halva graviditeten!!! TJOOOOOOOOOHOOOOOOO!!! Tiden går mycket snabbare efter vecka 13 och tur är väl det. Sen går det ju snabbare i regel under semestertider när man är ledig och så. :D

• rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-08-12 10:21:12 följande:
    är det därför jag tycker att tiden står still? För att jag inte har nån semester? Glad Det ska jag komma ihåg. Sparar mina dagar så jag kan ta ut de istället för mammadagar nu i höst! :) och sen över jul och nyår. :)
    Hahahaha...men se det positivt ju snabbare det går för mig gör att det går snabbare även för dig även om det inte känns så ahahahahaa... NÄää men skämt åsido det är nog semestern som gör det :)
  • rontgensyrran

hittade en graviditets kilo uträknare, dvs hur mycket du kommer att gå upp under graviditeten.Om jag ska tro den så kommer jag gå upp 13,6 kg. Lägger länken sist om ni är intresserade av att räkna ut själva :)

Mamman: Livmoder 1,1 kg Bröst 0,5 kg Blod 1,4 kg Vatten 1,9 kg Fett 3,8 kg Delsumma 8,6 kg Fostret: Foster 3,4 kg Moderkaka 0,7 kg Fostervatten 0,9 kg Delsumma 5,0 kg

Summa 13,6 kg

http://se.babycenter.com/tools/weightgain/results?_requestid=1027393

• rontgensyrran

Fattar mig inte på när man skriver in utklipp här. Ligger snyggt i staplar och sen när man postar är allt på rad??? Skrikandes

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma