• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-12-20 19:51:24 följande:

Vad menar du? De grundar det på en massa påstådda saker som är helt tagna i luften som de vridit och vinklat negativt.

Jag kom till ett utredningshem efter jag legat på BB, hann inte ens komma hem. Det var det hemmet jag skulle till annars skulle de omhänderta henne endast 5 dagar och sätta LVU på henne så jag åkte till hemmet då jag trodde att då skulle jag iaf inte behöva få henne omhändertagen. På BB så påstår BM att jag haft psykiska problem tidigare och att jag betedde mig konstigt då jag bla var mimiklös och gav få ögonrörelser, men vad fan jag var trött efter förlossningen och sov fan inget på 2 dygn i sträck och när jag väl sov de andra 3 dagarna där så sov jag inte bra.

På hemmet sedan så hände så mycket, efter 3 dygn på hemmet så kom jag och Alice till neonatalen då de trodde att hon led av den allvarliga sjukdomen m-cad som man kan dö av så jag levde i skräck att Alice kanske skulle dö så jag var ju så orolig. Kom tillbaka till hemmet och 5 dagar senare så omhändertar de Alice innan utredningen på hemmet ens hade börjat och de sa hela tiden på hemmet där att nån utredningen inte kan påbörjas förrän vi har fått veta av kommunen vad de vill att hemmet ska utreda gällande mig och min bebis. De har sedan på hemmet hittat på en massa som jag påstått misskött som att jag tex inte kan byta blöjor på henne, inte gett henne mat, slängt med liggdelen, inte haft skötväska med mig till BVC (sedan att jag hade mat med mig ändå har det inte uppgett för soc)

Har nåt annat att berätta. I fredags så påbörjades faderskapsutredningen, nu ska jag tillbaks i januari och peka ut honom på kort och efter det så ska både han, jag och Alice lämna salivprov för att fastställa faderskapet och vägrar han skriva på så fastställs faderskapet i domstol och han får stå för advokatkostandaderna då i så fall om han vägrar skriva på pappret och det måste drivas till domstol för att fastställas.

Jag menade ingenting, bara undrade. Det låter ju inte riktigt klokt... nånting. Rynkar på näsan
    Väntar tvillingar! 30+0 idag!
  • MCT79

Nu har nån flyttat runt... jag mår illa, kräkts två ggr och svimmat en.... jiiiippiiiie... Men ska inte klaga... har ju varit lugnt på den fronten nu... ett tag..

Väntar tvillingar! 30+0 idag!
  • telgebo

MCT: Det är just det att de omhändertar henne utan nån som helst anledning då jag inte misskött henne, utan allt är baserat på lögner ifrån 1 person som inte ens känner mig och har kritiserat mig redan första gången vi möttes på hemmet och innan jag kom till hemmet så var det ju snack om att hon skulle omhändertas för att BB tyckte jag var mimiklös, så vad ni än gör tjejer var inte mimiklösa på BB för då kan erat barn bli omhändertaget, man får alltså inte vara trött 8 timmar efter en förlossning för då ringer BM soc, de gjorde de med mig och min lilla iaf. Jävla skit sjukhus som gör så.

Det är en massa saker som inte stämmer i allt detta, men jag antar att ni inte har nåt intresse av det.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Dag och natt
    färnik skrev 2011-12-20 06:18:41 följande:
    Dagens felläsning av Färnevik... Oskyldig Eller nej, nu läste jag väl rätt, men jag läste bara biten jag kopierat ovan, och uteslöt resten av meningen...
    Vad fel det kan bli! Jag undrade själv vad jag hade skrivit där ett tag

Ego: Vi var till läkaren i dag, äntligen!! Äntligen är vi inne i processen! Nu har jag nån jag kan maila direkt om jag blir gravid och få trombyl och progesteron! Och så blir det UL i januari där de skulle blåsa upp nån slags ballong i livmodern och också kolla äggledarna. Hann inte lämna blodproverna i dag eftersom jag skulle iväg på julfest, så jag åker tillbaka i morgon och gör det. Jag är så glad att vi äntligen får hjälp och blir tagna på allvar! Läkaren sa ju precis som vi redan konstaterat, att det vi har råkat ut för är olika saker hela tiden och därför finns det ingen röd tråd mellan dem. Otur eller vad beror det på undrar man ju.
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • sugarrush

Det låter konstigt Telgebo. Har de inte sagt något mer? Förstår att du mår dåligt....

• plutten02
    MCT79 skrev 2011-12-20 15:02:46 följande:
    Blodproverna tog jag innan... var det KUB du gjorde eller bara ultraljudsdelen, Nupp?
    Jag gjorde bara UL.
  • HjärtatAlicia

Heeeeej tjejer!
    Har inte varit här inne på ett par veckor, haft fullt upp!
    Hur är det med alla? Mår alla bebisar i och utanför magarna bra? Mammor och pappor med? :)

Här går det undan, vecka 26 på julafton! Har ständiga onda sammandragninar, foglossninen från hell, ischas, problem med ligamenten.. m.m m.m .m men bebis mår bra :)
    Ska till bm imorgon och prata igenom allt. se vad hon kan göra för mej :)

Bjussar på en bild med, på badbollen. Lägg märke till hur ja såg ut med Alicia!!

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3 PLUS 28/7 - BF 1 APRIL 2012 <3
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-12-20 21:55:52 följande:
    Det låter konstigt Telgebo. Har de inte sagt något mer? Förstår att du mår dåligt....
    Vem skulle ha sagt nåt mer? Det har sagts en massa lögner om saker jag påstått gjort som jag inte känner igen. Massa fördomar, spekulationer och skit.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Mabaja

Idag är en intressant dag. Bm jag var till förra veckan ska prata med läkaren som kommer varannan onsdag. Så nu kanske jag kan få veta om jag får ta ett ferritinprov eller ej.

Och ringer hon ska jag ringa de andra imorgon och ändra bm till hon jag gillar!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma