Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Cjes83 skrev 2010-09-12 20:28:13 följande:
    Vad kan det vara? Det liksom hugger till eller ilar till där nere o går uppåt en liten bit. Vet inte hur jag ska förklara det...men det gör lite ont eller ganska.
    Känner det ibland inte varje dag..oftast på kvällen kanske en 4 ggr efter varandra.

Vad kan det vara? är det normalt?
    Blir ju orolig :(

Har inga blödningar eller smärta för övrigt o allt känns bra. Allt såg även bra ut på RUL i onsdags.. men kan inte låta bli att bli lite orolig.
    Hoppas det är nån som kan svara

Färnevik: skickar en massa styrkekramar till dig! Hoppas du inte behöver må sådär hela graviditetn.

Muffe: Hoppas vetekudden hjälper o försök o inte tänk så negativt..vet att det är svårt. Du kan inte få tiden på tisdag då? Va det inte i fredags eller nu på tisdag eller om lite över en vecka du kunde få komma?
    Måste vara några ligament vid livmodern, som det drar i när den växer. Hade också till och från för några veckor sen i ungefär en veckas tid. Oftast när jag gått en del, jag tyckte det kändes lite som en tyngdkänsla samtidigt där nere. Samtidigt som det drar och gör ont.
  • rontgensyrran
    gemigsinnesro skrev 2010-09-12 18:32:04 följande:
    Det är en gratisbox från ett blöjföretag. Hämtas på babyproffsen. Gå in på babyproffsens hemsida så finns det info där.  
    Åhh så bra. Tack så mycket. Ska beställa en när jag kommer till jobb där har jag en skrivare :)
  • rontgensyrran
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-13 11:00:16 följande:
    Kissar 2 ggr på natten 1 gång direk kl 7 på morgonen haha och sen flera tusen ggr på dagen blir galen !!
    Dricker och pissar hahaha
    Äter som en häst hahaha
    Idag 99 dagar kvar
    Gud vad härligt att vara nere på tvåsiffrigt. Jag har 15 dagar kvar tills dess.
  • rontgensyrran
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-13 11:10:58 följande:
    Vilken dag har du där du e på 100 talet ?
    Se det och bara längta dig fram snart står du där med

Själv e jag rädd blir ännu räddare för varje dag jag längtar emn ändå inte..
    hahahaa..kan jag tänka mig du vet ju vad som komma ska. Jag är inte alls rädd, har ju ingen aning om vad som väntar mig. Jag har 115 dagar kvar idag.
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-09-13 11:10:14 följande:
    och jag har 17 dagar kvar! Skrattande
    Tänk mabaja så nära du är! Det kan lika gärna hända i morgon!
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-09-13 11:18:23 följande:
    ja det är det jag hoppas på.. för nu har jag nog alla "gravidkrämpor" man kan ha! haha! och min man vill bli pappa, han frågar varje dag om vi inte ska åka in! :D

Men även om jag går här med min jättemage så är det en bra dag. :) Jag ska äntligen få min astmadiagnos... Som jag tjatat på i FLERA år. och det är allergi-ansträngnings-förkylningsastma... jag har fått göra tester för "vanlig" astma men det har jag inte. :) Man ska ha en diff på ca 20% när man använt sig av pef för att få sig en diagnos... Min diff 46%.. :)
    Är ju bra att få en diagnos och förhoppningsvis lite hjälp.:)
  • rontgensyrran
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-13 11:34:02 följande:
    Du har allt framför dig det värta som du aldrig varit med om är smärtan men det UNDERBARASTE som försvinner DIREKT är när din bebbe kommer till digHjärta och allt är över och du kan njuta av allt då när du har den lillen hos dig.
    Smärtan ska man bara säga tack och välkommen till sen är det bara pinna ont men det går över så fort igen

