• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    färnik skrev 2011-12-20 10:52:49 följande:
    Sist var det nog den där trekanten... Oskyldig

Tomma tunnor skramlar mest du vet. Det var så länge sedan vi hade sex att jag är i det närmaste jungfru på nytt. Trött, väldigt, väldigt ont i rygg och bäcken och en bebis som tycker att mamma är bara hennes... Sex är det sista jag har lust till (men uppenbarligen ngt jag tänker mkt på utan att veta om det själv!?)
    MCT79 skrev 2011-12-20 09:27:14 följande:
    Herregud..... 30+0 idag.... plötsligt slog det mig... det kanske blir bebis denna gången?! BebisAR...  Förvånad
    Ja gisses! Det är ju helt fantastiskt, snart är bebisARNA här!!! Hjärta
    Ja just ja... med SoMa och vår bekanta...hahah!
    Nej sex lät ju inte som prio ett precis... känner igen det där. Känner mig inte riktigt som en sexuell varelse. Fick till det i fredags och visst.. det ÄR ju trvligt och skönt... men.. innan så......
    "aj kan inte ligga så... aj..... ohh försiktigt med brösten de är känsliga".. Stackars sambon skulle behöva en instruktion på vad man får och inte får göra. Om det nu gick att skriva en sån.
    Å sen då.... "valrossmode".... "kan du hjälpa mig att vända mig?"  Näe! hahahahahh!

Riktigt så illa är det inte men det känns så. =)
    Väntar tvillingar! 30+0 idag!
  • färnik
    MCT79 skrev 2011-12-20 10:57:21 följande:
    "kan du hjälpa mig att vända mig?"  Näe! hahahahahh!
    Draglakan kanske vore ngt för er... *fnissar*
    Stolt och lycklig mamma till Alma f-2006 och Tilde f-2011
  • MCT79
    färnik skrev 2011-12-20 11:03:12 följande:
    Draglakan kanske vore ngt för er... *fnissar*
    Ja eller hur! hahah!
  • FruW

Fantastiskt MCT, den här gången blir det faktiskt bebisar!!

Tog ett digitalt test nu, fick 3+, borde va bra va??

• JoWiAn
    FruW skrev 2011-12-20 11:54:58 följande:
    Fantastiskt MCT, den här gången blir det faktiskt bebisar!!

GRATTIS MIMMI!!!! Inte varit inne så mkt och inte hunnit gratta dig! Vad roligt! 3 + är skit bra!
  • färnik
    FruW skrev 2011-12-20 11:54:58 följande:
    Tycker det låter alldeles toppen! Hjärta
    Stolt och lycklig mamma till Alma f-2006 och Tilde f-2011
  • plutten02

ÄNTLIGEN, så börjar mitt illamående försvinna. Nu kommer det mest om jag glömt att äta på några timmar. Men tröttheten sitter i. Byter till mig många kvällspass på jobbet så jag får sova om mornarna. Glad

Tänkte höra med er om havandeskapspenning??? Jag är ju beräknad till 27 juni. Då borde jag kunna ta ut från 1 maj?

Har inte fått igenom det med någon av dom andra två barnen då jag jobbar på dagis... Men nu är jag personligassistent och mycket jobbig arbetsmiljö... T.ex. står vi och borstar tänderna 30 minuter varje morgon. Även mycket lyft och vändningar i sängen. Så jag tycker jag borde få igenom det denna gången.

• plutten02

Någon som varit på tidigt UL och dom mätt nackspalten då... Vad fick ni för mått??? Dom säger ju över 3 cm så finns risk... Vi fick 1,5 cm.

• MCT79
    plutten02 skrev 2011-12-20 13:24:29 följande:
    Någon som varit på tidigt UL och dom mätt nackspalten då... Vad fick ni för mått??? Dom säger ju över 3 cm så finns risk... Vi fick 1,5 cm.
    Det är mm dom pratar om plutten!

Vi fick 1,8 resp 1,9mm och en risk på 1:20 000 på båda..
  • Mabaja

Agda 85 is speaking! Var och tränade bodypump igår. Hur joobbigt som helst. Sen vaken nästan hela natten med wilda då hon hade 39 i feber, eller ja hon sov på mig och rörde jag mig vaknade hon. Sen idag var hon piggare så vi har handlat lite julklappar men jag! Jag är stendöd med en foglossning från en annan värld! Aj aj aj säger jag. Synden straffar sig själv! ;)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma