sugarrush skrev 2010-09-14 13:11:24 följande:
Hej på er!
Har läst ikapp nu härifrån semestern. Nu glömmer jag säkert att kommentera 70% av alla jag tänkt svara på, men jag sänder iallafall en kram till er som har det jobbigt, Happiness, Färnevik, Muffe..
Här i NY är det 25 grader och sol. Vi promenerar och promenerar, ser på turistattraktioner och shoppar.
Igår hittade jag den mest fantastiska affär ni kan tänka er - ett varuhus som hette Maternity Destination! BARA gravidkläder i två plan!

Det roligaste där var att varje provrum hade en uppstoppad "fejk-mage" (som motsvarade 7 månaden) som man satte på sig runt magen för att prova hur alla kläder satt senare i graviditeten...

Helt hysteriskt kul men ändå otroligt praktiskt, då kunde man ju prova saker som ska passa senare fram i vinter.
Gissa om personalen var vana vid gravida kvinnor därinne: de sprang ut med små juice- och vattenflaskor hela tiden till en, och alla fick en personal shopper som hjälpte till att hitta allt och som bar iväg allt man ville prova till provhytten (så man inte skulle bära tungt eller bli alltför trött).
Jag var helt i trans och var där i 1,5 timme... det var verkligen så himla kul! (När man blev trött var det bara att handla en god gravid-energybar och så kunde man köra vidare en stund till.) Jag handlade 2 gravidbehåar (sååå sköna, mina bröst värker rejält nuförtiden), två trikå-klänningar, en stickad klänning, ett par tights, ett snyggt linne med spetskant, ett par denim-jeans med hög panel samt ett par svart stuprörsjeans med hög panel. Allt för 1550 SEK.
Byxorna har jag redan invigt, min mage är uppsvällt som en ballong, så jag kan inte knäppa mina vanliga brallor.
Tur att man tog med den största väskan... för jag kommer nog gå tillbaks och shoppa lite till!

Åhhh hade velat vara där nu och shoppa loss. Låter ju som himmelriket. En annan är ju här hemma och jobbar och sliter :/ Ska nu iveckan ta tag i min havandeskaps lapp och skicka in den. är helt inställd på att jag kommer att bli nekad havandeskap pga mina chefer, skriver att de kan omplacera mig 60 dagar innan bf. Omplaceringen innebär för min del att jag enbart slipper joura på akuten, men annars är mina arbetsuppgifter i stort sett detsamma som nu!
Som tur är har jag lite semster kvar sparad, vill ju helst slippa nalla på mammadagarna innan bebis kommer. Så den 10 dec blir min sista jobbdag, om jag orkar så länge vill säga.
Hur gör ni andra med havandeskap?