Detta är mitt tredje gång jag får uppleva detta med svett och tårar men FAN VAD HÄRLIGT det är sen !!!
    115 dagar kommer gå fort ska du se
    Du borde bara tänka på dom jävla 200 dagarna hahahaha
    Jo tiden går faktiskt väldigt fort! Vi börjande på 240 eller hur? Och de första veckorna de var sega men nu går tiden fort. Jag jobbar ju var 4:e helg och efter semestern hade jag 3 helger kvar att jobba innan jag blir omplacerad och slipper joura på jobb. Nu efter denna helgen som kommer har jag bara en helg till att jobba. Så sjukt!
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-09-13 11:30:23 följande:
    Jag har astmamedicin utskrivet för vissa läkare säger att det är astma jag har, andra säger att jag måste träna mera så jag får bättre kondition, 5-6 dagar i veckan räckte tydligen inte innan jag var gravid... Så nu ska jag äntligen få min diagnos! :) har bara gått 8 år sen jag själv konstaterade det hela! :)
    hahahaa..de är ju helt sjuka! Dålig kondis??? När man tränar så mycket. De är ju helt ute och cyklar! Tur att du blir tagen på allvar nu iaf :)
  • rontgensyrran

Styrkekram till er flickor som behöver det! Tänk på att efter regn kommer solsken! Grattis LittleJunia till hjärtljuden i magen!

• rontgensyrran
    sugarrush skrev 2010-09-14 13:11:24 följande:
    Hej på er!
    Har läst ikapp nu härifrån semestern. Nu glömmer jag säkert att kommentera 70% av alla jag tänkt svara på, men jag sänder iallafall en kram till er som har det jobbigt, Happiness, Färnevik, Muffe..

Här i NY är det 25 grader och sol. Vi promenerar och promenerar, ser på turistattraktioner och shoppar.
    Igår hittade jag den mest fantastiska affär ni kan tänka er - ett varuhus som hette Maternity Destination! BARA gravidkläder i två plan! Det roligaste där var att varje provrum hade en uppstoppad "fejk-mage" (som motsvarade 7 månaden) som man satte på sig runt magen för att prova hur alla kläder satt senare i graviditeten... Helt hysteriskt kul men ändå otroligt praktiskt, då kunde man ju prova saker som ska passa senare fram i vinter.

Gissa om personalen var vana vid gravida kvinnor därinne: de sprang ut med små juice- och vattenflaskor hela tiden till en, och alla fick en personal shopper som hjälpte till att hitta allt och som bar iväg allt man ville prova till provhytten (så man inte skulle bära tungt eller bli alltför trött).
    Jag var helt i trans och var där i 1,5 timme... det var verkligen så himla kul! (När man blev trött var det bara att handla en god gravid-energybar och så kunde man köra vidare en stund till.) Jag handlade 2 gravidbehåar (sååå sköna, mina bröst värker rejält nuförtiden), två trikå-klänningar, en stickad klänning, ett par tights, ett snyggt linne med spetskant, ett par denim-jeans med hög panel samt ett par svart stuprörsjeans med hög panel. Allt för 1550 SEK.
    Byxorna har jag redan invigt, min mage är uppsvällt som en ballong, så jag kan inte knäppa mina vanliga brallor.
    Tur att man tog med den största väskan... för jag kommer nog gå tillbaks och shoppa lite till!
    Åhhh hade velat vara där nu och shoppa loss. Låter ju som himmelriket. En annan är ju här hemma och jobbar och sliter :/ Ska nu iveckan ta tag i min havandeskaps lapp och skicka in den. är helt inställd på att jag kommer att bli nekad havandeskap pga mina chefer, skriver att de kan omplacera mig 60 dagar innan bf. Omplaceringen innebär för min del att jag enbart slipper joura på akuten, men annars är mina arbetsuppgifter i stort sett detsamma som nu!

Som tur är har jag lite semster kvar sparad, vill ju helst slippa nalla på mammadagarna innan bebis kommer. Så den 10 dec blir min sista jobbdag, om jag orkar så länge vill säga.

Hur gör ni andra med havandeskap?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma