-
Jag valde att avstå. Tänkte vad gör det om jag väntar tills efter förlossning. Jag vill inte sätta igång några hemska tankar och springa runt och oroa mig och må dåligt i onödan. Visar det nåt så är det väl ändå inget de gör under graviditeten? För hade jag fått missfall hade det vart väldigt lätt att tro att det var just cellprovet som orsakade det. Eller om jag fått flytningar/blödningar så hade jag oroat mig att allt inte var som det ska med bebis. Jag har ju blödit förrut av cellprov :/färnik skrev 2010-09-06 19:10:35 följande:Fick en kallelse till cellprovtagning den 14:e, alltså när jag är i v 13. Hur är det, kan man göra det då, eller finns det risker med det? Ngn som vet? -
Åhhh de första veckorna var jag det tråkigaste sällskapet någonsin! Var konstant trött, satt och jäspade på jobbet och sen kom jag hem och åt middag lade mig och sov för att vara vaken 1 timma och sen dags för sängen igen. Men för mig vände det runt v 12. Nu har jag blivit betydligt piggare! Så håll ut! :DMuffe80 skrev 2010-09-07 08:28:03 följande:Någon mer i v 7 som är sjukt trött?
Sov från 19.30 - 21.30 i går och sen gick jag och lade mig för natten 22.30
Sov till sju och orkade knappt stiga upp... suck! Nu ska jag försöka genomlida dagen på jobbet så jag får komma hem och sova.
Får så dåligt samvete för att jag inte ens tar en promenad eller rör på mig, samt inte äter ultimat heller...
Äter inga vitaminer, har fått för mig att det inte är så bra?!
-
Grattis Odd till den söta pojken i magen! Tänk att vi för några månader satt med våra ÄL och gravtester och testade som galningar i hopp om det det där svaga antydan till streck. Och nu sitter vi här med våra magar och bebisar sparkar ;P Livet är bra härligt ibland!
Såg också programmet biggest loser. Det var väl i denna tråden nån skrev om det??? Jag blev så himla berörd av paret som inte blev gravida för hon hade pco. Jag ville så himla gärna att de skulle få vara kvar och dra in en solskenshistoria på tv. Verkar som att de gör det redan i nästa avsnitt :) -
Visst blir man! Satt nästan här och snyftade. Så nästa gång lär det säkert komma en och annan tår!Odetta skrev 2010-09-07 19:59:03 följande:Tack
Ja, livet ÄR underbart ibland
Jag såg också det och höll mina tummar för att dem skulle få stanna. När dem sedan visade det som ska komma nästa vecka så blev jag alldeles tårögd och hormonell
Hur mår du annars då?
*kram på dig vännen*
Jag mår kanon! Min mage den växer och jag känner mig på topp. Ska börja på gravidvattenjympa imorgon. Det ska bli kul :) Hoppas man lyckas hänga med i tempot bara ;P Min bästa vän är dessutom gravid nu i v 7+1, hon fick ju också ett MA inte långt efter mig och detta var deras första försök efter det. Så det är kanonkul att hon ev ska bli mamma i slutet på april. Hon däremot njuter nu inte så fullt av sin graviditet. Mår illa och konstant övertrött! Och kräks lite då och då. Men tänk om några veckor är det förhoppningsvis glömt. Precis som jag nästan glömt hur det var för mig i början. Som tur är har man skrivit lite i gravdagboken här på fl.
Hur är det själv stumpan?
Kramar -
Det är absolut inte för mycket. Finns de som går på kontroller varannan vecka med VUL på specialmödravård. Är du orolig åk in! inte bra för bebisen med sån inombordes stress. Förhoppninsvis ser du då ditt lilla hjärta i magen och ett hjärta som pickar fint. Håller tummarna för dig. KramMuffe80 skrev 2010-09-08 09:02:42 följande:Jag vill inte lämna dig ensam heller, vi ska vara gravida tillsammans ju
men jag har ont, det liksom trycker i nedre delen av magen... låter väl inge vidare?
Jag vill inte göra för många vul heller, det sägs ju att det inte är så bra... då blir det minst 5 st totalt med vul och ul innan bebisen är född, och det är väl mycket?? -
Verkar ju bli spännande. Snart är din bebis här. Hoppas den fixerat sig neråt och att det bara var en fast rumpa, hihihiiii..lät så sött! Med fast rumpa. Det är skillnad från min daller daller. Men nu ska det bli andra bullar nu när jag börjar på vattenjympa idag :DMamma till W skrev 2010-09-08 17:38:12 följande:Så nu har jag varit till bm. Det var ju spännande. Man lär sig nåt nytt varje dag..
SF-mått: 34 cm (åter upp på normalkurvan)
Hjärtslag: 148 (efter mycket bråk för att kolla hur huvudet ligger- bm sa att det var en arg bebis)
Blodtryck: 138/81, fick ta om även denna gång men ingen äggvita
Blodsocker: 4.7
HB: 123..
Ja hur ligger bebisen då? Jo antingen har jag huvudet nedanför revbenen eller en väldigt fast rumpa. Så imorgon måste jag in till ackis för bedömning och nytt ul. Bm tog in deras GAMLA ul-apparat (slutade användas inom vården för 10-15 år sen) men kunde inte avgöra... Så blev en till bm och samma resultat där så nu blir jag skickad till Uppsala. Var tydligen liiiite panik eftersom jag är 37+0 imorgon och bebisen klassas som fullgången. haha. -
Grattis till Lyckade VUL och´RUL!
Hapiness jag hade nöjt mig med dem siffrorna och deras goda öga att allt ser okej ut med bebisen. Du kommer ju ändå göra RUL sen och då mäter de ju och tittar igen.
Idag var jag på mitt första vattenjympa pass det var verkligen skönt!< så det kan jag varmt rekommendera. Det negativa var att efter passet så skulle vi 14 st dela på två duschar :/ -
När jag var hos bm i ca v 18 så tog det dööö lång tid innan hon hittatade bebisens hjärtljud. Jag låg kanske i 5 min och hann oroa mig massor innan vi fick in bebisen. Så det bli kanske lättare att hitta hjärtljud ju längre man går. Och det kan nog vara lite besvärligt i början, så oroa dig inte i onödan!färnik skrev 2010-09-09 16:35:44 följande:När jag läser på nätet verkar det så iaf. Hoppas det. =/
Det är ju så svårt att veta varför jag inte hörde hjärtljud, hittade jag inte fostret? Är det för mkt fett i vägen (är lite rund...) Ligger moderkakan i vägen? Jag vet ju ingenting. Usch, jag är riktgit upprörd över det här nu. -
Är bebisen hel fixerad nu? Kommer den att födas med ansiktet upp. Inte för att skrämma dig, men är det inte lite besvärligare förlossningar med ansiktet upp?Mamma till W skrev 2010-09-09 17:06:37 följande:Var till bedömningen idag och bebisen ligger precis som den ska med huvudet nedåt. Även denna bm kunde konstatera att det inte gick att känna vad som var vad så blev ul och då var huvudet neråt... men bebisen tittar uppåt, dvs ut mot magen. Rumpan vid mina revben, knäna mitt i magen och fötterna på vänster sida.
Så nu är det bara att vänta på att WT ska vilja komma ut!
-
Stort grattis Sofy! Tur att man inte har hunnit följa tråden under dagen, då hade jag blivit nervös för din skull! Men nu började jag med att läsa att allt gått bra :)