Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-09-09 18:15:19 följande:
    Jag vet inte om den är fixerad. :( hon sa inget om det. men är den det så ja då blir det nog en besvärligare förlossning... som om de inte redan förvarnat mig om att jag kommer få en seg och jobbig en, pga att jag tar bricanyl mot astma... :)
    Bricanyl? Jag är som Sofy frågvis...på vilket sätt?
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-09-09 18:27:08 följande:
    Läs ovanstående inlägg.. det är iaf förklaringen jag fått av en bm och en läkare...
    hhaahaaa..hann inte läsa det innan jag postade. Satt väl för länge och segade innan uppdatering. :P Jaha...hade jag inte en aning om. Det är mycket man inte vet egentligen när man tänker efter. Jag ska förresten gå på fk utbildning/informations möte. Nån mer som planerat att gå eller ni kanske kan det sen tidigare graviditeter?
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-09-10 08:51:16 följande:
    Good morning ladies. Äntligen fredag och i em bär det av till Ullared med mina vänner. Gissa om jag ska spana efter babygrejer?! Har ju varit där förut, men aldrig egentligen kollat på barnavdelningen, nån som har några rekommendationer vad som är värt att satsa på? Tänkte bl.a. kolla på en varm overall till den nyfödde eftersom det kommer vara vinter då, samt sängkläder till spjälsängen, nappflaskor osv...
    Ha det så kul i Ullis Kajsalisa! Du måste berätta om dina babyfynd här inne sen. Funderar på at åka dit om ca 1 månad eller nåt :)
  • rontgensyrran
    färnik skrev 2010-09-11 11:34:07 följande:
    Föresten, idag går jag in i v 13, och därmed andra trimesten!

BIG STEP! Hjärta
    Stort grattis! Härligt att träda in i den andra semestern.
  • rontgensyrran
    fröken SJ skrev 2010-09-12 00:46:38 följande:
    Ville bara berätta att min sambo fick äntligen känna första sparkarna tiiiidigt imorse när han steg upp till jakten.Han så ut som ett litet barn på julafton,som han har väntat och längtat! Hjärta

Imorgon är det v 22+0
    Härligt med dessa sparkar! Min bebis är grymt aktiv krabat. Just nu sparkar den så hårt att man ser det på utsidan. Det är såå häftigt att se hur det guppar till här och där när man sitter och tittar. Mitt lilla hjärta!
  • rontgensyrran

Måste helt klart bli en trip till Ullis snart. Verkar som det finns mycket att shoppa där till bebis. Även om det inte verkar vara mycket kläder , men men man kan inte få allt ;P

• rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-09-12 08:53:55 följande:
    Mysigt med sparkar!
    Själv sitter jag med en termos med te och skorpa och försöker få mitt illamåene att lugna ner sig.
    Har ju köpt postafen, men känner mig lite rädd att ta dessa, är man helt säker på att de inte ger skador på barnet?

VUL om 1,5 vecka Sen kommer vi nog berätta för familjen om allt ser ok ut!
    Barnmorskorna samt läkarna rekommenderar dem iaf på CURA-kliniken där jag går. Även apotekspersonal. Jag har tagit dem under min gravidtet och bebisen sparkar just nu som bara den och är i v 23+2. Så var inte orolig utan ta dem om du känner att du behöver!
  • rontgensyrran
    gemigsinnesro skrev 2010-09-12 17:22:05 följande:
    Idag har jag hämtat hem gratisboxen som man får  samt köpt babyfilt och skötbordsunderlägg. Lite kläder har jag också köpt. Det känns så roligt nu när jag äntligen vågar förbereda inför bebisen :).

Vad är det för gratisbox? Länka gärna :) Visste inte att man kunde hämta innan förlossning .
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma