• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-12-21 06:19:20 följande:
    Idag är en intressant dag. Bm jag var till förra veckan ska prata med läkaren som kommer varannan onsdag. Så nu kanske jag kan få veta om jag får ta ett ferritinprov eller ej.

Och ringer hon ska jag ringa de andra imorgon och ändra bm till hon jag gillar!
    Jag tycker det är fullkomligt bisarrt att hon inte tar det per automatik med så lågt hb!! Hon borde fasen anmälas... sjukt är vad det är!
    Hur länge ska dom vänta?? VAD väntar dom på?! Gud det är nog tur jag inte var med dig på plats....
    Väntar tvillingar! 30+1 idag!
  • Mabaja

Ja du jag vet inte hur det ska gå till. Det jag tycker är frustrerande är att det var JAG som sa till om ferritinprov, inte hon som som är utbildad! Och sen hennes attityd "ja de som ligger lågt i hb brukar inte känna sig påverkade när det sjunker för de är så vana".

• Mabaja

Förresten mct: vad gör du vaken nu? Brukar man inte passa på att sova när man är sjukskriven? ;)

• MCT79
    Mamma till W skrev 2011-12-21 06:57:48 följande:
    Ja du jag vet inte hur det ska gå till. Det jag tycker är frustrerande är att det var JAG som sa till om ferritinprov, inte hon som som är utbildad! Och sen hennes attityd "ja de som ligger lågt i hb brukar inte känna sig påverkade när det sjunker för de är så vana".
    Ja det var ju ett jävla resonemang... nej fine, kanske inte ner till en viss gräns.... men... det finns gränser!! ÅHHH!!!
    Mamma till W skrev 2011-12-21 06:58:42 följande:
    Förresten mct: vad gör du vaken nu? Brukar man inte passa på att sova när man är sjukskriven? ;)
    JO I WISH! Jag har precis önskat mig sömn i julklapp.... har så satans ont så det blir inte många timmar per natt... tyväääääärr...
  • Mabaja

Aj då! Vi kan byta. :) om jag bara kan somna så sooover jag törnrosasömn. Behöver inte ens upp på toa! :) men eftersom jag somnar först 1 och w vaknar 6 är jag rätt död om dagarna. :)

• MCT79
    Mamma till W skrev 2011-12-21 07:03:00 följande:
    Aj då! Vi kan byta. :) om jag bara kan somna så sooover jag törnrosasömn. Behöver inte ens upp på toa! :) men eftersom jag somnar först 1 och w vaknar 6 är jag rätt död om dagarna. :)
    Men det är ju FEM timmar! Solig Vilken dröm! ;)

I natt har jag sovit sammanhängande mellan 00,30 och 01,45 ungefär.. det är BRA! TVÅ timmar.. fast jag brukar sova lite längre än såhär.. Efter att A kliver upp brukar jag få ett par timmar med "kvartar"... vilket faktiskt hjälper. Men det blir nog en middagslur idag. ;)
  • Mabaja

Säger ju att jag sover törnrosasömn bara jag somnar. :) och så sover jag när w sover på dagen. Idag kommer hon sova två ggr för att hon varit/är sjuk och somnade sent och vaknade tidigt. :)

• MCT79
    Mamma till W skrev 2011-12-21 07:09:54 följande:
    Säger ju att jag sover törnrosasömn bara jag somnar. :) och så sover jag när w sover på dagen. Idag kommer hon sova två ggr för att hon varit/är sjuk och somnade sent och vaknade tidigt. :)
    Jag ska inte klaga... har ingen som jag måste se efter på dagtid iaf... =)

Sen kan man ju sköta sig lite bättre än jag gör så kanske man skulle ha mindre ont..  Obestämd Men hur kul är det?
  • Mabaja

Man är ju inte invalid, bara gravid. ;) jag känner av fogarna (aj aj) annars har jag inga direkta krämpor (kanske därför jag sover som en död... Eller så är det för att vilddjuret kör slut på mig. Haha

• MCT79
    Mamma till W skrev 2011-12-21 07:16:56 följande:
    Man är ju inte invalid, bara gravid. ;) jag känner av fogarna (aj aj) annars har jag inga direkta krämpor (kanske därför jag sover som en död... Eller så är det för att vilddjuret kör slut på mig. Haha
    Eller hur! Jag är inte sjuk!!
    Igår var en kul dag... dammade och städade hela huset... när det kom till dammsugningsdags så tog jag mig inte framåt längre... så när A kom hem började jag bööööööla för att jag var såååå värdelös och inte klarade någonting... HAHAHA! Hormoner! Hjärta

Nåja nu är det städat, A dammsög och om jag ids idag drar jag ett varv med moppen... =)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma