• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo

Hej på er. Är inte här så ofta, är bara inne en kort sväng då jag är på några timmars permis från där jag bor just nu. Jag ska bo där tills början på januari.

Allt är fortfarande jobbigt och jag väntar på besked från hur det gick i rätten. Jag hoppas få svar innan jul men det kan dröja innan det kommer fram till januari, men dom hoppades på att kunna meddela mig innan jul.

Jag träffar min lilla älskade 1 dag/vecka i 1 timme, så nästa gång är nu på onsdag och sedan blir det ett uppehåll tills den 4 januari, känns tungt som fan att inte få fira jul med henne som man sett fram emot enda sedan man testade positivt då jag väntade henne.

Får se när jag kikar in här igen, har ingen dator där jag bor utan bara hemma och åker inte hem så ofta, blir 1 timme max 1 gång i veckan och då hinner man inte göra så mycket.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-12-17 16:59:21 följande:
    Hej på er. Är inte här så ofta, är bara inne en kort sväng då jag är på några timmars permis från där jag bor just nu. Jag ska bo där tills början på januari.

Allt är fortfarande jobbigt och jag väntar på besked från hur det gick i rätten. Jag hoppas få svar innan jul men det kan dröja innan det kommer fram till januari, men dom hoppades på att kunna meddela mig innan jul.

Jag träffar min lilla älskade 1 dag/vecka i 1 timme, så nästa gång är nu på onsdag och sedan blir det ett uppehåll tills den 4 januari, känns tungt som fan att inte få fira jul med henne som man sett fram emot enda sedan man testade positivt då jag väntade henne.

Får se när jag kikar in här igen, har ingen dator där jag bor utan bara hemma och åker inte hem så ofta, blir 1 timme max 1 gång i veckan och då hinner man inte göra så mycket.
    Ah jag tänkte på dig idag!
    Kämpa på Telgebo!
    Väntar tvillingar! 29+4 idag!
  • FruW

Mabaja nej det kan jag inte påstå att jag har... Är inställd på att går det inte dåligt förr så får vi ett neg besked på Vul den 30...

Telge vad skönt att du får träffa henne, även om det inte är så mycket! Vad är det rätten ska besluta om, om du ska få hem din dotter igen?

• Evve81

Telge: Hoppas du mår bättre! Kram till dig

MCT: Så hade jag i slutet nu på min graviditet. Det onda du pratar om... Kan glädja dig med att det gick över direkt efteråt.

Mimmi. Grattis!

Javisst: Hoppas det går bra för dig så du får lyssna på hjärtljudet och att hon hittar det  direkt. jag fick lyssna på dem i v 20 och då hittade hon inga jag höll på dö kan jag säga men hon hittade flödet i navelsträngen och allt var ju OK. Så hoppas hon direkt hittar hjärtljuden så du kan få slappna av!

• Javisst

Tack tjejer! Hjärta Jag tycker man bara läser och hör om alla som hittathjärtljuden redan vecka 12 och så blev jag lite besviken att jag inte ens kunde hitta dem i vecka 16 när jag prövade första gången. Men det verkar ju uppenbarligen finnas fler som har svårt att hitta? Trots levande bebis....? Hm, håller tummarna! Tycker mig ha hittat navelsträngen dock. Ett "svischande" ljud ungefär i takt med min egen puls? Hittade den på flera ställen men i olika styrker? Hm, tror nog jag lägger dropplern åt sidan och skiter i den tills vidare, just nu gör den mer onytta än nytta Tungan ute

Håller verkligen tummarna för att det ser bra ut den 30, Mimmi! Vilken vecka borde du vara i då? 

• Evve81
    Javisst skrev 2011-12-18 16:05:03 följande:

Tack tjejer! Hjärta Jag tycker man bara läser och hör om alla som hittathjärtljuden redan vecka 12 och så blev jag lite besviken att jag inte ens kunde hitta dem i vecka 16 när jag prövade första gången. Men det verkar ju uppenbarligen finnas fler som har svårt att hitta? Trots levande bebis....? Hm, håller tummarna! Tycker mig ha hittat navelsträngen dock. Ett "svischande" ljud ungefär i takt med min egen puls? Hittade den på flera ställen men i olika styrker? Hm, tror nog jag lägger dropplern åt sidan och skiter i den tills vidare, just nu gör den mer onytta än nytta Tungan ute

Håller verkligen tummarna för att det ser bra ut den 30, Mimmi! Vilken vecka borde du vara i då? 

Precis så var det för mig och trots att hon inte hittade hjärtljuden så var det inget fel. Hon hittade flödet i navelsträngen. Det var inget fel Herman är nu 4,5 mån
  • Mabaja

Den här söndagen har varit riktigt jobbig! Mitt låga hb gör mig skakis och matt. Jag är glad att w har vagn så jag kan ha den som rullator! ;) Agda 85 är ute och går numera och gärna en paus efter 50 m.

• FruW

Usch stackare! Kan de göra ngt åt dit hb så du mår bättre?

• Mabaja

Ja du Mimmi. Mvc är ju inte så bra här. Tjatas mest om järntabletter men sånt kan jag inte äta (förstoppning deluxe). Mct tycker att jag ska ringa spec.mvc i Uppsala och höra.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma